Hallo,
Ik ga morgen proefrijden in een 2.0 tdi transporter uit 2016. Naast het verschil in de 140 pk versie: Wat zijn de verschillen met de 140 pk versie qua betrouwbaarheid en is het zinvol om het vermogen te beïnvloeden door chiptuning?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
Re: 2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
Tunen is haast een must bij deze motor, echter wel met enig voorbehoud qua koppel i.v.m. de lichter uitgevoerde bak en vliegwiel.
Jos.
Oja, welkom hier!
Jos.
Oja, welkom hier!
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: 2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
2x dank. 1x voor je antwoord en 1x voor het welkom heten
Re: 2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
Zou deze zeker tunen ,je krijgt dan en veel betere rijervaring ,niet zozeer omdat hij meerPK’s heeft maar vooral onderin is hij veel beter aanspreekbaar .
Re: 2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
Zou deze zeker tunen ,je krijgt dan en veel betere rijervaring ,niet zozeer omdat hij meerPK’s heeft maar vooral onderin is hij veel beter aanspreekbaar .
Re: 2.0 tdi 80pk: ervaringen gevraagd
Welkom hier!
Enige waar je mee op moet letten: De versnellingsbak op een 80PK is anders dan die op de hogere vermogens. Onder andere vijf versnellingen ipv zes. Maar de bak kan ook minder vermogen aan.
Chippen is dus echt heel erg aan te raden, maar of je tot 140PK moet gaan zal een goede tuner je kunnen vertellen. Doorchippen tot 170/180PK zou ik niet doen.
Enige waar je mee op moet letten: De versnellingsbak op een 80PK is anders dan die op de hogere vermogens. Onder andere vijf versnellingen ipv zes. Maar de bak kan ook minder vermogen aan.
Chippen is dus echt heel erg aan te raden, maar of je tot 140PK moet gaan zal een goede tuner je kunnen vertellen. Doorchippen tot 170/180PK zou ik niet doen.