Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mooi geel is niet lelijk toch ?

vragen over de T6
Plaats reactie
Spatter
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Spatter »

Nou roep ik al zolang ik auto rijd dat geel de lelijkste kleur voor een auto is….

Vanaf januari ben ik serieus op zoek naar een T6 California of Multivan. Vooral op mobile.de en autoscout24. Een paar keer net te laat of alleen heel diep in Beieren. Wel een heel end om een proefritje te maken.
Toch een keer gebeld met een verkoper daar, maar ik kon geen wijs uit dat Beierse dialect. Maar ik begreep dat de auto schade had gehad dus maar laten zitten.

Ik zat ook nog steeds met flink wat vragen. Kan je in een MV met open dak nog wel een hefdak maken ? Hoe rijdt de 102PS motor eigenlijk want daar hoor je niemand over. enz. enz.
BPM was me toch ook niet helemaal duidelijk waardoor ik bang was 6-7 duizend te moeten bijleggen.
Ik kwam ook nog de te mooi om waar te wezen aanbieding tegen van een Cali die op het moment in het buitenland staat omdat de verkoper in de offshore werkt, maar een bedrijf kan inschakelen wat alles regelt en hem voor je deur aflevert. Gelukkig had ik hier al gelezen over deze oplichterij. Erg blij met dit forum en de mensen die de moeite nemen al die vragen te beantwoorden ! :jumpklap

Ik bleef veel te lang twijfelen over wat ik nou eigenlijk wilde waardoor het seizoen in zicht kwam en in mei en juni opeens de prijzen omhoog schoten. Daar werd ik weer zo chagrijnig van dat ik het al bijna opgegeven had.
Tot dat moment waarop ik hem tegenkwam en tegen m’n vrouw zei: Schat ik heb er eentje gezien die alles heeft wat we zoeken. Een Beach uit 2016, 74.000 gelopen, de eenvoudige 102 pk motor, een 2 zitsbank, keukenblokje, standkachel, 2e accu, luifel, fietsenrek.
De prijs is aantrekkelijk maar er is wel een dingetje……….hij is geel ! :ie

Een auto die geel is koop je niet dus ik had hem al meteen uit m’n hoofd gezet.
Maar mijn vrouw vond hem juist leuk en mijn kinderen vonden hem heel erg cool. Eigenlijk iedereen die ik de foto’s liet zien was enthousiast.
Alleen ik niet. :nuts
Na een onrustige nacht toch besloten de verkoper te mailen dat ik interesse had.
De verkoper, een particulier, had hem nog en wilde hem wel voor me reserveren. De prijs was goed, dan moet je ook niet afdingen. Anders loop je hem misschien mis om een paar honderd euro.
Dorpje onder Koblenz, dus goed te doen qua reistijd. Het weekend daarna heen en weer geweest voor een proefrit en ik werd ter plekke verliefd. :adhd

Met de verkoper het koopcontract ondertekend. Hij stuurde me de scans van de autopapieren zodat ik online het Kurzkennzeichen kon aanvragen bij het strassenverkehrsamt.de Voor 180 euro krijg je de kennzeichenplatten die 5 dagen geldig zijn thuisgestuurd of in mijn geval de verkoper want dat scheelde weer een dag. Weekje later met de ICE naar Montabaur waar de verkoper me van de trein haalde. Platen er op en met een grote grijns op mijn gezicht naar huis gereden. :ikrij
De 102pk rijdt prima en een heel stuk pittiger dan mijn 88pk T4.
Afspraak bij de RDW is pas op 21 juli. Dus hij staat nu bij mij op de binnenplaats. Op straat mag niet, zonder kenteken.

Op het Duitse kenteken staan 8 zitplaatsen maar volgens de RDW krijg ik er maar 4 in de huidige toestand.
Dus wil ik graag 2 stoelen bijplaatsen voor de keuring. 6 zitplaatsen lijkt me erg handig. Welke weetjeweller wil me 2 Multivanstoelen uitlenen ? T5 en T6 stoelen zijn uitwisselbaar toch ? Een kleine vergoeding of iets dergelijks
( zelfgebrouwen bier ? ) is ook prima.
Eén stoel kopen zou ook prima zijn. Die 2 keer per jaar dat ik een 6e nodig heb probeer ik die weer te lenen. Mijn extra stoel is natuurlijk dan ook uit te lenen voor wie hem nodig heeft. Zo’n deal heb ik in m’n hoofd.
Nou ja , ik hoor het graag.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-07-04 om 17.05.02.png
Schermafbeelding 2021-07-04 om 17.03.11.png
Schermafbeelding 2021-07-04 om 17.02.45.png
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door krekwakwol »

Hallo,
Ik kan je niet helpen bij je vraag m.b.t. de zitplaatsen, dus dat zelfgebrouwen biertje loop ik mis.
Maar ik begrijp het wel van je vrouw en kinderen dat ze de doorslag hebben gegeven om deze mooie gele T6 te kopen, het is een mooi fris geheel.En een goede motor er in volgens mij.
En als bijkomstigheid ook nog een opvallende kleur in het verkeer.
Gefeliciteerd met je aankoop en nog heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Angelo-anneveld »

Waar woon je ? Wellicht dat je mijn slaapbank van me bus even erin kan zetten zodat je 2 zitplaatsen extra hebt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Multivan Generation »

Mooie auto.

Ik weet niet waar je woont, ivm een middenstoel voor de keuring.

Als je op de site van autotelex.nl kijkt, dan kun je heel gemakkelijk de rest-BPM uit rekenen, formulieren voor aangifte uitprinten en op de bus doen. Zolang je dat niet betaald hebt, kun je geen kenteken krijgen en dus geen platen laten maken.


Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Spatter
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Spatter »

Dank je Arnold en Peter. Ik ben al bijna gewend aan de kleur :knipoog

Ik woon in Den Haag en mag nog niet rijden met de California. Dus stoelen kan ik ophalen met m'n T4 dubbel cabine.
Dank je voor je aanbod van de bank Angelo.
Heb je een 2 zits of een 3 zits bank ? Bij een 3 zits kan je dan de zitplaatsen alleen bereiken door over de rugleuning te klimmen.
Dat is misschien een reden voor afkeuring ? 2 zits is sowieso prima natuurlijk.
Zijn de stoelen en bank bij MV en Cali uitwisselbaar ? Tussen T5 en T6 bedoel ik.
T5 heeft 6 rails en T6 4 rails met 38cm ertussen.

Bij de BPM aangifte mag ik toch Transporter aanvinken ipv Multivan ?
Spatter
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Spatter »

Ik ben Patrick trouwens. Aangenaam !
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Angelo-anneveld »

Ja de bank van een multivan past ook in een beach!
En andersom net zo natuurlijk
Je zou die van mij best even mogen lenen om je bus tot meer personen te krijgen!
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door hugopoley »

Mooie bus, en de kleur ziet er zeker wel goed uit!! Valt inderdaad wel op, maar is lekker anders dan alle andere "standaard" kleuren.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door MGA1600 »

Ik woon in de kop van Noord-Holland en heb 1 Multivan T6 stoel te leen.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door MarkV »

Gaaf kleurtje :sjaal
Even een zwarte striping op de zijkanten plakken en klaar!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door MGA1600 »

Als je een stoel of bankje wilt kopen zou je kunnen informeren bij Lars van Son in Opperdoes ( NH). Die bouwt Multivans om tot Campertje en houdt dus vaak een stoel of wat over..... Even googlen zou ik zeggen, maar je mag mijn stoel nog altijd lenen hoor! Die staat bij ons los in de garage te wachten op die gevallen dat we de bus als 6-persoons auto gebruiken.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door koensch »

mooie bus, en geel is helemaal zo gek nog niet.

een paar blauwe zwaailichten erop en iedereen gaat voor je aan de kant....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Spatter
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

Re: Mooi geel is niet lelijk toch ?

Bericht door Spatter »

Inmiddels heb ik een stoel kunnen overnemen en ben ik ook er achter dat een 6e stoel bijplaatsen wel erg veel werk is in mijn Beach.
Ik dacht dat je ook aan de achterkant een stoel in de rails kan zetten maar dat gaat alleen aan de voorkant. Dat betekent dat ik eerst de bank eruit moet halen en ook het keukenblok als ik achter 2 stoelen erbij wil hebben. Dat ga ik vast niet vaak doen dus laat ik het bij mijn extra stoel die ik makkelijk erbij kan zetten. 5 zitplaatsen is ook goed. :toppie
Bedankt nog voor de aanbiedingen en suggesties voor stoelen en bank.

We hebben een nachtje geslapen bovenin en het comfort was niet geweldig. Dus ik zit te denken aan de schotelvering van Squergo. Daar was men hier zo enthousiast over. Iemand ervaring met het matras wat ze ook leveren ?

Voor het geval ze de auto bij de keuring gaan wegen heb ik de luifel en de fietsdrager maar eraf gehaald. :knipoog

Bij de BPM aangifte kan ik toch uitgaan van een Transporter ipv een Multivan ?
En zo ja, kies ik dan de Trendline of de gewone ? Mijn Beach is redelijk basic.
Plaats reactie