Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ventilator

vragen over de T4
Plaats reactie
Theeviertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38

ventilator

Bericht door Theeviertje »

Hallo,
mijn lampje van de koelvloeistof blijft nog tseeds knipperen, ondaks het feit dat er geen lekkages gevonden zijn.
Verder hheeft de garagist alle stekkertjes erin en eruit geplugd.Maar hij knippert nog steeds, nu zei hij me dat het metertje niet boven de 90/100 mag komen.Alleen als ik in de stad rij gaat hij over de 90.
Onder de motorkap zitten twee ventilatoren, kunnen die er iets mee te maken hebben???
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

ja naar tuurijk
die moet gaan werken als boven de 90 graden komt

recht van je radiateur heb je termoschakerlaar die kan ook defect zijn
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ik kan mij niet voorstellen dat je ventilatoren bij deze temperaturen bij een ritje stad aan gaan slaan. Wat moet dat aankomend zomer dan wel niet worden.
Over het algemeen blijft de temperatuurmeter van een T4 keurig op 90 graden staan.
Ik zou het ook gaan zoeken in de temperatuur sensor/schakelaar.
Maar ik neem toch aan dat een beetje garage deze heeft nagekeken ????
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Theeviertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38

Bericht door Theeviertje »

help me wat is de temperatuur sensor/schakelaar?
Vandaag is hij weer heel de dag bij de garage geweest, weer konden ze nx vinden ze hebben zelfs het tankje verwisseld.
Kan het zijn dat er een breukje zit in de bedrading??
Ik word helemaal gek van dat knipperend lampje.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Zelfs het tankje verwisseld ???? Goed schoonmaken was voldoende geweest volgens mij. Ik heb geen idee wat voor garage dat is, maar wanneer ze dat mijn bus zouden doen zou ik ze heel ongeloofwaardig aankijken.
Essie heeft je al aangegeven waar die thermoschakelaar zit. Maar ik neem toch aan dat die al gecontroleerd is door je garage.
Nou ben ik zelf geen autotechneut (ik haal ook mijn kennis hiervandaan) maar heb wel 2 rechterhandjes.
Ik vraag me wel het volgende af. Wanneer er wat mis is met 1 van de 2 pompen in je koelcircuit of het lampje dan ook blijft knipperen.
Hier kan vast wel iemand een antwoord op geven.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

er zijn verschillende oorzaken wat er toe kan leiden dat je temp lampje gaat knipperen

Te laag nivo in je expansie vat:
vloeistof te laag is knipperend lampje, draad doorverbinden in de stekker om te kijken of ie nu uitgaat/blijft.

Te hoge temperatuur:
Is ie echt te hoog of geeft ie verkeerd aan??

Een kapotte thermoschakelaar leid niet tot een knipperend lampje, deze is slechts voor de aansturing van je ventilatoren. (niet draaien = temp te heet = knipperend lampje) en dit is visueel te zien op je tellerunit.

Wat voor motor is het eigenlijk, want een T4 tdi (bij mij tenminste) pakt om de ca 30 sec een puls en geeft dit weer op je tellerunit, vandaar dat de gemeten waardes zo mooi stabiel zijn en dat bijvoorbeeld de temp sensor zo mooi aan blijft geven.
En wat ik ook niet uit de tekst kan halen, wanneer treedt het probleem op, als je het contact aanzet, als ie koud of juist als ie warm is???



René
Theeviertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38

Bericht door Theeviertje »

alle vragen even beantwoorden,

dit is dus al de derde x dat ik de bus weg breng, vind 't nl beetje eng om met knipperend lampje door te rijden.De anwb zei, "mevrouw, ik kan nx vinden maar breng hem maar naar de garage."
de bus is een t4 diesel 2.4
Er zit voldoende vloeistof in.
Het lampje begint na plusminus 7 km te knipperen.
Ik ben juist ZEER tevreden over deze garage want ik hoef niets te betalen, zelfs niet voor het andere vaatje.
Plaats reactie