Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 achterveren etc

vragen over de T5
Plaats reactie
Rovert
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018, 13:29

T5 achterveren etc

Bericht door Rovert »

Dag,

Tijdje terug mijn T4 weggedaan en nu sinds kort een T5 340 van 2004 in het bezit. Bus heeft wel ea aan verbeterpunten en daarmee wat vraagjes:

- De weerstand vd kachel, die zit ergens onder het dashboard, thv de passagierskant? Deze moet ik nl vervangen.
- Aansteker, werkt niet goed, dus wil ik vervangen. Zit bij mij naast mn schakelpook, maar kan ik deze, met het paneeltje er omheen, er uit wippen?
- De veren achter (1x wit 1x geel) moet ik vervangen. Op zich comfi, maar mogen wellicht een fraktie stugger. Ik moet af en toe 2500kg trekken, of een motorblok laden, dus wil iig hulpveren monteren, maar dus geen stuiterbus of een Hi-jack look. Fraktie hoger is een optie. Wat zou een juiste veer zijn, gezien de legio kleuren en nummers die er op de markt zijn?
- ik heb een lampje bij de instap vd schuifdeur, die kapot is. Zijn dit dezelfde als de kofferbak van Touran, Caddy etc?
- laatste vraag :) , is of het rubber van de schuifruit nog nieuw te verkrijgen is? Hij lekt nl iets.

Bedankt zover!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 achterveren etc

Bericht door Multivan Generation »

Laatste vraag nee, en ook nooit apart leverbaar geweest
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rovert
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018, 13:29

Re: T5 achterveren etc

Bericht door Rovert »

ok, dan kan ik dat van mn lijstje halen!

Dank
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 achterveren etc

Bericht door krekwakwol »

Kachelweerstand zit achter "knieschot" onder dashboard kastje.
Zij paneel (als deur open staat)er afwippen daar zitten boutjes, tussenpaneeltje er uit trekken, hier zit ook boutje achter, bij de zekeringen zitten nog een paar boutjes en onderin het paneel voel je wel gaatjes waar boutjes in zitten en onderaan bij de midden console zit een boutje., allen torx 20 volgens mij.
Dan isolatie weg halen en dan zie je de weerstand wel zitten.
Ook je kachelventilator even checken of deze nog goed is, anders is hij zo weer kapot.

Succes ermee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie