Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door Erdem50 »

Als de gekozen waardes kloppen en de motor is op temperatuur staat de pomptiming in ieder geval niet goed.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door Multivan Generation »

VWT4 schreef: 31 dec 2021, 16:35 Afbeelding
Multivan Generation schreef: 31 dec 2021, 16:25 Even ongenuanceerd, wat een teringgetallenbrij.
Gooi je logjes eerst eens door CSV converter bewerk het bestand dan in excel en plaats de grafiek dan hier..

Wat ik zo al zag klopt je brandstofpomp timing alweer niet..
De log was ook nog een oude zie ik, De nieuwe is geplaatst. Turbodruk blijft enorm achter
De pomptiming zie ik staat op all 1Z, moet acv zijn dus die moet ik morgen opnieuw doen?
Zo presenteer je data:
voorbeeld.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Ik zie dat ik met mijn beperkte kennis er nu ook niet uit ga komen. Is het normaal dat de gele lijn ook zo beweegt van boven naar onder bijvoorbeeld.
Maandag de garage gewoon maar bellen dat het niet is gelukt om tot een goed resultaat te komen en dan maar op zoek naar de juiste oplossing.
Plaats reactie