Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Guile
Berichten: 277
Lid geworden op: 22 sep 2016, 11:56
Locatie: Alkmaar

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Guile »

Multivan Generation schreef: 04 aug 2021, 16:24
Ilja1974 schreef: 04 aug 2021, 12:58 https://www.autobandenmarkt.nl/banden/C ... R/R-234319
Hoe serieus kijken jullie eigenlijk naar dat EU bandenlabel of geluidsproductie van de band mee in de keuze?
Ik zoek banden met als eerste keuzepunt zo stil mogelijk, als 2de grip in droog en nat, en als 3de verbruik, en als vierde kijk ik naar het profiel waarbij ik groeven tot op het karkas wil hebben en geen groeven in grote blokken. Want als die slijten, dan worden de blokken groter en gaan banden meer herrie maken.

Ik heb nu nexen banden op mijn nieuwe en die zijn heel stil.
Interessant.
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Ilja1974 »

Bedankt voor de reactie.
Sinds wij de bus hebben zitten er Toyo banden onder en die zijn niet de stilste en deze beginnen langzaam aan hun einde te raken..
Zelf zat ik een beetje op de zelfde manier te kijken maar het profiel had ik nog niet in de overwegingen meegenomen.
Zeker met lange ritten is het wel fijn als de boel lekker stil is.
Ik neem aan deze: https://www.autobandenmarkt.nl/banden/N ... R/R-287273
Dit zou ook een mooie optie kunnen zijn al ben ik niet bekent met het merk.
https://www.autobandenmarkt.nl/banden/N ... R/R-276734
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Martens-Tvier »

Ik gebruik al jaren Michelin agilis cross climate. Fijne all season band en redelijk stil (relatief dan, bij een dikke diesel als een T4).
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door J vd Pal »

Martens-Tvier schreef: 04 aug 2021, 22:22 Ik gebruik al jaren Michelin agilis cross climate. Fijne all season band en redelijk stil (relatief dan, bij een dikke diesel als een T4).
Ik heb dezelfde band. Bevalt zeer goed.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door RuVo »

Martens-Tvier schreef: 04 aug 2021, 22:22 Ik gebruik al jaren Michelin agilis cross climate. Fijne all season band en redelijk stil (relatief dan, bij een dikke diesel als een T4).
Ik gebruik ze ook en wil niet meer anders.
california event 2002 axg :T5cruisin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Multivan Generation »

Ilja1974 schreef: 04 aug 2021, 20:15 Bedankt voor de reactie.
Sinds wij de bus hebben zitten er Toyo banden onder en die zijn niet de stilste en deze beginnen langzaam aan hun einde te raken..
Zelf zat ik een beetje op de zelfde manier te kijken maar het profiel had ik nog niet in de overwegingen meegenomen.
Zeker met lange ritten is het wel fijn als de boel lekker stil is.
Ik neem aan deze: https://www.autobandenmarkt.nl/banden/N ... R/R-287273
Dit zou ook een mooie optie kunnen zijn al ben ik niet bekent met het merk.
https://www.autobandenmarkt.nl/banden/N ... R/R-276734
Als dat een reactie op mijn post was, dan kun je wel eens een verkeerde aanname doen. :gekte :zwaai

Bij onze vers aangekochte T5-GP heeft de vorige eigenaar er een verse set van deze banden onder gezet:
https://www.autobandenmarkt.nl/banden/N ... B/R-278070
Is dus een keuze van de vorige eigenaar, maar tot nu toe vinden wij het een niet verkeerde keuze.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Erdem50 »

RuVo schreef: 08 aug 2021, 17:08
Martens-Tvier schreef: 04 aug 2021, 22:22 Ik gebruik al jaren Michelin agilis cross climate. Fijne all season band en redelijk stil (relatief dan, bij een dikke diesel als een T4).
Ik gebruik ze ook en wil niet meer anders.
Dit is opzich ook een goede keus in deze maat maar dan zou ik daarboven een Continental 4 seizoenen verkiezen. Ben niet zo een fan van dat V profiel vd Michelin. Is wat gevoeliger voor spoorvorming/trekken.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door J vd Pal »

De Conti's kwamen bij het remmen op droog wegdek (90-95% van de tijd) aanmerkelijk slechter uit de test dan de Michelin banden, 49,5 meter of 43,8 meter vanaf 100 km/uur, scheelt meer een buslengte!! Voor mij de reden om voor de Michelin te kiezen. Voor details zie https://www.promobil.de/kaufberatung/ga ... test-2020/
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Erdem50 »

