Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdakslot

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Hefdakslot

Bericht door RuVo »

Voor wie op zoek is naar een hefdakslot voor de t4 westfalia, te koop bij volksparts.eu voor het lieve prijsje van 8,38 ex btw. art nr
VP1187700100 . Het is een motorkapslot van een golf 2 maar past als een nieuwe! Alleen het hendeltje van de borghaak overschroeven door een 4.5mm gaatje te boren. Het afstellen van de lengte van de slotpen is wel een dingetje, luistert erg precies om het dak goed sluitend te krijgen.
Neem er 1 in voorraad, want ik heb aan den lijve ondervonden dat het heel onhandig is als de slotpen breekt op de snelweg met 120 km/u op de duitse autobaan, en het hefdak een eigen leven gaat leiden, gelukkig sloeg hij niet door de borg heen! Twee trekbanden brachten de oplossing, hiermee de reis kunnen vervolgen.
california event 2002 axg :T5cruisin
Stephan80
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2019, 17:37

Re: Hefdakslot

Bericht door Stephan80 »

Gebeurt dat vaker dat slotpennen breken? Niet echt een bemoedigende gedachte.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Hefdakslot

Bericht door J vd Pal »

Nog niet eerder gehoord, ook niet op het Duitse T4 forum. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar is volgens mij niet iets dat vaak voorkomt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdakslot

Bericht door Multivan Generation »

De latere versies hadden een extra kunststof kraag op de sloten. Waarvoor het diende weet ik niet, maar zal er niet voor niets later opgekomen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Hefdakslot

Bericht door RuVo »

Stephan80 schreef: 04 aug 2021, 13:36 Gebeurt dat vaker dat slotpennen breken? Niet echt een bemoedigende gedachte.
Ook Duits metaal kan moe worden :nuts
california event 2002 axg :T5cruisin
Ehvt4
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 mar 2017, 18:07

Re: Hefdakslot

Bericht door Ehvt4 »

RuVo schreef: 23 jul 2021, 23:36 Voor wie op zoek is naar een hefdakslot voor de t4 westfalia, te koop bij volksparts.eu voor het lieve prijsje van 8,38 ex btw. art nr
VP1187700100 . Het is een motorkapslot van een golf 2 maar past als een nieuwe! Alleen het hendeltje van de borghaak overschroeven door een 4.5mm gaatje te boren. Het afstellen van de lengte van de slotpen is wel een dingetje, luistert erg precies om het dak goed sluitend te krijgen.
Neem er 1 in voorraad, want ik heb aan den lijve ondervonden dat het heel onhandig is als de slotpen breekt op de snelweg met 120 km/u op de duitse autobaan, en het hefdak een eigen leven gaat leiden, gelukkig sloeg hij niet door de borg heen! Twee trekbanden brachten de oplossing, hiermee de reis kunnen vervolgen.
Beste Ruvo, dank je wel voor je informatie. Ik heb er twee besteld, en ja inderdaad komt het bij ons weldegelijk voor. Het zeker voor en is redelijk eenvoudig aan te pakken dank zij jouw tip.
2003 T4 California Freestyle Fresco Green 102 PK :driveT5

Weet je een mooie locatie in de natuur, ergens in Europa? Laat het me weten. Graag!
Plaats reactie