Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kan dit? (elektra-vraag)

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door Ntr »

Dag Forum,

Op MP zag ik bij iemand deze oplossing (zie foto). Het lijkt heel slim, maar -ik heb er geen verstand van- is dit wel veilig? Kan de elektra van de bus dit aan?

En nu ik toch bezig ben… Iemand ook een idee wat dat blauwe ding voor bijzonder interessant apparaatje is? ;-)

Groeten!

Afbeelding
Bijlagen
752526FA-52DD-44CE-9358-70ECE32624A3.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door krekwakwol »

Als de walstroom aansluiting goed afgezekerd is, moet dat geen probleem opleveren. En dat lijkt zo te zijn, gezien de zekeringautomaat die er onder zit. ( ik kan zo niet zien of er een aardlekschakelaar bij zit )
Als je er maar geen frituurpan en oven tegelijk op aansluit, want dan kan dat draadje tussen beide stopcontacten wel eens warm worden, want dat is vaak maar 3x0.75 of 3x1 mm2

Dat blauwe kastje wat er zo interessant uit ziet, lijkt mij een bedieningspaneel van een chinese dieselkachel.(interieurverwarming)
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door Hanz »

Dat is inderdaad een aardlekschakelaar en deze is gezekerd op 13A. Dat is meer dan de meeste walstroompalen op campings kunnen leveren, dus dat zal niet gauw problemen opleveren. Je kan er totaal 2990 W aan apparatuur aanhangen maar dan is de zekering van de paal er meestal al uitgevlogen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door Ntr »

Dank voor de snelle en duidelijke reacties! Wij houden het meestal op 1 apparaat aan de stroom, ook niet met een verlengsnoer, dus is er soms een wachtrij. Maar ik vind dit best een mooie oplossing als je behoefte hebt aan meer stopcontacten.

Groeten!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door Hanz »

Het grappige is dat in eerste bouwjaren de California standaard een dubbel stopcontact had. In de latere bouwjaren is dat een enkele geworden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ntr
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2016, 16:57

Re: Kan dit? (elektra-vraag)

Bericht door Ntr »

@Hanz Klopt ja. Onze eerste bus had er inderdaad 2, onze huidige weer 1. Waarom zouden ze dat gedaan hebben, vraag je je af, we zijn toch niet minder elektrische apparaten gaan gebruiken de laatste jaren. :muur
Plaats reactie