Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Keuzestress!!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 07 jun 2022, 12:02 Rdw mocht ik 1 1/2 maand op wachten. Lopen er echt te zoeken om hetvaf te keuren. Belastingsdienst doet er heel erg lang over.om een beslissing te nemen vwb kwart tarief.

Wachtijden bij daken bouwers zijn voor diegene die ik ken ook groot ( maanden )
Ik wacht nu 10 maanden en dak wordt verwacht in week 26-28. Besteld in Augustus..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Damn niet fijn voor jou dan snautzer.... Duim voor jou dat het binnenkort gewoon erdoor is.
Ik wil er een half jaar tot driekwart jaar voor uittrekken om de ombouw te doen wellicht korter.

Weet iemand toevallig indien je een kenteken op je normale bus hebt en je gaat die ombouwen, verandert dan het kenteken of blijft deze hetzelfde? En krijg je dan een toevoeging als camper? Ik vraag dit omdat ik graag opgelegde letters op de kentekenplaat wil en dat niet twee keer wil doen. Na vakantie gaat camper geschorst worden. Zodat ik dan de ombouw kan gaan doen.
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Ook voor jou multivan generation hoop dat het snel afgehandeld word. Lijkt me om gek van te worden.... dat zoeken naar problemen. zeg gewoon ja dit is goed en dit is niet goed... makkelijk zat toch? Zo jammer dat je met de goede bedoelingen een keuring aanvraagt en op een hoop weerstand stuit...

Kan dus wat verwachten zie ik zo....
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Snautzer »

Hollitus schreef: 07 jun 2022, 12:46 Damn niet fijn voor jou dan snautzer.... Duim voor jou dat het binnenkort gewoon erdoor is.
Ik wil er een half jaar tot driekwart jaar voor uittrekken om de ombouw te doen wellicht korter.

Weet iemand toevallig indien je een kenteken op je normale bus hebt en je gaat die ombouwen, verandert dan het kenteken of blijft deze hetzelfde? En krijg je dan een toevoeging als camper? Ik vraag dit omdat ik graag opgelegde letters op de kentekenplaat wil en dat niet twee keer wil doen. Na vakantie gaat camper geschorst worden. Zodat ik dan de ombouw kan gaan doen.
Hangt af van de functionaliteit van je bus. Zo te zien heb je een personenbus net zoals mijn merc. Dat houdt je je eigen kenteken.

Aantekeningen voor camper alleen op kenteken bewijs.
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Dank je. We wachten eerst maar eens vrijdag af....
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hanz »

Goldkiwi schreef: 07 jun 2022, 09:52 Keus voor een hefdak klinkt inderdaad beter dan! Zeker als je een standkachel hebt die op een laag standje aan kan ‘s nachts bij de koudste nachten, en als je met z’n tweetjes bent dan kan je altijd het hefdak omlaag doen als het echt koud is.
Een hefdak kan je ook isoleren. Er bestaan kant en klare isolatiematten voor aan de binnenzijde of je maakt een hefdaksjaal voor de buitenzijde. Zoek op het forum maar eens naar hefdaksjaal hoe dat eruit ziet.
Wij hebben veel naar Zweden gereisd en met de hefdaksjaal was dat ook met een paar graden vorst goed te doen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Multivan Generation »

Hollitus schreef: 07 jun 2022, 12:54 Ook voor jou multivan generation hoop dat het snel afgehandeld word. Lijkt me om gek van te worden.... dat zoeken naar problemen. zeg gewoon ja dit is goed en dit is niet goed... makkelijk zat toch? Zo jammer dat je met de goede bedoelingen een keuring aanvraagt en op een hoop weerstand stuit...

Kan dus wat verwachten zie ik zo....
Ik wacht op de levering van een hefdak, niet op de Belastingdienst. Kleine nuance.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Jan anno NU »

Jij kan gewoon op vakantie met de next level die heeft al een hefdak.
Die rooie is gewoon een luxe hobby.

Daarbij de streefdatum die je mij eerder vertelde
Werd niet zolang geleden ineens ontkend.
Gewoon een luxe probleem voor jou.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Jan anno NU »

Goldkiwi schreef: 07 jun 2022, 01:26 Ik zou een slaaphefdak afraden als je naar een koud land wilt gaan.. dan zou ik liever voor een permanente verhoging van het dak gaan. Als voordeel heb je dan meer bergruimte, maar vooral een veel beter isolatie. Met een hefdak verlies je veel warmte.
Zonder hoogdak wordt je bus net wat beter geaccepteerd door de buren als deze aan de straat moet worden geparkeerd.
Gaan ze zeuren heb je een probleem met je recreatie voertuig.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Multivan Generation »

Jan anno NU schreef: 08 jun 2022, 18:37 Jij kan gewoon op vakantie met de next level die heeft al een hefdak.
Die rooie is gewoon een luxe hobby.

Daarbij de streefdatum die je mij eerder vertelde
Werd niet zolang geleden ineens ontkend.
Gewoon een luxe probleem voor jou.
Hoe een perceptie totaal anders kan zijn.
Lees even over SCA in mijn topic.
En ik ben niet de enige. Ook CHV heeft er nu mee te maken, verlate levering en monopolie gedrag.

Bottom Line, ik had onze bus bijna klaar willen hebben, maar heb mezelf moeten neerleggen bij een trage levering. En ik ga geen concessies doen, kwaliteit is belangrijker, ook op de lange termijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie