Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bovenste kastje linksachter: lekkage en los hoekijzer…?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Bovenste kastje linksachter: lekkage en los hoekijzer…?

Bericht door Martens-Tvier »

Bij het leeghalen van de kastjes na een prima vakantie viel mij het volgende op bij het bovenste kastje, linksachter (als je achter de bus staat).

1 - in dat kastje lag water op de bodem. Het “plafond” in dat kastje was echter kurkdroog. Er zijn geen defecte afdichtingen etc in de bus. Het raam zit goed in de sponning etc. De bus is roestvrij. Alle andere kastjes, incl. “vliegtuigkastje”, zijn droog.
We hebben, met opgezet dak, wel een aantal fikse hoosbuien gehad. Kan het via het tentdoek zijn ingeregend? Andere oorzaak?

2 - bij het onderzoek viel me op dat er een hoekijzer in het plafond zit dat maar met 1 bout ipv 2 vast zit. Zie foto (van onder genomen, je ziet het plafond). Is vermoedelijk altijd al zo geweest maar viel me nu op. Ik heb er nu een M8 bout ingedraaid.

Dank voor de tips.
DAD60F9D-5997-43B6-9B5C-965D7F6408BA.jpeg
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Bovenste kastje linksachter: lekkage en los hoekijzer…?

Bericht door Zwartbusje »

Goed mogelijk dat je na enig zoeken de losse bout terugvind. Ik heb op die plek ook een keer losse bouten gehad. Ook de ophanging van de kledingkast links zou je beter kunnen controleren. Een tril- ring er tussen biedt soelaas. Anders rammelen ze zo weer los.

Lekkage heb ik daar nog nooit gezien. Dus best mogelijk na die fikse regenbui. Ik zou zeggen, droog maken en in de gaten houden.
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie