Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

vragen over de T4
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door thebill »

Ha weetjewellers,

We hebben elektrische fietsen gekocht, en we hebben gezinsuitbreiding. Voor onze T4 California zijn we op zoek naar een fietsendrager die:
- 3 fietsen kan dragen
- waarvan 2 elektrische (dus best zwaar)
- 1 gewone fiets
- waarbij de achterdeur open kan

Onze Fiamma-fietsendrager kan het gewicht niet aan.
Ik had de Thule VeloCompact 927 besteld, mooi stevig product, maar met een probleem: ook al klapt die bijna 90 graden naar voren, de achterklep krijg ik niet meer open. :huilen Dus die stuur ik vandaag terug.

Wie heeft een aanrader? :vraagteken
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Erdem50 »

De wens om met zoveel gewicht de achterklep nog te openen kun je wel laten varen. Dat is gewoon te zwaar.

Er zijn wel sterkere dempers maar dan gaan de steunen waar de dempers aan vast zitten weer krom. Ook daar zijn aangepaste delen voor te krijgen maar alsnog.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Hanz »

Het gaat niet om het gewicht. De Thule is een kantelbare drager voor de trekhaak.
@thebill gebruik de zoekfunctie eens. Dit probleem is al vaker aan de orde geweest..
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door thebill »

Hanz schreef: 27 feb 2022, 11:33 Het gaat niet om het gewicht. De Thule is een kantelbare drager voor de trekhaak.
@thebill gebruik de zoekfunctie eens. Dit probleem is al vaker aan de orde geweest..
We zetten 'm inderdaad op de trekhaak.

Ja, de zoekfunctie heb ik uitgebreid gebruikt voordat ik het postte, maar ik vond helaas nog geen vergelijkbare situatie of passende oplossing. Heb jij die wel voorbij zien komen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Hanz »

Deze misschien? https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 88#p475388
Of zoek met zoekterm 'kantelbaar', dan kom je nog meer topics tegen over dit onderwerp.
Of even googelen, dan zie je onder andere deze https://www.anwb.nl/webwinkel/p/14082/a ... -3?cat=163 Die lijkt heel wat ruimte te geven voor de klep.
Bedenk wel, een goede kantelbare drager voor drie fietsen is nooit goedkoop.
Er bestaan ook dragers die niet naar achteren kantelen maar naar opzij wegzwenken. Weet alleen niet meer zo gauw welk merk dat was.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door WelkomBuiten »

Edit: Dit bericht was fout, excuses.
Laatst gewijzigd door WelkomBuiten op 28 feb 2022, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door WelkomBuiten »

WelkomBuiten schreef: 28 feb 2022, 09:04 Ik heb een thule euroway voor 3 fietsen, kan volgens mij fietsen tot 25 kg hebben, achterklep van onze California kan (net) open. Heb je voor 2 of 3 fietsen. Extra opklikrail erachter voor een 3e of 4e fiets.
Nee, ho! Even de factuur teruggezocht. Het is de Thule EuroClassic G6. Ik heb die voor 3 fietsen en een rail voor de 4e. Wel een 13 pins adapter nodig.

Productnummer 929. Is overigens niets compact aan.
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door thebill »

Hanz schreef: 27 feb 2022, 15:22 Deze misschien? https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 88#p475388
Hm, interessant... Op de Volkswagen-website staat dat ie geschikt zou zijn voor de California 6 en 6.1. Zou ie dan ook passen op onze T4 California of is dat heeft die andere trekhaak-achterklep-dimensies? :vraagteken

Hier de link: https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... lsrc=aw.ds
Of zoek met zoekterm 'kantelbaar', dan kom je nog meer topics tegen over dit onderwerp.
Of even googelen, dan zie je onder andere deze https://www.anwb.nl/webwinkel/p/14082/a ... -3?cat=163 Die lijkt heel wat ruimte te geven voor de klep.
Die van de ANWB durf ik nog niet aan afgaande op de beschrijving, ik heb ze een mail gestuurd met de vraag, antwoord binnen 14 dagen. :nuts
Bedenk wel, een goede kantelbare drager voor drie fietsen is nooit goedkoop.
Da's oké, we hebben het er graag voor over.
Er bestaan ook dragers die niet naar achteren kantelen maar naar opzij wegzwenken. Weet alleen niet meer zo gauw welk merk dat was.
Ja, even opgezocht, mooie optie, alleen de zwenkmodule is alleen al 500+ euro: https://www.memo-europe.nl/fietsendrage ... dule-links
WelkomBuiten schreef: 28 feb 2022, 09:09
WelkomBuiten schreef: 28 feb 2022, 09:04 Ik heb een thule euroway voor 3 fietsen, kan volgens mij fietsen tot 25 kg hebben, achterklep van onze California kan (net) open. Heb je voor 2 of 3 fietsen. Extra opklikrail erachter voor een 3e of 4e fiets.
Nee, ho! Even de factuur teruggezocht. Het is de Thule EuroClassic G6. Ik heb die voor 3 fietsen en een rail voor de 4e. Wel een 13 pins adapter nodig.

Productnummer 929. Is overigens niets compact aan.
O, dat klinkt veelbelovend, dan zal ie bij ons toch ook moeten passen! :ikrij
Inderdaad niet erg compact, daar scoort die VW Fietsendrager Compact III beter op (als ie past!).
Hmm...
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Blue Moon »

We hebben deze fietsendrager en we zijn er tevreden mee. Wie weet, is het iets voor u?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Hanz »

Thebill zoekt een drager voor 3 fietsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Blue Moon »

Die hebben ze ook voor 3 fietsen. <;-)
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door thebill »

Blue Moon schreef: 01 mar 2022, 22:37 Die hebben ze ook voor 3 fietsen. <;-)
Dank je, ziet er mooi uit. En ik kan me haast niet voorstellen dat ie voor 3 fietsen past, want dat ding voor 3 fietsen lijkt heel erg op de Thule die ik probeerde waar ik hierboven over schreef.
Het zou dan deze zijn, is dat hetzelfde model als jij hebt? :vraagteken
https://www.berger-camping.nl/article/e ... rid=137152

WelkomBuiten schreef: 28 feb 2022, 09:09 Het is de Thule EuroClassic G6. Ik heb die voor 3 fietsen en een rail voor de 4e. Wel een 13 pins adapter nodig.
Productnummer 929. Is overigens niets compact aan.
Voor de zekerheid: jij hebt ook een T4, toch? Want T5 en T6 schijnen net iets andere maatvoering te hebben.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Hanz »

thebill schreef: 03 mar 2022, 09:54
Blue Moon schreef: 01 mar 2022, 22:37 Die hebben ze ook voor 3 fietsen. <;-)
Dank je, ziet er mooi uit. En ik kan me haast niet voorstellen dat ie voor 3 fietsen past, want dat ding voor 3 fietsen lijkt heel erg op de Thule die ik probeerde waar ik hierboven over schreef.
Het zou dan deze zijn, is dat hetzelfde model als jij hebt? :vraagteken
https://www.berger-camping.nl/article/e ... rid=137152
In de advertenties voor deze dragers staan altijd foto's van personenauto's en daar lukt het wel om de klep te openen. Maar bij een busje is de klep langer en de stand van de klep steiler waardoor deze bij het openen een grotere zwaai maakt en verder naar achteren komt. En dan past het opeens niet meer. Ik betwijfel inderdaad ook of die Eufab met drie fietsen nog genoeg ruimte heeft om de klep te openen.
Ik denk dat je inderdaad moet passen op je eigen bus of een drager nemen waarmee een ander de ervaring heeft dat de klep nog open kan, zoals die van WelkomBuiten bijvoorbeeld.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door WelkomBuiten »

thebill schreef: 03 mar 2022, 09:54
Blue Moon schreef: 01 mar 2022, 22:37 Die hebben ze ook voor 3 fietsen. <;-)
Dank je, ziet er mooi uit. En ik kan me haast niet voorstellen dat ie voor 3 fietsen past, want dat ding voor 3 fietsen lijkt heel erg op de Thule die ik probeerde waar ik hierboven over schreef.
Het zou dan deze zijn, is dat hetzelfde model als jij hebt? :vraagteken
https://www.berger-camping.nl/article/e ... rid=137152

WelkomBuiten schreef: 28 feb 2022, 09:09 Het is de Thule EuroClassic G6. Ik heb die voor 3 fietsen en een rail voor de 4e. Wel een 13 pins adapter nodig.
Productnummer 929. Is overigens niets compact aan.
Voor de zekerheid: jij hebt ook een T4, toch? Want T5 en T6 schijnen net iets andere maatvoering te hebben.
T4 California, met achterklep dus. Die kan (net) open. Mocht je in de buurt van Oosterhout (NB) zijn, kun je gerust eens komen kijken.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fietsendrager voor 2 elektrische fietsen + kinderfiets

Bericht door Hanz »

Meet eerst even na hoever de kogel van de trekhaak achter de bumper zit. Dat kan net het verschil maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie