Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

vragen over de T5
Plaats reactie
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door DirkvW »

Beste Allemaal,

Gisteren heb ik mijn T5 camper verkocht. Het was een mooi project waar ik met veel plezier aan geknutseld heb. Maar we waren toe aan iets nieuws.

De verhoogde T5 is ons echter bijzonder goed bevallen. Niet te lang en niet te breed.
We zijn daarom op zoek naar een nieuwe. T5 of T6 die we weer om kunnen bouwen.

We hebben trouwens ook gekeken naar een Crafter L1H2 maar daar heb ik weinig zicht op. We zouden hem het hele jaar willen gebruiken.

in eerste instantie wilden we een hoogdak op een lage laten zetten zodat we de mogelijkheid hebben om onder de klep te staan. Helaas blijkt de levertijd van een hoogdak op dit moment op te lopen tot ongeveer een jaar. Zo lang willen we niet wachten.

Daarom zijn we weer op zoek naar een nieuwe L2H3.

We zoeken een bus met minimaal euro 5 norm. Dus vanaf 2010 en uiteraard niet te veel kilometers. Ik vind het lastig om hier een grens in te bepalen. Nu kijk ik naar max 200.000. Verder moet er airco op zitten voor onderweg.

Ik heb me ook laten vertellen dat ik automaten en 180PK versies moet laten staan.

Zoals jullie ongetwijfeld weten zijn er maar weinig L2H3 bussen. Heeft iemand goede tips?
Wellicht is Duitsland ook een optie. Kennen jullie mensen die daarin bemiddelen?

Alvast bedankt weer.
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door DirkvW »

Ik kwam deze tegen.
Hij heeft wel een automaat.
Verder voldoet hij helemaal aan onze wensen.
Ik zie wel dat het een schadevoertuig is.

Iemand tips waar ik op moet letten/naar vragen als ik contact op neem met deze verkoper?


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4872
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door Hanz »

Voor twee personen is dit een mooie camper maar wel veel minder ruimte dan een L2H3 waar je naar zocht, maar misschien heb je die extra ruimte niet echt nodig?
Wat motor betreft is de 140 pk 2.0 een van de betere keuzes voor een T5, voor zover ik weet. Of de automaat een probleem is bij deze auto weet ik niet. Het automaat probleem speelt volgens mij vooral bij de T4.
Ik zou de verkoper wel vragen naar de soort schade en de rekeningen van het herstel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door Multivan Generation »

Dit is geen automaat, maar een auto voorzien van DSG.
En die zijn eigenlijk probleemloos, mits op tijd (iedere 60.000km) onderhoud.
Mooi dak wat er op zit, van polyroof :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door DirkvW »

Multivan Generation schreef: 11 mar 2022, 14:52 Dit is geen automaat, maar een auto voorzien van DSG.
En die zijn eigenlijk probleemloos, mits op tijd (iedere 60.000km) onderhoud.
Mooi dak wat er op zit, van polyroof :toppie
Mooie uitspraak. Ik ben tot nu toe altijd in de veronderstelling geweest dat ik alle VW automaten of DSG in combinatie met een bus moest laten staan. Volgens jou is dat dus niet zo. Dat zou wel een heel nieuw perspectief op het zoeken naar een nieuwe bus geven. Ik vind het dak inderdaad ook echt heel mooi.


Hanz schreef: 11 mar 2022, 10:06 Voor twee personen is dit een mooie camper maar wel veel minder ruimte dan een L2H3 waar je naar zocht, maar misschien heb je die extra ruimte niet echt nodig?
Wat motor betreft is de 140 pk 2.0 een van de betere keuzes voor een T5, voor zover ik weet. Of de automaat een probleem is bij deze auto weet ik niet. Het automaat probleem speelt volgens mij vooral bij de T4.
Ik zou de verkoper wel vragen naar de soort schade en de rekeningen van het herstel.
Ik heb geinformeerd bij de verkoper. Eerst telefonisch daarna nog per email. Aan de telefoon gaf hij aan dat het geen grote schade is geweest. Ben benieuwd.
Zo heel veel kleiner dan een L2H3 is hij niet toch? Het dak is hoger. Hij is wel 40CM korter.
We willen er met zijn 4-en mee op pad. De oudste slaapt meestal in een tentje behalve als we ergens maar 1 nachtje slapen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4872
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door Hanz »

DirkvW schreef: 11 mar 2022, 15:20 Zo heel veel kleiner dan een L2H3 is hij niet toch? Het dak is hoger. Hij is wel 40CM korter.
We willen er met zijn 4-en mee op pad. De oudste slaapt meestal in een tentje behalve als we ergens maar 1 nachtje slapen
Hij is inderdaad 40 cm korter en bij een L2H3 is het hoogdak vrijwel over de volle lengte op hoogte. Dat geeft zowel boven als beneden meer ruimte. Het dak van deze California loopt aan de voorkant behoorlijk schuin , maar hier passen ook 4 mensen in, dus als je de extra ruimte niet nodig hebt is het prima.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 673
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door Jan anno NU »

De volgende zag ik , geen binding mee
Lekker zonnig kleurtje.

https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-t ... 3-52164910
T4 2,5 TDI 2002
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door DirkvW »

Ja die is leuk! Thnx. Had hem al gezien.
Precies dezelfde hadden we uit 2007.
Helaas heeft hij geen airco😏🤷🏻‍♂️ Anders was het absoluut een goede kandidaat geweest.
Hoewel ik liever een lage schuifdeur heb.
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: Bus verkocht op zoek naar een nieuwe L2H3

Bericht door DirkvW »

Ik heb contact met de verkoper gehad van de Duitse bus gehad.

Volgens mij heb ik alle papieren de laatste drie tuv en een overzicht van de historie gehad. Het ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Is hier iemand met kennis en ervaring die met me mee wil kijken naar de papieren en evt het verdere proces? Of weet iemand een goed bedrijf dat met me mee kan en wil kijken ?

Ik heb ook via autoverleden.Nl een rapport opgevraagd. Hier komt niet zo veel uit.
Plaats reactie