Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

vragen over de T5
Plaats reactie
Jurriaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2021, 06:02

dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

Bericht door Jurriaan »

Ik heb een transporter TDI uit 2006...km st. 355.000 km. Na het aanpassen van de software m.b.t. verhoogde turbodruk ( prima oplossing) probleem opgelost....ging de automaat 1x in noodloop. Foutcode verwijderd bij garage en geen noodloop meer. Sinds kort wel een bonk bij op en terugschakelen vnl in 1e en 2e versnelling. Voor APK gisteren de rechteraandrijfas en homokineet vervangen. ....en bak terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Bonk is minder maar nog steeds aanwezig. Garage zegt dat de bak versleten is ....revisie is eventueel een oplossing.

Heeft iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt een automaat bak en geen DSG, dat als eerste.
En als 2de kun je je bak laten spoelen, en als dat niet helpt,
dan kun je inderdaad aan revisie denken.
Met die kilometerstand zou het goed kunnen dat het de tweede revisie al wordt van die bak.

Sterkte en groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

Bericht door krekwakwol »

Hoe is de asstomp die de bak ingaat van je rechteraandrijfas?
Is daar ook naar gekeken?
Of heeft een automaat die niet?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Jurriaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2021, 06:02

Re: dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

Bericht door Jurriaan »

Rechter aandrijfas is onlangs vervangen....Ik moet zeggen dat de bus nu beter schakelt. Geen idee of de bak aan een 2e revisie toe is maar spoelen is misschien een 1e optie....Ik heb ondertussen een geschikte gereviseerde automaat bak gevonden (bakcode JAD) 2006 maar ben nogal geschrokken vd prijs € 3850,- en dan moet ie er nog onder!! Zijn deze prijzen normaal?...kan de bus dan beter inruilen.
Weet iemand een betere oplossing of heeft iemand een goed adres waar ik een revisie kan laten doen
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: dsg automaat bonkt bij op en terugschakelen 3 naar 2

Bericht door Pascal-141 »

Jurriaan schreef: 16 okt 2021, 11:03 Rechter aandrijfas is onlangs vervangen....Ik moet zeggen dat de bus nu beter schakelt. Geen idee of de bak aan een 2e revisie toe is maar spoelen is misschien een 1e optie....Ik heb ondertussen een geschikte gereviseerde automaat bak gevonden (bakcode JAD) 2006 maar ben nogal geschrokken vd prijs € 3850,- en dan moet ie er nog onder!! Zijn deze prijzen normaal?...kan de bus dan beter inruilen.
Weet iemand een betere oplossing of heeft iemand een goed adres waar ik een revisie kan laten doen
Alleen nog maar de kleppenblok in de bak vervangen kost al bijna 4000eur , dus een "gereviseerde" bak voor 3850eur is dan bijna een koopje
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie