Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door Hanz »

Misschien heb je hier iets aan: https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jonathanvw
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2018, 20:44
Locatie: Utrecht

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door Jonathanvw »

RoelandZ schreef: 14 jan 2019, 17:25 Als je het a stijl terug gaat monteren kan je het beste de kap voor de zekeringen verwijderen. Onder aan je a stijl zit een uitsparing die over een ijzere palletje moet schuiven. Met een lampje onder het dashboard tijdens het monteren en ziet het direct.
Super, bedankt voor de tip. Voorlopig ligt hij nog los achter in de bus.
Hanz schreef: 14 jan 2019, 17:43 Misschien heb je hier iets aan: https://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung
Ja goeie, heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door Multivan Generation »

@jonathanvw
Heb je ooit naar de link gekeken die je verwijst naar www.eldiape.com ?

Veel vragen die je gesteld hebt worden daar gewoon behandeld..

Ik zou alle 4 de delen van het onderste profiel loshalen en eens goed met RVS poets of met koperpoets eens netjes poetsen.
Ik denk dat het met de corrosie mee kan vallen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door brugseb »

Hoi Jonathan
wat die achterste blokken betreft: op jouw foto's zie ik een dikke laag kit liggen, die moet er af; vervolgens zal je in het midden een licht kuiltje zien, even open peuteren en daaronder zit de schroef. Er ligt bij jou wellicht al een dikke laag oude smeeroplossingen :lach
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Jonathanvw
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2018, 20:44
Locatie: Utrecht

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door Jonathanvw »

Multivan Generation schreef: 14 jan 2019, 18:28 @jonathanvw
Heb je ooit naar de link gekeken die je verwijst naar www.eldiape.com ?

Veel vragen die je gesteld hebt worden daar gewoon behandeld..

Ik zou alle 4 de delen van het onderste profiel loshalen en eens goed met RVS poets of met koperpoets eens netjes poetsen.
Ik denk dat het met de corrosie mee kan vallen.

Groeten Peter
Dag Peter, ik had de link naar eldiape wel gezien en bekeken maar toen niet gevonden wat ik zocht.
Ik heb nu op m'n gemak de stukken onder T4 Camper Ombouw > Demonteren Hefdak en Monteren Hefdak gelezen en bij beide stukken komen inderdaad de opvulblokken voorbij. Ik zie nu dat ze echt veel kit gebruiken ook onder het blok, terwijl ik alleen de randen heb gedaan...
En die schroef in het achterste blok, als ik de andere kant achter doe zal ik weer goed zoeken, maar ik was er vrij zeker van dat er geen schroef verstopt zat in mijn blok.

En om die klemlijsten lost te krijgen moet ik dus het doek loshalen als ik het goed begrijp, dus de pees er uit. En dan de lijsten los schroeven, kit er tussen uit snijden, schoonmaken en poetsen en terug monteren met kit en schroefjes. Ik ben bang dat ik er een keer aan zal moeten geloven...
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door smitchr »

Dag forumleden. Ik ga vrolijk door op dit blokken thema. Alhoewel vrolijk.... :huilen Bij een poging de afdichtblokken voor te verwijderen en de kit te vernieuwen (achter had ik inmiddels al weer 3 jaar geleden gedaan, zie vorige fotoos) bleek ik fors te laat. Behoorlijk roestgat inmiddels, zie foto. Had ik natuurlijk 3 jaar geleden gelijk moeten doen. Stom stom :bonk . Dat zal laswerk worden vrees ik. Of heeft iemand een brilliante andere oplossing?
Ik hoor het graag!
Groeten Chris
20210810_180758.jpg
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door odorf »

Oei :groteogen

Tijdelijke oplossingen zijn er genoeg. Maar dan zou ik adviseren om dat niet drie jaar te laten zitten voor je er iets structureels aan gaat doen als je nog langer van je mooie rode wilt genieten. (No offence :peace )

Dit kan alleen nog maar met laswerk goed worden opgelost. De voorruit moet er ook uit omdat dat plaatwerk daar onderdoor -doorloopt.

Mogelijk is er een sloper te vinden waar je op bestelling een stuk plaatwerk uit een betere T4 kunt (laten) halen.
Dan weet je dat de vorm klopt.

Van de andere kant heb je die goot niet nodig dus zou je ook kunnen volstaan met een vlak licht bollend stuk.


Sterkte!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
TedTransporter2021
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2021, 18:05

Re: lekkage rechtsachter en vervangen rubber hefdakrand?

Bericht door TedTransporter2021 »

smitchr schreef: 10 aug 2021, 22:00 Dag forumleden. Ik ga vrolijk door op dit blokken thema. Alhoewel vrolijk.... :huilen Bij een poging de afdichtblokken voor te verwijderen en de kit te vernieuwen (achter had ik inmiddels al weer 3 jaar geleden gedaan, zie vorige fotoos) bleek ik fors te laat. Behoorlijk roestgat inmiddels, zie foto. Had ik natuurlijk 3 jaar geleden gelijk moeten doen. Stom stom :bonk . Dat zal laswerk worden vrees ik. Of heeft iemand een brilliante andere oplossing?
Ik hoor het graag!
Groeten Chris 20210810_180758.jpg
Ha Chris!

Ik heb net ook een T4 gekocht en wij hebben last van dezelfde problemen. Ik moet al het roest nog weghalen, maar ben bang dat ik hetzelfde tegenkom ;)

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Ben erg benieuwd!
Als je het met laswerk hebt opgelost, ben ik ook erg benieuwd naar de kosten (en welk adresje ;))

Bedankt alvast; en bij deze ook een fototje hoe het er bij mij uitziet.

Groet,
Peter
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-12-05 at 13.59.54 (1).jpeg
Plaats reactie