Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 california kopen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
vwliefhebberr
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2021, 08:46

Re: T4 california kopen

Bericht door vwliefhebberr »

Bedankt voor alle reactie's.
We hebben de camper gekocht.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar het voelt als een betrouwbare bus, daarom de knoop door gehakt.

Ik zal dus vanaf nu vaker op het forum te vinden zijn.

Meteen zat ik met het volgende: als je het hef dak omhoog zet, zie ik geen blokkeer functie. Het blijft uiteraard omhoog staan maar ik zie mijn kids al aan de horizontale stang trekken waardoor het hefdak omlaag komt. Is hier wat voor bestemd om het scharnierpunt te blokkeren?
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 california kopen

Bericht door brugseb »

vwliefhebberr schreef: 03 apr 2022, 08:08 Is hier wat voor bestemd om het scharnierpunt te blokkeren?
Gewoon een klittenbandje over het scharnier spannen wanneer het dak omhoog staat. Verhindert het inklappen.

Enne - proficiat met de aankoop, veel plezier (en ontdekkingsfun) gewenst!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 california kopen

Bericht door Hanz »

Gefeliciteerd met je camper.
Die uitzetbeugel heeft inderdaad geen blokkeerfunctie en nee, het is niet verstandig om daar aan te gaan hangen. Sommigen gebruiken een spanbandje of klittenband om de beugel te zekeren. Met ondernemende kinderen in de camper is dat wel aan te raden.
Een nog betere oplossing is het vervangen van de beugel door gasveren. Daar is wel het nodige over te vinden op het forum. Niet alleen veiliger maar ook een stuk comfortabeler.

Edit: Bart was me net voor met dezelfde oplossing.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
vwliefhebberr
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2021, 08:46

Re: T4 california kopen

Bericht door vwliefhebberr »

Ja duidelijk. Dan ga ik daar wat voor maken.

Ik kan niet helemaal vinden hoe het zit met kwart tarief.
Zodra je een voertuig overschrijfd, gaat de wegenbelasting automatisch lopen.. alleen kan ik niet helemaal vinden hoe het zit met het kwart tarief, zou dit kwart tarief automatisch worden toegepast omdat ze kunnen zien dat het om een camper gaat? Of moet de nieuwe gebruiker dit altijd weer apart aanvragen?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 california kopen

Bericht door Snautzer »

Als de bus al op kwart tarief staat verhuist dat automatisch mee.
vwliefhebberr
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2021, 08:46

Re: T4 california kopen

Bericht door vwliefhebberr »

Dat was volgens de vorige eigenaar wel zo, maar betaalde ruim 50 euro per maand, ik betwijfel dus of dit wel goed stond?
Op wat voor bedrag moet je ongeveer uit komen per maand voor een T4 op kwart tarief?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 california kopen

Bericht door Snautzer »

Hangt af van het gewicht en provincie. Zoek aan de hand van de RDW site het geregistreerde gewicht op en zoek dan op de belastingdienst site wat je moet betalen. Plus de fijnstof heffing.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 california kopen

Bericht door J vd Pal »

Dat was volgens de vorige eigenaar wel zo, maar betaalde ruim 50 euro per maand, ik betwijfel dus of dit wel goed stond?
Op wat voor bedrag moet je ongeveer uit komen per maand voor een T4 op kwart tarief?
Bedrag klopt wel, ik betaal in Zuid-Holland voor een 2002 2.5. TDI per maand €56,= plus €8,= fijnstof heffing.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: T4 california kopen

Bericht door Hella »

Ja vergis je niet in de wegenbelasting tarieven voor een dieselauto. En voor een oudere diesel (tot en met Euro 4 motor) geldt ook nog een fijnstoftoeslag.
Dan heeft een voertuig dat als camper staat geregistreerd het voordeel van kwarttarief.
Als een camper bijv 2500 kg weegt dan betaal je al snel incl fijnstoftoeslag gemiddeld 3600 euro per jaar. :muur

Als het kwarttarief van toepassing is is dan zit het wegenbelastingtarief op ca 900 per jaar.
Per maand is dan dan ca 75,00.
Dat is vaak meer dan de maandelijkse (zelfs all risk !!) verzekering.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 california kopen

Bericht door J vd Pal »

Hella schreef: 07 apr 2022, 15:57 Dat is vaak meer dan de maandelijkse (zelfs all risk !!) verzekering.
Klopt, die is bij mij €59,71 per maand.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie