Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Blower.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

T4 Blower.

Bericht door henkru »

Als ik het contact aanzet en de blower staat op stand 1 hoor ik niets blazen, maar als de motor draait dan blaast deze wel weer.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
koensch
Berichten: 711
Lid geworden op: di sep 27, 2011 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: T4 Blower.

Bericht door koensch »

heb je soms de recirculatieklep geactiveerd?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door henkru »

koensch schreef: vr jan 14, 2022 19:50 heb je soms de recirculatieklep geactiveerd?
Nee die staat uit.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 344
Lid geworden op: vr dec 29, 2017 17:33

Re: T4 Blower.

Bericht door Chewbacca »

Doet hij het wel op de andere standen?

Anders even opbergvak uit je dashboard bouwen, daarachter zit de blower. Dan kun je met een multimeter meten of er wel spanning op komt
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door henkru »

Chewbacca schreef: za jan 15, 2022 8:20 Doet hij het wel op de andere standen?

Anders even opbergvak uit je dashboard bouwen, daarachter zit de blower. Dan kun je met een multimeter meten of er wel spanning op komt
Als de motor loopt dan doet alles het weer alleen tijdens koude start niet.
Voorheen als je de sleutel omdraait dan ging de blower meteen blazen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 344
Lid geworden op: vr dec 29, 2017 17:33

Re: T4 Blower.

Bericht door Chewbacca »

draait de blower wel op andere standen als de motor nog niet draait?

Zou misschien je contactblokje kunnen zijn... dat deze niet goed schakelt als je deze slecht op contact zet, maar als je eenmaal bent doorgedraaid naar de startpositie hij vervolgens wel werkt
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door henkru »

Chewbacca schreef: za jan 15, 2022 15:58 draait de blower wel op andere standen als de motor nog niet draait?

Zou misschien je contactblokje kunnen zijn... dat deze niet goed schakelt als je deze slecht op contact zet, maar als je eenmaal bent doorgedraaid naar de startpositie hij vervolgens wel werkt
Zal ik even in de gaten houden morgen even testen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 31891
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door Multivan Generation »

Het grote verschil is de draaiende motor, en dus indirect de accuspanning.
Meet die maar eens als je gaat starten, en kijk eens hoever de spanning inzakt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door henkru »

Multivan Generation schreef: za jan 15, 2022 16:32 Het grote verschil is de draaiende motor, en dus indirect de accuspanning.
Meet die maar eens als je gaat starten, en kijk eens hoever de spanning inzakt.
Klopt tijdens gloeien geen blower en daarna blazen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 31891
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 Blower.

Bericht door Multivan Generation »

henkru schreef: zo jan 16, 2022 14:36
Multivan Generation schreef: za jan 15, 2022 16:32 Het grote verschil is de draaiende motor, en dus indirect de accuspanning.
Meet die maar eens als je gaat starten, en kijk eens hoever de spanning inzakt.
Klopt tijdens gloeien geen blower en daarna blazen.
Conclusie, lijkt aan je startaccu te liggen en met name de spanning.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie