Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CMC slaaphefdak/ verplaatsen plafond unit

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Cerbera28
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2020, 14:11

CMC slaaphefdak/ verplaatsen plafond unit

Bericht door Cerbera28 »

Beste wjw'ers,

Vorige week heb ik na een bezoek aan FSL (Frans) gekozen voor een CMC dak voor mijn LWB. Naar mijn mening ziet het er goed uit, zit goed in elkaar en gaat de service ver (genoeg).
Ik lees maar een paar ervaringen over het CMC dak. Ben benieuwd of hier nog andere gebruikers zijn?
Het dak ga ik zelf plaatsen en nu vroeg ik me af waar ik rekening mee moet houden bij het naar achteren verplaatsen van de plafond bedieningsunit (airco, kachel)?
Ik begreep dat het verlengen van de elektra nauw luistert (kabels exact dezelfde lengte).

Mvg Marco
T6 buske :nuts Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: CMC slaaphefdak/ verplaatsen plafond unit

Bericht door Renew »

Ik ben in het bezit van een CMC dak voor een verlengde versie.
Hij zit bij mij met de hoge zijde achter, zie daarvoor; https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=61045
Ik ben er tot heden wel tevreden mee.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het verplaatsen van de plafondunit.
De plafondunit die bij mij voorin zit is niet verplaatst.

Ik heb weinig gebruikers ervaring met andere hefdaken, nu na wat jaren ervaring met dit hefdak denk ik wel dat de afsluiting van het tentdoek wat gebruikers vriendelijker zou kunnen. Het doek zit geheel via een metalen strip gepopnageld aan het hefdak en op het dak. Het geheel is keurig afgekit op het dak en nog steeds lekvrij.
Ik vermoed dat het netter zou kunnen via een strip waar een Pees (zo heet dat toch?) ingedrukt kan worden.
De afwerking binnen moet jij zelf doen, neem daar goed de tijd voor om dat netjes te doen!!
Ik heb de aluminiumrand van het frame, om het uitstappen bij de schuifdeur soms wat minder pijnlijk te maken, met wat isolatiemateriaal voor gasleiding, afgewerkt.
Cerbera28
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2020, 14:11

Re: CMC slaaphefdak/ verplaatsen plafond unit

Bericht door Cerbera28 »

Hoi ReneW,

Dank voor je reactie. Jouw project had ik een tijd geleden al eens bekeken en heb een paar goede ideeën gezien. Dat het om een CMC dak ging was ik even vergeten....
Met het verplaatsen van de plafondunit bedoel ik de dubbele unit die in de Caravelle / Multivan zit die je als passagier kan bedienen (airco + verlichting).
In een van de twee zit electronica; deze gaat helemaal naar de achterkant (mijn dak wordt hoog aan de voorkant).

Frans had het erover dat het handig was als ik een nietpistol heb en gebruik. Hiermee kan het doek na plaatsen van het dak strak worden afgespannen.
Bij het dak dat ik heb gezien viel mij de aluminiumrand niet op. Misschien door de bedplank en de schuifplank(?).

Groet, Marco
T6 buske :nuts Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: CMC slaaphefdak/ verplaatsen plafond unit

Bericht door Multivan Generation »

@Cerbera28, zit je dak er al op,
en kun je eens wat foto's laten zien van het dak en de afwerking?
Ook aan de binnenzijde?

Wat bevalt je aan het dak?
Wat bevalt je niet aan het dak, wat zou je eigenlijk anders willen?
Hoe was de ondersteuning/inbouwhandleiding?

Prijs indicatie van het dak?

Alvast dank voor je antwoorden.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie