Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TIP!! roetfilter

vragen over de T5
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

TIP!! roetfilter

Bericht door 150multi »

Even een tip voor diegene die afgelopen jaar een T5 met roetfilter aangeschaft hebben:

Mocht je de subsidie van SenterNovem nog niet terug ontvangen hebben, even informeren bij je dealer.

Wat blijkt: bij PON zijn zo slim om een T5 met standaard roetfilter aan te melden bij de RDW alszijnde een T5 zonder roetfilter..............!! :muur :muur :muur

Moet nu van 2 bussen kentekenbewijzen inleveren bij de dealer, worden opgestuurd naar PON, krijgen we nieuwe en dan ook de subsidie!!
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door dickydick »

150multi schreef:Even een tip voor diegene die afgelopen jaar een T5 met roetfilter aangeschaft hebben:

Mocht je de subsidie van SenterNovem nog niet terug ontvangen hebben, even informeren bij je dealer.

Wat blijkt: bij PON zijn zo slim om een T5 met standaard roetfilter aan te melden bij de RDW alszijnde een T5 zonder roetfilter..............!! :muur :muur :muur

Moet nu van 2 bussen kentekenbewijzen inleveren bij de dealer, worden opgestuurd naar PON, krijgen we nieuwe en dan ook de subsidie!!
geldt dit ook voor grijs kenteken???

groetjes DickyDick
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

Bericht door 150multi »

Ja, dit geldt ook voor grijs-kenteken.

Schijnt bij PON beetje rommeltje te zijn wat dit betreft.
Zijn auto's die standaard roetfilter hebben (T5-130-174pk) aangemeld als zijnde zonder roetfilter, maar ook auto's die er helemaal geen hebben, aangemeld als uitgevoerd mét roetfilter.........
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

nou ik ben benieuwd ga morgen gelijk ff bellen met de dealer.
Bedankt voor je snelle reactie
150multi schreef:Ja, dit geldt ook voor grijs-kenteken.

Schijnt bij PON beetje rommeltje te zijn wat dit betreft.
Zijn auto's die standaard roetfilter hebben (T5-130-174pk) aangemeld als zijnde zonder roetfilter, maar ook auto's die er helemaal geen hebben, aangemeld als uitgevoerd mét roetfilter.........
willem1t5
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:41

roetfilter

Bericht door willem1t5 »

ik heb onlangs een roetfilter laten plaatsen onder mijn t5 , maar er is niks op mijn kenteken vermeld klopt dit.
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

Bericht door 150multi »

ik heb geen idee wat er anders aan het kentekenbewijs gaat worden of wat voor vermelding over roetfilter er op komt te staan, zal wel enkele weken duren voor we ze terug hebben en dan zien we het wel
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Kentekenbewijs komt niets op te staan over je roetfilter. Alleen op de site van het RDW is het terug te vinden als je zoekt op kenteken.

Bij mij staat er bij ROETFILTER: JA (Retrofit)
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Bericht door dickydick »

ik heb ook ff bij de RDW op de site gecheckt. maar bij mijn kenteken staat geen roetfilter terwijl er wel één onder zit vanuit de fabriek dus de dealer kan van mij een telefoontje verwachten morgen.

groetjes DickyDick
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door dickydick »

ben vandaag gebeld door de dealer (wittebrug in Den Haag) volgens hem komt een 174 pk diesel niet in aanmerking voor subsidie vanwege te hoge uitstoot. op mijn reactie waarom er geen vermelding bij RDW is van aanwezigheid roetfilter moest hij het antwoord schuldig blijven. ging dat nog navragen. op mijn reactie waarom een retro filter wel vermeld wordt terwijl die nog minder filteren als een standaard filter bleef het wederom stil aan de overkant.
we wachten maar weer af hij ging het uitzoeken. ben benieuwd.
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Lisboa

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door Lisboa »

Zojuist even ons kenteken gecheckt bij de RDW, de roetfilter staat vermeld als af-fabriek.
Wij hebben de T5(130pk) bedrijfsmatig, betalen geen BPM, en vragen ons af of we wel recht hebben op subsidie?

Ook hebben wij concact opgenomen met senternovem.nl,
die kon ons nog geen informatie geven omdat de auto nog maar net op kenteken stond.
De gemiddelde aanvraag zou ongeveer 8 weken duren vanaf het moment dat het voertuig op kenteken staat,
na controle van de gegevens bij belastingdienst en RDW.
Rekening houdend met de feestdagen mogen wij half februari een reactie verwachten omtrent de subsidie,
nog even geduld voor ons dus..

Wij zijn vooral benieuwd naar de hoogte van de subsidie???? :mail :mail :mail

De subsidie tip van 150multi is alweer een reden om nog vaker naar :wjw te komen

Groet,

Luuk
Laatst gewijzigd door Lisboa op 11 jan 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo allemaal,

Ik heb gelezen hier dat het nog al wat problemen geeft ivm. de subsidie van de Roetfilter. Is er echter een tijd aan te verbinden of de problemen reeds zijn opgelosd. Is het nu allemaal weer goed of moet ik goed opletten of die subsidie goed is.

En weet ook iemand te vertellen of het op mijn rekening wordt gestort of is het alleen bijv. een BPM voordeel.

Als het goed is zal mijn nieuwe T5 een dezer dagen geleverd worden dus zou ik dat graag willen weten wat ik nog moet doen om het goed aftewerken.

De Groenten van....

De Bloemenman 211
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door 150multi »

Als het goed is hoef je niets zelf te doen. Dan is bij de RDW en Senter Novem bekend dat je bus een roetfilter heeft en krijg je automatisch de subsidie op je rekening gestort.
Je kunt alleen de dealer laten controleren of PON het goed doorgegeven heeft, anders kun je lang wachten.

Ik heb vandeweek onze nieuwe kentekenbewijzen binnen gekregen, verschil met de oude is dat er nu bij bijzonderheden staat: RDW GAIK

Ben nog wel in afwachting van de subsidie, maar denk dat dat ook wel goed komt.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door HP Hulscher »

nieuwe bus in november gekregen, begin januari 400 euro gestort gekregen. Mijn dealer snapt het blijkbaar. En ik heb een 130pk automaat.
Laatst gewijzigd door HP Hulscher op 12 jan 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door dickydick »

willen jullie er bij zetten om wat voor motor het gaat. mijn dealer zei dat 128kw/174 pk niet in aanmerking kwam.
bij voorbaat dank.
groeten vanuit Den Haag
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Re: TIP!! roetfilter

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo 150multi,

Dank je wel voor de informatie ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Ik hoop echter wel dat ze de goede bankrekening nemen :nuts :nuts :nuts.
Of ze moeten gewoon de staatsloterij overmaken dan heb ik er geen probleem mee :bifun

En voor ter informatie gaat het bij mij om een :T54LIFE 130 pk Automaat. :ikrij :politie 2fast4u :bifun

De Groenten van...... :wjw

De Bloemenman 211
Plaats reactie