Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camper/klusbus

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
pinguin
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2022, 01:04

T4 camper/klusbus

Bericht door pinguin »

Hallo Allemaal!

ik ben van plan om een combi te bouwen van een t4 en hem zowel als camper en als klusbus in te zetten.
Geloof dat ik al een aardige kat in de zak heb gekocht, hoop roest in de bodem (laadvloer) ben al 3 weken aan het lassen, maar goed, het avontuur moet ergens beginnen. :driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 camper/klusbus

Bericht door Hanz »

Welkom op dit forum.
Als je van plan bent om kwarttarief wegenbelasting aan te vragen, bedenk dan wel dat het camperinterieur altijd in de bus aanwezig moet zijn. Je kan voor een klus dus bijvoorbeeld niet even je bed en keuken eruit halen. Bij een eventuele controle kan dit een heel dure grap worden (naheffing wegenbelasting + boete).
Lees ook dit topic eens door https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=52941
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
pinguin
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2022, 01:04

Re: T4 camper/klusbus

Bericht door pinguin »

Hanz schreef: 21 mar 2022, 12:53 Welkom op dit forum.
Als je van plan bent om kwarttarief wegenbelasting aan te vragen, bedenk dan wel dat het camperinterieur altijd in de bus aanwezig moet zijn. Je kan voor een klus dus bijvoorbeeld niet even je bed en keuken eruit halen. Bij een eventuele controle kan dit een heel dure grap worden (naheffing wegenbelasting + boete).
Lees ook dit topic eens door https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=52941
Dankje, ik ben hiervan op de hoogte, het bed wordt opklapbaar en het keukenblokje wordt klein maar compleet. Met een beetje geluk houd ik nog genoeg ruimte over om andere dingen te vervoeren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 camper/klusbus

Bericht door Hanz »

Je kan ook nog denken aan een slaaphefdak, dan heb je beneden geen bed nodig. En als je voorstoelen draaibaar zijn heb je ook geen extra zitplaatsen nodig. Dan alleen nog een keukenblokje, (vaste) tafel en bergruimtes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T4 camper/klusbus

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier en ik wens je veel succes met je klusbus en de keuzes die je moet maken.
Gelukkig is hier op het forum veel informatie te vinden en zijn er veel zelfbouwers die je kunnen helpen met tips.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: T4 camper/klusbus

Bericht door Gretschi »

pinguin schreef: 21 mar 2022, 12:11 Hallo Allemaal!

ik ben van plan om een combi te bouwen van een t4 en hem zowel als camper en als klusbus in te zetten.
Geloof dat ik al een aardige kat in de zak heb gekocht, hoop roest in de bodem (laadvloer) ben al 3 weken aan het lassen, maar goed, het avontuur moet ergens beginnen. :driveT4
Een kijkje nemen op (MacMols) camper meeting?
Plaats reactie