Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DQ-500 DSG probleem koude motor

vragen over de T5
Plaats reactie
bernardus
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2021, 09:17

DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door bernardus »

Beste allemaal,
Sinds een 4tal maanden ben ik in het bezit van een vwT5 multivan highline 7traps automaat uit 2014 met 192000km op de teller.
Wanneer s'morgen vertrokken wordt is hij altijd schokkerig in zijn eerste versnelling, de rest van schakelen verloopt probleemloos.
Ook schokkerig met het rempedaal plots te lossen, motor valt dan bijna uit..
Dit is enkel wanneer de motor nog niet op temperatuur is, warme motor geen enkel probleem met vertrek.
Iemand dit al meegemaakt?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door krekwakwol »

Hallo, ik heb zelf geen DSG bak, maar hier op het forum over deze bakken gelezen m.b.t. spoelen, olie verversen, software aanpassen.
Dus ik denk dat de antwoorden hier wel komen, maar even uit laten lezen met VCDS geeft vaak ook wel antwoorden.
Succes ermee!
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door DickWi »

Onderhouds interval is elke 60.000 km olie verversen.
Als dat niet gedaan is kan je als optie nemen om te laten spoelen.
succes, Mvg. Dick
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door Beckontheroad »

DickWi schreef: 10 aug 2021, 17:33 Onderhouds interval is elke 60.000 km olie verversen.
Als dat niet gedaan is kan je als optie nemen om te laten spoelen.
succes, Mvg. Dick
Plus filter..?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door jos_br »

Dit moet je eerst op proberen te lossen door een goede basisinstelling uit te voeren. Wanneer dit niet meer helpt is er iets met de mechatronic aan de hand. Ik weet niet of er al foutcodes in het geheugen staan? De koppeling van deze bak is echt oersterk en mankeert bijna nooit iets aan, wel kan ook het vliegwiel behoorlijk roet in het eten gooien. Wanneer de bak verder goed lijkt te schakelen kun je ook een softwareaanpassing overwegen, dan schakelt die helemaal fijn.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
bernardus
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2021, 09:17

Re: DQ-500 DSG probleem koude motor

Bericht door bernardus »

jos_br schreef: 11 aug 2021, 22:01 Dit moet je eerst op proberen te lossen door een goede basisinstelling uit te voeren. Wanneer dit niet meer helpt is er iets met de mechatronic aan de hand. Ik weet niet of er al foutcodes in het geheugen staan? De koppeling van deze bak is echt oersterk en mankeert bijna nooit iets aan, wel kan ook het vliegwiel behoorlijk roet in het eten gooien. Wanneer de bak verder goed lijkt te schakelen kun je ook een softwareaanpassing overwegen, dan schakelt die helemaal fijn.

Jos.
Binnen een paar weken afspraak in de garage, ben benieuwd wat hun bevindingen gaan zijn.
Plaats reactie