Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaat T4 2.5tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
Emiel de Mulder
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 nov 2012, 14:02

Uitlaat T4 2.5tdi

Bericht door Emiel de Mulder »

Beste,

Ik ben in het bezit van een T4 2.5TDI en heb deze afgelopen week weer klaar gemaakt voor een verse APK.
Dit jaar waren de bovenste fusee-kogels dan toch echt aan de beurt, dus de kenner weet wel hoe hoe mijn gesteldheid was :knipoog

Enfin, ik heb de bus destijds voor een leuke prijs gekocht voor zakelijk gebruik, zonder al te grote verwachtingen te hebben, en ik moet eerlijk waar bekennen dat hij mij tot dusver zeker niet is tegengevallen.
Heb er naast mijn werk als bedrijfs-auto monteur een handelsonderneming bij, waarvoor ik de bus dus ook vaak gebruik om zware aanhangers mee te trekken, en dat werk doet hij uitermate goed!
Het betreft een 102pk uitvoering welke ik heb voorzien van chiptuning en als bijzaak ook even flink richting de grond heb gewerkt + voorzien heb van een set 19'' Audi RS4 reps.

Maar nu mijn puntje... Tijdens APK voorkeuren zag ik al dat de bocht tussen midden & eind-demper dun begon te worden, + de bocht tussen downpipe & roetfilter begint te scheuren.
Heb dit voor APK dicht gesmeerd, maar dit is helaas niet meer te repareren.

Mijn pa rijdt al sinds 2004 een T4 als deze (Nog altijd een zeer net exemplaar trouwens, 2.5TDI wijsneus, verlengd, enkel cabine, vol leder, LB5N, 40-40 verlaagd. Zal hem vragen of dat hij zijn buske hier eens wil showwen), en ik weet nog uit een ver-ver verleden dat wij deze bus destijds hebben verlost van zijn roetfilter + middendemper dmv vervangings-pijpen.
Dit is echter al een goede 10 jaar geleden, dus ik vraag mij af of vervangingsdelen als deze nog ergens leverbaar zijn?

Heb al even rondgezocht op Google, maar tegenwoordig krijg je zoveel hits/reacties op je zoek-opdrachten, met berichten en advertenties waar je niets mee kunt, dus hoop ik dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Mocht je zelf iets hebben liggen: Laat het me zeker even weten!
Mocht je iemand kennen die deze onderdelen nog in zijn/haar assortiment heeft: Laat het me ook even weten aub.

[Afbeelding


Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en tijd.

Mvg Emiel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitlaat T4 2.5tdi

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt de gewenste delen verkrijgen bij EPS uitlaten. Ook een iets grotere diameter is mogelijk in RVS.

Kijk maar eens op hun site.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
idh
Berichten: 400
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Uitlaat T4 2.5tdi

Bericht door idh »

Ik heb ze nog liggen. Nieuw of gebruikt.
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: Uitlaat T4 2.5tdi

Bericht door De Graveur »

Al vanaf 2004 complete EPS uitlaat eronder.
Van downpipe t/m eind demper. ideaal.
Echt geen omkijken meer aan.
Kon toen nog kiezen welk geluid qua demping, net een muziek winkel.
Zware brom gekozen, ik hoef niet te bellen dat ik er aan kom. :lach

:zwaai Willem
Emiel de Mulder
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 nov 2012, 14:02

Re: Uitlaat T4 2.5tdi

Bericht door Emiel de Mulder »

Dank u, dank u!

Heb EPS inmiddels gecontacteerd. Moet goed komen! :knipoog
Plaats reactie