Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California Club 1994 - ja het is een project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Pdegro »

Oudbusje schreef: 02 sep 2020, 14:36
Nog een ander ding: terwijl we over de Duitse binnenwegen reden was er een onverlaat in een Mercedes Vito die teveel naar links kwam en met zijn spiegel tegen die van ons ketste. Wij stoppen, Duitser reed door, geen nummerbord kunnen vangen. Zijn spiegel met kap lag op de grond, die van ons zit er nog aan en alles werkt maar het spiegelglas is gebroken. Ik heb al gezocht maar vind alleen een vervangend spiegelglas voor een niet elektrisch bedienbare linker buitenspiegel.
Even zoeken op Ebay.
Ik vond er, twee jaar geleden, spiegelglas vervangers voor elektrische verstelbaar en verwarmd.
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door odorf »

In imitatie is er voor iets van 30,- een compleet huis met spiegelglas, el. verwarmd en el. verstelbaar te krijgen. Bijvde lokale automaterialenzaak. 3 schroefjes los, stekkers los, nieuwe aansluiten en vastschroeven en klaar.

Ik had een paar jaar geleden mijn glas stukgereden. Deze complete spiegel was de helft van een origineel los glas. En hij doet het nog steeds prima.

:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Hij is weer thuis. Gelukkig, het heeft best lang geduurd allemaal, vooral het vervoer door de ANWB. Nu tijd voor schoonmaak en verder aan de slag met de carrosserie. Het probleem blijkt uiteindelijk te komen van de koppakking, die is vervangen, de cylinderkop is afgevlakt en de brandstofpomp gerepareerd. Olielekkage en koelvloeistoflekkage zijn opgelost. Het koelsysteem werkt nu weer naar behoren en hij rijdt echt stukken beter dan hij van te voren deed, klinkt ook veel beter. Het kapotte spiegeltje is al door Theo Musch vervangen. Kortom, wij zin blij!

Best wat investeringen gedaan dit jaar maar wat ons betreft allemaal de moeite waard en de garage is goed en betaalbaar.

Op naar de herfstvakantie!
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Verdorie. Willen we met de bus weg start ie lastig. Na eventjes krijgen we m aan de praat maar hij heeft een ratel en er hangt een hele sterke diesellucht. Wat zou dat nou zijn?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Multivan Generation »

Even de garage bellen he, daar zijn ze voor..
Want je zult nog wel garantie hebben op de reparatie.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door peetjeadhdtje »

Garage schrijven en zeggen dat je er niet meer mee durft te rijden. Alleen op hun verantwoording naar de garage rijden. Zeggen ze ze nemen geen verantwoording ernaartoe op sleepwagen en later kosten op hun verhalen. Alles schriftelijk.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Lutra »

Geen verzekering met pechhulp?
Maar eerst garage bellen die de reparatie heeft uitgevoerd. Als dat een betrouwbaar adres is komen ze toch gewoon kijken? Gelijk beginnen met vragen naar schriftelijke aansprakelijkheid etc. is geen goed begin voor een oplossing als er nog geen “normaal” contact is geweest.
Succes.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Hij start heel lastig maar hij doet het uiteindelijk wel. De garagehouder had gezegd dat de startmotor er binnenkort ook aan zat te komen, herinner ik me ineens. Dat vervangen wordt denk ik eerder dan verwacht. Ik ga maandag bellen over de diesellucht. Na een stukje rijden was de ratel weg. Vreemd. Het contact met de garage is goed en ik heb vertrouwen in de aanwezige kennis. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Multivan Generation »

En wanneer is je tank element vervangen.
Daar kun je ook aan denken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Hanz »

Dat ratelen komt misschien doordat het rondsel van de startmotor niet meteen goed vrijkomt van de starterkrans. Als dat het geval is dan is de startmotor inderdaad aan vervanging toe.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Binnenkort wordt de startmotor vervangen. Hopelijk lost dat de problemen op. Voorlopig denk ik dat de diesellucht komt omdat ik inde schuifdeur opening stond toen de motor werd gestart, maar daar wordt ook naar gekeken.

Nu op zoek naar een nieuw houder voor de lus aan de achterklep, nog niet gevonden. Ik denk erover om de achterramen donker te maken. Dat scheelt een hoop open en dicht maken van de gordijnen. Ben aan het rondkijken welke techniek daarvoor geschikt is en wat dat kost.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door odorf »

7H0829621 9B9

Die van een Caddy schijnt ook te passen.
Misschien hebben Pascal141 of idh of iemand anders nog iets liggen?
Wellicht bij het ‘te koop/gevraagd’ deel even een oproepje plaatsen.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

Geweldig zeg Odorf, bedankt!
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Oudbusje »

De bus is weer van stal gehaald is zonder problemen door de APK gekomen en heeft zijn jaarlijkse beurt weer gehad. Tijd voor .... vakantie. Voordat we vertrekken wil ik nog wel het logo van de achterklep dat is losgekomen vastmaken maar ik heb geen idee hoe. Ik heb wel iets van clipjes gevonden op een Belgische website maar kom er niet echt uit. Wie weet het?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Club 1994 - ja het is een project

Bericht door Multivan Generation »

En de start-problemen zijn er nog steeds,
of zijn die ondertussen opgelost?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie