Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reset schakelaar onder motorkap

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Reset schakelaar onder motorkap

Bericht door busbart »

Door de plaatsing van deze schakelaar en het weinige gebruik,komt het vaak voor dat de pinnetjes van de aansluitsteker corroderen en afbreken.
Nu heb ik de schakelaar al gevonden. maar ik heb de indruk dat de mijne maar twee pennetjes heeft? (en ook geen orientatie ribje op omtrek steker) waar het stopcontactje aan de draadboom daar wél een opening voor heeft?
de schakelaar die bij mij gemonteerd was heeft partno: 6N0947563

wie weet of deze stopcontactjes (die aan de draadboom zit) ook los te koop zijn?
Ik wil deze vervangen omdat het oude pinnetje er nog in vastgecorrodeerd zit.
IMG_4101.jpg
IMG_4100.jpg
IMG_4099.jpg
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reset schakelaar onder motorkap

Bericht door Multivan Generation »

@ Bart,
als je nu eerst eens de stekers uit de behuizing haalt, dan weten we al wat meer.
Nu kan er van alles inzitten en bij Volkswagen is er een wildgroei aan stekers voor in een behuizing, vandaar.

Als de sensor van een polo is, wat denk je er dan van om op de sloop bij een Polo te gaan kijken en de draadboom daar er af te knippen. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Reset schakelaar onder motorkap

Bericht door busbart »

Peter,
"Als de sensor van een polo is, wat denk je er dan van om op de sloop bij een Polo te gaan kijken en de draadboom daar er af te knippen. "
Wat ik daarvan denk?
Dat de dichtsbijzijnde sloop 2uur rijden hiervandaan is, dat die daar Absoluut geen VW hebben (heb ik al eerder geprobeerd) en dat Ik eigenlijk gewoon hoop dat VW dat net als iedere zichzelf respecterende autofabrikant gewoon los verkoopt.
Daarbij komt dat die van die polo waarschijnlijk ook verrot zijn?

Ik kan voor een Dodge van 43 jaar oud zulke "pigtails" zoals ze die noemen wel "gewoon" los kopen, helaas is dat niet hetzelfde model als van mij n bus :knipoog

En wat bedoel jij met "als je nu eerst eens de stekers uit de behuizing haalt, dan weten we al wat meer."

bedoel jij die kleine metaal delen uit het plastic halen?
zitten die dan niet vast ingegoten in dat plastic?
Als dat zo is, hoe krijg je die er dan uit?
je hebt in die hoek ook maar erg weinig werkruim.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reset schakelaar onder motorkap

Bericht door Multivan Generation »

je hebt speciaal uitdruk gereedschap
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie