Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

vragen over de T5
TTS
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door TTS »

Lambiek schreef: 16 dec 2021, 23:46 Ik zou bijna Marco Bakker nog gaan geloven

De bestuurder zal best de bedoeling hebben gehad om op de rem te trappen. Wel te laat.
Maar denk dat hij zijn voet in slaap/rust stand heeft gezet ivm cruisecontrol.

Toen hij wilde remmen was zijn voet (kwijt) op de verkeerde plek .

Wel raar dat hij niet uitwijkt
En ik had een veel hardere klap verwacht, bij 85km per uur ?


Misschien volgende bus , adaptieve cruisecontrol. ( maar daar heb je nu natuurlijk niks aan)

Succes natuurlijk
Wat een reactie …
Vertel eens, wat heeft diegene aan jouw antwoord ?
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Beckontheroad »

TTS schreef: 26 dec 2021, 10:45
Lambiek schreef: 16 dec 2021, 23:46 Ik zou bijna Marco Bakker nog gaan geloven

De bestuurder zal best de bedoeling hebben gehad om op de rem te trappen. Wel te laat.
Maar denk dat hij zijn voet in slaap/rust stand heeft gezet ivm cruisecontrol.

Toen hij wilde remmen was zijn voet (kwijt) op de verkeerde plek .

Wel raar dat hij niet uitwijkt
En ik had een veel hardere klap verwacht, bij 85km per uur ?


Misschien volgende bus , adaptieve cruisecontrol. ( maar daar heb je nu natuurlijk niks aan)

Succes natuurlijk
Wat een reactie …
Vertel eens, wat heeft diegene aan jouw antwoord ?
Dat er een roze olifant misschien is?
Frappant dat van een de diverse "auto geeft vanzelf gas" ( bleek Toyota bashing in US) tot auto remt niet ( Tesla's) achteraf er niet een technisch/mechanisch/software defect gevonden wordt...en blijkt in vele gevallen dat de chauffeur de "kwetsbare" schakel was.

Laten we eerlijk zijn, het is toch erg moeilijk toe te geven dat je gewoon op je mobiel oid zit te kijken ipv bezig bent met auto rijden als je achterop een auto knalt?
Waarom wel alle uitleesgegevens erbij halen, maar niet het mobile data verkeer van de bestuurder? als je onderzoekt, moet je ook alle opties open houden.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door whizzi »

Of je gaat in plaats van concluderen eerst het filmpje met geluid bekijken, dan HOOR je dat hij wel degelijk de rem in trapt (en ruim op tijd begint om dit in te zetten).

Maargoed, nu ik hier toch ben. Begin volgend jaar wordt de bus naar de VW dealer gebracht die hebben toegezegd (NA het zien van het filmpje) om echt goed te zoeken naar wat er mis is met de remmen of dat er een verklaring komt.

Afhankelijk daar zijn er 2 scenario's mogelijk:
1) Ze vinden het probleem => herstellen van het probleem => herstellen van de bus => ik ga er vrolijk mee rijden
2) Ze vinden geen probleem => ik vraag een bevestiging op papier dat de remmen in orde zijn => herstellen van de bus => verkoop => nieuwe bus

Voor nu heb ik maar even een Mazda 5 gekocht om even wat vervoer te hebben (ook omdat mijn vrouw er in moet kunnen rijden en die durft niet in een bus te rijden, anders had ik een T4 gekocht).
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Gretschi »

Héél veel succes Bart,
Groetjes Peter
koevlaas
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 aug 2019, 16:24

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door koevlaas »

bvddobb schreef: 13 dec 2021, 22:24 Je zegt: hij reed op cruise control. De indruk die ik krijg is dat de cruise control niet uitging bij het remmen, maar dat de auto ‘door bleef rijden’, tegen het remmen in. Daarom blijft het motorgeluid ook hetzelfde.

Dus: misschien geen probleem met de rem als zodanig, maar met de aansturing van de cruise control?
whizzi schreef: 13 dec 2021, 21:42
Remlichtschakelaar defect waardoor de CC niet onderbroken werd, is het een automaat @whizzi ?
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door whizzi »

Nee, geen automaat.

Gisteren (woensdag) is de bus aangekomen bij de VW dealer. Daar wordt onderzocht of men een oorzaak kan vinden. Op dit moment gaat het mij niet zozeer meer om een herstel te krijgen hierop, maar ik wil mijn no-claim niet kwijt.

Daarna wordt de bus sowieso verkocht. Ik heb besloten om toch mijn droombus te kopen, een Chevrolet Chevy Van G20 uit de periode 1983-1996.. dus dit model:
Afbeelding

Ik heb ooit een T4 gekocht (eerst een witte 2.4D, daarna een blauwe 2.5 TDi) omdat ik betrouwbaarheid wilde als ik met de band aan het toeren was in het buitenland. Ik wilde toen al een Chevy Van maar had het budget er niet voor en geen mensen in mijn vriendenkring die mij hiermee zouden kunnen helpen. Dus een VW werd het.

Na de dood van mijn vader ben ik op een dag gaan kijken wat er zoal te koop was als T5. Niet omdat ik het nodig had, maar gewoon interesse. Ik zag toen de rood/witte T5gp staan en doordat ik het geld had, heb ik toen deze bus gekocht.

En ik had er nog jaren, met plezier, mee kunnen en willen rijden. Maar na de gebeurtenissen met de bus en ik niet meer in een band speel waarvoor ik veel naar het buitenland moet, kan ik er nu ook voor kiezen om die droom na te jagen. Dus dat ga ik doen.

Ik heb al 1 geïnteresseerde in de bus en mocht deze afhaken, dan kan ik altijd nog kiezen om hem bijvoorbeeld weer op te knappen en te verkopen. En daarna neem ik afscheid van weetjewel :)
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Erdem50 »

koevlaas schreef: 05 jan 2022, 20:47
bvddobb schreef: 13 dec 2021, 22:24 Je zegt: hij reed op cruise control. De indruk die ik krijg is dat de cruise control niet uitging bij het remmen, maar dat de auto ‘door bleef rijden’, tegen het remmen in. Daarom blijft het motorgeluid ook hetzelfde.

Dus: misschien geen probleem met de rem als zodanig, maar met de aansturing van de cruise control?
whizzi schreef: 13 dec 2021, 21:42
Remlichtschakelaar defect waardoor de CC niet onderbroken werd, is het een automaat @whizzi ?
Mocht er een probleem zijn met de remlichtschakelaar dan staat die auto compleet in de storingen en werkt de cruisecontrole sowieso niet, dan kan je hem niet eens inschakelen.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door krekwakwol »

Erdem50 schreef: 06 jan 2022, 07:05
Mocht er een probleem zijn met de remlichtschakelaar dan staat die auto compleet in de storingen en werkt de cruisecontrole sowieso niet, dan kan je hem niet eens inschakelen.
Bedankt Erdem, voor deze nuttige informatie, dit is een geruststelling voor ik denk alle bus eigenaren met cruise control en die het ook gebruiken.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Multivan Generation »

Zomaar stomme vraag, is de rem wel ingetrapt en was het niet toevallig en per ongeluk het koppelingspedaal?
Dat zou een hoop verklaren namelijk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door whizzi »

Nee, dit is onmogelijk. Je hoort namelijk de sleutelbos die aan de sleutel hing rammelen als hij het pedaal in trapt. Dus hij zou met zijn rechtervoet het meest linkse pedaal intrappen... na 200 km gereden te hebben... Is zeer onwaarschijnlijk.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
koevlaas
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 aug 2019, 16:24

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door koevlaas »

whizzi schreef: 06 jan 2022, 22:39 Nee, dit is onmogelijk. Je hoort namelijk de sleutelbos die aan de sleutel hing rammelen als hij het pedaal in trapt. Dus hij zou met zijn rechtervoet het meest linkse pedaal intrappen... na 200 km gereden te hebben... Is zeer onwaarschijnlijk.
Met ontkoppelen zal de CC ook stoppen.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Beckontheroad »

Doet me herinneren aan de Toyota Prius acties in de US aantal jaar terug...daar hebben ze toen 8 miljoen auto's getest..je raadt, nix gevonden...

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door whizzi »

Inmiddels heeft VW inderdaad terugkoppeling gegeven en niks gevonden, remmen zijn in orde :/

De bus is daarom verkocht aan een mede weetjeweller die deze gaat onderzoeken en opknappen om er weer veel veilige kilometers mee te gaan rijden .

En ik? ... tja, toch mijn droomauto gekocht...
Afbeelding

Afbeelding

Chevrolet Chevy Van G20 . 5.7L V8.. op LPG (natuurlijk) en op camperkenteken (ook natuurlijk). Dus ik zal hier niet veel meer rondhangen. Misschien in de toekomst ooit weer een T4 of T5 (of nog iets nieuwer), maar het waren een paar leuke hier en leuke mensen ontmoet en toch bij een aantal meetings geweest. Ik ga het wel een beetje missen ja, maar een nieuw avontuur wacht op mij... *vropvropvrop* :zwaai
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door Remco_T5 »

Wel een mooie bak zeg. Veel plezier ermee :zwaai
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ik weet het niet meer ;( (let op: enge beelden)

Bericht door J vd Pal »

Mooie dikke bus!! Is hij van binnen net zo Amerikaans als aan de buitenkant?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie