Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Euro 3 sticker weiziging

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Remco_T5 »

Ik krijg voor mijn T5 uit 2013 een E4 sticker :huilen
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Multivan Generation »

Mupke schreef: 18 mar 2022, 18:00

Wat t euro 3/4 verschil betreft zou t kunnen zijn dat in Duitsland toen andere regeltjes waren kwa uitstoot🤷‍♂️
Ik vind t iig prima dat ik volgende week een groen euro 4 sticker erop kan plakken met t juiste kenteken. 🤙🏼
Een auto die als euro 3 geboren is wordt geen euro 4 zonder technische aanpassingen.
Het cijfer 4 op de sticker betekent niet dat het euro 4 is.

Zie ook
https://www.milieustickervoorduitsland.nl/#soorten

Ik had van de zaak een euro 6D en kreeg ook een groene sticker met een 4 er op..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door websurfer »

Maar raar blijft het bij 1 site gele sticker en met zelfde bus op de andere site groen
Wat is het nu geel- groen of onzinnig ?
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Mupke
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 jan 2022, 14:31
Locatie: ZH

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mupke »

websurfer schreef: 20 mar 2022, 14:19 Maar raar blijft het bij 1 site gele sticker en met zelfde bus op de andere site groen
Wat is het nu geel- groen of onzinnig ?
Op de site die Multivan vernoemd wordt het goed uitgelegd. Het cijfer op de sticker is een soort code en geeft dus niet de euro norm aan. Die is op het kenteken bewijs terug te vinden.
:T44EVER T4 ‘02 california coach :T5cruisin
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03

Groetjes Arnold.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door websurfer »

Ik weet dat een sticker de uitstoot niet aanpast :bifun alleen is het natuurlijk van de zotte dat site 1 geel afgeeft (en dus extra beperkingen) en de andere site groen (minder beperkingen )

eigenlijk is heel die milieu zone dramatiek onzin
mijn goed onderhouden 99-er 2.5 tdi mag vaak ergens niet in en de zelfde motoren maar van 2003 met dezelfde motor (bv aannemersbus slecht onderhouden) mag vrolijk doorrijden

daarnaast dit verschil op beide sites doet sterk vermoeden dat we gewoon geflest worden
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Mupke
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 jan 2022, 14:31
Locatie: ZH

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mupke »

:toppie Ik weet t Michael,tis toch 1 europa……….🤷‍♂️Maargoed de gele 3 is eraf en de nieuwe groene 4 met juiste kenteken zit erop
:T44EVER T4 ‘02 california coach :T5cruisin
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03

Groetjes Arnold.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Het kan nog gekker. Toen ik mijn bus kocht zat er een rode sticker (klasse 2) op van het oorspronkelijke Duitse kenteken. Als ik mijn gegevens invul op vignet-online krijg ik een groene sticker (klasse 4). Het gaat om een 2.5 TDI ACV motor.
Is die site wel betrouwbaar of delen ze alleen groene stickers uit? Heeft iemand al daadwerkelijk een groene sticker ontvangen van ze?

Aanvulling: Als je bij vignet-online op 'Ons assortiment' klikt kan je zowel een gele als een groene sticker bestellen.
Bij de gele moet ik mijn kenteken en VIN-nummer intikken en komt er een gele sticker in het winkelmandje. Als ik een groene bestel hoef ik alleen mijn kenteken in te vullen en komt er een groene sticker in het winkelmandje. Ze kijken dus helemaal niet naar de voertuiggegevens maar leveren gewoon wat je bestelt.
Als iets te mooi is om waar te zijn …. Komt niet echt betrouwbaar over.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Mupke
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 jan 2022, 14:31
Locatie: ZH

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mupke »

@Hanz,ik kreeg die site van de ANWB zoals eerder gezegd en heb van TUV in Son&Breugel een nieuwe sticker toegestuurd gekregen met mn juiste kenteken heb ook mn laatste 4 cijfers meldcode moete opgeven dus t lijkt mij allemaal wel gechekt. .
:T44EVER T4 ‘02 california coach :T5cruisin
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03

Groetjes Arnold.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Dat klopt, de site van ANWB linkt je door naar milieusticker.nl en daar moet je kenteken en meldcode invullen. Ik kom daar op een gele sticker uit.
Maar er werd ook een andere site genoemd: vignet-online.nl en daar kan ik dus gewoon invullen of ik een gele of een groene sticker wil hebben. En bij bestelling van een gele willen ze het VIN-nummer van de auto weten en bij de groene alleen het kenteken. Dat vind ik op zijn minst merkwaardig en vandaar mijn vraag of die site wel betrouwbaar is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Mupke
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 jan 2022, 14:31
Locatie: ZH

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mupke »

Vignet-online heb ik dan mn bedenkingen bij als je “gewoon” een groene op verzoek kan krijgen🤷‍♂️
:T44EVER T4 ‘02 california coach :T5cruisin
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03

Groetjes Arnold.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Multivan Generation »

websurfer schreef: 20 mar 2022, 16:23
eigenlijk is heel die milieu zone dramatiek onzin
mijn goed onderhouden 99-er 2.5 tdi mag vaak ergens niet in en de zelfde motoren maar van 2003 met dezelfde motor (bv aannemersbus slecht onderhouden) mag vrolijk doorrijden

Er zitten technische verschillen tussen de door jou genoemde voorbeelden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Fenn
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2021, 19:27

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Fenn »

Bij vignet online checken ze achteraf. Als je niet in aanmerking komt voor de groene sticker, krijg je je geld terug. Dus niet zomaar te kopen..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Aha, dank voor de info. Staat helaas niet duidelijk op hun site.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door krekwakwol »

Ik heb in juli 2021 ook bij vignet.online een milieusticker besteld voor onze bus, binnen een paar dagen had ik keurig een groene E4 sticker in de bus met het kenteken er op.
Het betreft een T5 uit 2008 2.5 TDI met DPF dus dat zal wel kloppen met de sticker.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door freek »

Heb net bij milieusticker.nl de gegevens van mijn t5 tdi 174pk uit 2004 ingevuld (kenteken en meldcode). Dus zonder roetfilter. En ook ik krijg een groene 4 sticker. Dat had ik 7 jaar eerder moeten weten. Het klopt in mijn geval echt niet: Duitsers met dezelfde auto moeten een retrofit roetfilter monteren willen ze deze sticker krijgen..
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie