Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onderdeelnummer en staionairsteller

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

onderdeelnummer en staionairsteller

Bericht door havo »

Kan iemand mij het onderdeelnummer van de rubberophanging van de stationairsteller geven. Deze staioniairsteller (N71) heeft het onderdeelnummer
037906457 C en zit in een 5 cilinder benzinemotor AAF. Dit onderdeel functioneert bij mij niet meer. Stelt niet zoveel voor maar moet bij het starten
even het gas erop houden anders slaat ie af. De aftermarket kent veel alternatieven Tropan ,Era, ; origineel niet meer te krijgen. Vraag aan de benzinerijders onder de weetjewellers: werken deze alternatieven naar behoren?
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: onderdeelnummer en staionairsteller

Bericht door Jenson »

Ik denk dat je deze zoekt:
027133459A
nr 5 op plaatje
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-05-29 om 18.04.26.png
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: onderdeelnummer en staionairsteller

Bericht door Jenson »

Is het alleen bij het starten? Dan zou ik niet verwachten dat het de klep zelf is, dat zou de hele tijd als je stationair draait problemen moeten geven denk ik. De regelklep trilt als je contact aan staat en je kan m ook nog doormeten. Soms helpt het om hem schoon te maken.

Als het alleen bij een koude start is, heb je je koude start ventiel al gecontroleerd?
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: onderdeelnummer en staionairsteller

Bericht door havo »

bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad het onderdeel dat ik zoek. De regelklep zelf heeft van binnen een veer die bij disfunctie zorg draagt
voor een normale luchttoevoer; dus alleen een probleem bij koude start. Als de motor enigzins op temperatuur is loopt ie optimaal stationair.
Ik weet dat de regelklep moet trillen als het contact aanstaat en dat doet ie niet. Ik denk de oplossing te moeten zoeken in vervanging van de
regelklep heb mijn twijfels over de werking van dit onderdeel op de aftermarket. Van daar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: onderdeelnummer en staionairsteller

Bericht door Jenson »

OK, ja dan kan het toch aan de stationair stabilisatie liggen, ik meende mij te herinneren dat toen ik die stekker eens loshaalde de motor stationair erg in toeren op-en neer deinde. Ik heb geen ervaring met merken voor vervanging.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Plaats reactie