Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 persoons bank verstelbaar

vragen over de T5
Plaats reactie
Mamagyver
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jan 2022, 09:35

2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Mamagyver »

Beste allemaal, bestaan er bijrijders bankjes voor T5 met verstelbare rugleuning?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Multivan Generation »

Mamagyver schreef: 15 mei 2022, 14:43 Beste allemaal, bestaan er bijrijders bankjes voor T5 met verstelbare rugleuning?
Nee, niet net zoals een voorstoel met een draaiknop.
Wel waren er vroeger leveranciers die een ander middenscharnier (van een 2 zits kombi/caravelle bankje) monteerden,
waardoor de rugleuning verder naar achteren gaat, dus onder een andere, lees: comfortabelere hoek.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mamagyver
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jan 2022, 09:35

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Mamagyver »

Dank je Peter, enig idee wat ik als zoekterm kan gebruiken om zo'n bankje te bemachtigen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Multivan Generation »

Die kun je niet zo kant en klaar kopen,
wel kun je zelf het scharnier monteren van een Caravelle 2 zits bankje.
En die kun je gewoon bestellen.

Zie ook hier:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... nk#p385293
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Multivan Generation »

Aanvulling voor dit topic:

https://www.vankraft.co.uk/ourshop/prod ... -2022.html

Hier kun je die aangepaste scharnieren kopen om de rugleuning meer hoek te geven waardoor je comfortabeler zit, en de rugleuning kunt klappen naar voren.

Doe er je voordeel mee.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kliklakloe
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:29

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door kliklakloe »

Ik heb gisteren zo'n aangepaste beugel besteld bij vankraft in Engeland. Ik heb het een jaar zonder gedaan maar ik irriteer me er mateloos aan dat je geen fatsoenlijke toegang tot de cabine hebt met een dubbelzitter. Ook even iets pakken of even de ramen open doen ofzo is een drama. mijn bankje kan wel volledig omdraaien dat maakt het wel makkelijker maar ook dat doe ik in de praktijk niet veel, omdat het nogal een gedoe is. Alleen als ik ergens langere tijd sta doe ik dat wel maar voor even een snelle overnachting is het veel makkelijker als je even de leuning kan neerklappen. Maakt meteen ook een ideale opstap naar het bovenbed. Daarbij heb je ook die 10 graden zitcomfort wat je ermee wint.

Ik zal wel een update geven als ik de beugel gemonteerd heb.

Om 1 of andere reden kon ik in het andere topic waar deze beugel besproken wordt niet reageren? Ik krijg een 406 Not acceptable melding.
kliklakloe
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:29

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door kliklakloe »



filmpje van de installatie op youtube.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Multivan Generation »

kliklakloe schreef: 10 mar 2024, 13:25 Maakt meteen ook een ideale opstap naar het bovenbed. Daarbij heb je ook die 10 graden zitcomfort wat je ermee wint.
De achterzijde van de bank is onder de stof voorzien van simpel boardkarton. Lijkt me niet houdbaar voor de lange termijn als je daar iedere keer op gaat staan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kliklakloe
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:29

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door kliklakloe »

je kan een multiplex plaat van 9mm onder de stof schuiven, dit rust op de zijkanten en in het midden op het stalen frame van de bank. Op de site van vankraft bij downloads kan je een tekening met de maten downloaden. Meneer in het filmpje laat dit helemaal aan het eind ook zien.
JPEG-afbeelding-4373-8D02-62-0.jpeg
backbord dubbelzit.pdf.png
Hierboven de tekening en het resultaat van een poosje zagen vanmiddag.

En zo heel zwaar zijn we niet dat scheelt :lach

Bij mijn zitje zit er trouwens helemaal niks achter de stof nu, ook geen slap boardkarton. ik denk dat dat alleen is bij de zitjes die fabrieksaf al kunnen klappen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door Multivan Generation »

Heb je al enig idee hoe je die plaat gaat vastzetten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kliklakloe
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:29

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door kliklakloe »

Ik ga er van uit dat die dusdanig strak erin zit dat die op zijn plaats blijft zitten. de onderkant van de stof sluit ook gewoon weer mooi aan elkaar vast.
kliklakloe
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:29

Re: 2 persoons bank verstelbaar

Bericht door kliklakloe »

Ondertussen heb ik de beugel geplaatst. Dit stelt verder niet zoveel voor, was in drie kwartier wel gebeurd. De plaat in de achterkant past ook perfect en blijft mooi op zijn plaats zitten.

Je moet wel even de middengordel flink slack trekken voordat je de leuning laat klappen, anders dan rolt hij bij het omhoog doen niet meer af en krijg je hem niet meer uit getrokken en zit strak op zijn plaats. hoop gedoe en gerommel om hem dan weer los te krijgen. Weet niet precies waarom dit is zal wel met de hellingshoek te maken hebben dat hij automatisch vergrendeld of iets dergelijks.

Verder dik tevreden, wel weer flink geld voor wat het is maar het gemak om toegang tot de cabine te hebben van achter en vice versa is het zeker waard! De hellingshoek voelt zo bij het even zitten wel stuk comfortabeler aan maar daar kan ik nog niet echt uitspraken over doen eerst eens een paar uur achter elkaar erop zitten.

Ik hoefde trouwens verder geen importkosten etc te betalen? Is het handelen met UK weer makkelijker geworden, ik zag dat transporterhq ook weer gewoon vanuit de UK verscheept en niet meer vanuit hun locatie in Den Haag.
Plaats reactie