Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

snel versleten banden

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: snel versleten banden

Bericht door Hanz »

1.90 haal ik niet. Ik dacht dat hij 1.95 was maar dat zou ik moeten nameten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
upupandaway
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam

Re: snel versleten banden

Bericht door upupandaway »

Hanz schreef: 11 jun 2022, 14:22 1.90 haal ik niet. Ik dacht dat hij 1.95 was maar dat zou ik moeten nameten.
Ja zoiets dacht ik ook, op originele veren. Dat je wel 2m door kan, maar niet 1.90m.
Groetjes Laura
T4 California Freestyle 151pk
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: snel versleten banden

Bericht door Pascal-141 »

upupandaway schreef: 11 jun 2022, 10:29
Erdem50 schreef: 10 jun 2022, 08:59 Heb je foto’s van je bus VOORDAT ze hem omhoog gezet hebben? Er zijn heel veel verlaagde busjes en die hebben echt niet iedere 15k nieuwe banden nodig. Dan moet jou bus wel heel erg laag liggen.

Ze hebben de bus bij de bandenman even via een blokje hoger op de poten gezet, om te kijken wat dat deed met de uitlijning. Dus de sportveren zitten er nog steeds onder.

Hij staat volgens mij heel erg laag, kan me niet voorstellen dat het nog lager kan haha, maar dan nog vind ik het een rare gedachte dat de oude eigenaar die een automonteur is met eigen garage, er veren onder de bus gooit die de bus geheel uit het lood brengt.
Ach , dat is amper een paar cm verlaagd . Ik reed met mijn 151pk Westfalia zo rond :
20180512_082514.jpg
Ik heb al meer dan 20 jaar met verlaagde T4 rondgereden , en geloof me vrij : verlagen van een T4 maakt geen verschil wat betreft de wielstand . In al die jaren nooit schuin afgesleten banden gehad .
Ook met mijn andere T4's honderdduizenden kilometers verlaagd rondgereden :
grijsT4-1.jpg
En ik heb ook jaren met verhoogde T4 rondgereden , ook dazr hetzelfde : geen problemen met schuin afgesleten banden .
20170729_004833.jpg
Er zijn maar weinig mensen die een T4 achteraan kunnen/ willen uitlijnen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
upupandaway
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam

Re: snel versleten banden

Bericht door upupandaway »

Pascal-141 schreef: 11 jun 2022, 17:56
upupandaway schreef: 11 jun 2022, 10:29
Erdem50 schreef: 10 jun 2022, 08:59 Heb je foto’s van je bus VOORDAT ze hem omhoog gezet hebben? Er zijn heel veel verlaagde busjes en die hebben echt niet iedere 15k nieuwe banden nodig. Dan moet jou bus wel heel erg laag liggen.

Ze hebben de bus bij de bandenman even via een blokje hoger op de poten gezet, om te kijken wat dat deed met de uitlijning. Dus de sportveren zitten er nog steeds onder.

Hij staat volgens mij heel erg laag, kan me niet voorstellen dat het nog lager kan haha, maar dan nog vind ik het een rare gedachte dat de oude eigenaar die een automonteur is met eigen garage, er veren onder de bus gooit die de bus geheel uit het lood brengt.
Ach , dat is amper een paar cm verlaagd . Ik reed met mijn 151pk Westfalia zo rond :
20180512_082514.jpg
Ik heb al meer dan 20 jaar met verlaagde T4 rondgereden , en geloof me vrij : verlagen van een T4 maakt geen verschil wat betreft de wielstand . In al die jaren nooit schuin afgesleten banden gehad .
Ook met mijn andere T4's honderdduizenden kilometers verlaagd rondgereden :
grijsT4-1.jpg

En ik heb ook jaren met verhoogde T4 rondgereden , ook dazr hetzelfde : geen problemen met schuin afgesleten banden .
20170729_004833.jpg

Er zijn maar weinig mensen die een T4 achteraan kunnen/ willen uitlijnen.
Haha, nou inderdaad zeg, jouw bussen zijn de definitie van verlaagd.
Maar jij hebt het dus wel voor elkaar gekregen om ze te laten uitlijnen? Begreep inderdaad ook dat door het risico van vastgeroeste onderdelen men er doorgaans niet durft aan te beginnen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik liever ook niet heb dat er iets afbreekt, wat vervolgens weer lastig is te fixen. Dan is t een beetje van de regen in de drup. Maar ik ga het wel horen als ik de bus naar de garage kan brengen.

Mooie bus trouwens die zwarte
Groetjes Laura
T4 California Freestyle 151pk
Plaats reactie