J vd Pal schreef: 08 aug 2021, 19:16 De Conti's kwamen bij het remmen op droog wegdek (90-95% van de tijd) aanmerkelijk slechter uit de test dan de Michelin banden, 49,5 meter of 43,8 meter vanaf 100 km/uur, scheelt meer een buslengte!! Voor mij de reden om voor de Michelin te kiezen. Voor details zie https://www.promobil.de/kaufberatung/ga ... test-2020/

Dan kan je over de Michelin ook lezen dat deze behoorlijk onderstuurd bij nat wegdek, ook niet lekker lijkt me 😉
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door J vd Pal »

Klopt maar ik ben een rustige rijder dus daar zal ik niet zo snel last van hebben. Noodstop kan altijd gebeuren en dan sta ik liever eerder stil. Overigens met mijn California niets van gemerkt, natuurlijk wel uitgeprobeerd op een rotonde. De Michelin Agilis zomerbanden die ik eerst had gingen dan meteen slippen, deze niet. Deze zullen misschien niet 100k km meegaan maar dat heb ik er wel voor over.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Erdem50 »

En daarom is het redelijk lastig iemand goed te adviseren qua banden. Type auto, maat banden, rijstijl, gewicht echt alles telt mee voor een degelijk advies.

Het grootste nadeel van 4 seizoenen banden vind ik het bochtengedrag, je merkt gewoon dat het profiel deels zacht is waardoor je het voelt ‘werken/schuiven’ bij snelle bochten. Snap dat de meeste met een bus dat minder belangrijk vinden 🙃

Ik heb zelf op de zomerset al meerdere Hankooks versleten, de Ventus S1 evo 3 in de maat 245 45 18. Zeer tevreden mee, in bochten super en met nat wegdek doen ze het ook erg goed. Enige nadeel van deze band, Vanaf 4mm beginnen ze een beetje te cuppen bij mij en vanaf 3.5mm vervang ik ze voor een nieuwe set.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Lutra »

Als het gaat om de beste band tijdens alle omstandigheden kom je dan toch niet op twee sets banden; zomer en winter?
De verschillen worden steeds kleiner als ik de tests mag geloven maar de ultieme 4 seizoenenband bestaat (nog) niet.
Het valt me ook op dat een merk en type band niet in elke maat de beste band is, je kunt dus niet een test van bijvoorbeeld een brede platte band gebruiken voor het kiezen van een smallere uitvoering daarvan.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Emissieloos »

Heb laatste keer ook hankooks laten monteren ,goeie grip en stiller dan de continentals...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Multivan Generation »

Lutra schreef: 08 aug 2021, 20:42 Als het gaat om de beste band tijdens alle omstandigheden kom je dan toch niet op twee sets banden; zomer en winter?
De verschillen worden steeds kleiner als ik de tests mag geloven maar de ultieme 4 seizoenenband bestaat (nog) niet.
Het valt me ook op dat een merk en type band niet in elke maat de beste band is, je kunt dus niet een test van bijvoorbeeld een brede platte band gebruiken voor het kiezen van een smallere uitvoering daarvan.
Helemaal met je eens. :toppie
Een all season band, is en blijft een compromis band en het is net na wat je als gebruiker wilt.
Steeds meer mensen hebben liever een set banden waar ze het gehele jaar mee rijden.
Vaak is het een keuze uit gemak, niet te hoeven wisselen, soms een grover profiel zodat ze op een camping op een nat grasveldje nog weg kunnen komen.
Ja het compromis wordt steeds beter, alleen kunnen ze en blijven ze nog niet tippen aan specifieke zomer en winterbanden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Cerbera28
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2020, 14:11

Re: Welke voorbanden goede kwaliteit/prijs verhouding?

Bericht door Cerbera28 »

Multivan Generation schreef: 04 aug 2021, 16:24
Ilja1974 schreef: 04 aug 2021, 12:58 https://www.autobandenmarkt.nl/banden/C ... R/R-234319
Hoe serieus kijken jullie eigenlijk naar dat EU bandenlabel of geluidsproductie van de band mee in de keuze?
Ik zoek banden met als eerste keuzepunt zo stil mogelijk, als 2de grip in droog en nat, en als 3de verbruik, en als vierde kijk ik naar het profiel waarbij ik groeven tot op het karkas wil hebben en geen groeven in grote blokken. Want als die slijten, dan worden de blokken groter en gaan banden meer herrie maken.

Ik heb nu nexen banden op mijn nieuwe en die zijn heel stil.
Voor mij dezelfde overweging; stil > grip > verbruik. Om welke banden van Nexen gaat het bij jou? Ik heb nu de N'Fera SU4 op het oog (maat 255-45-R18).
T6 buske :nuts Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
Plaats reactie