Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw contact laten inbouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Brugmania
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2021, 18:23

Nieuw contact laten inbouwen

Bericht door Brugmania »

Hallo,

Ik kon de t4 niet meer starten, het was het befaamde contact probleem. Contact was toch al kapot, sleutel wou moeilijk draaien, dus er een nieuw contact in laten bouwen.

Nu hebben ze bij de garage een nieuw contact in laten bouwen, maar de autosleutel achter het contact erin gebouwd waardoor ik die sleutel niet meer kan gebruiken, maar die maakt dan constant contact met dat beveiligchip ding waardoor ik met een andere nsleutel de auto kan starten, dus ook een sleutel zonder zo'n chip nu, want die oude ingebouwde sleutel maakt dan constant contact ofzo.

Is dit een redelijke oplossing? Ik vond het erg vreemd klinken en kan dus de bus dus alleen ophalen met mijn reserve sleutel.

Volgens mij vragen ze 100-150 euro voor deze vreemde reparatie. Kan iemand mij vertellen of dit toch gewoon de meest goedkope en goede oplossing is?

Mvg,

Roland
Ervaren sleutelaar
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2022, 22:54

Re: Nieuw contact laten inbouwen

Bericht door Ervaren sleutelaar »

Komt inderdaad vaker voor, dit werkt wel maar je had ook gewoon de contactring en de chip in de sleutel kunnen overzetten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw contact laten inbouwen

Bericht door Multivan Generation »

Ervaren sleutelaar schreef: 16 jun 2022, 21:38 Komt inderdaad vaker voor, dit werkt wel maar je had ook gewoon de contactring en de chip in de sleutel kunnen overzetten.
Ja dat klopt,

maar de cilinder had ook aangepast kunnen worden, d.m.v. de oude slotplaatjes over te zetten naar de nieuwe cilinder,
dan had je helemaal geen geklooi gehad.. en dan paste er 1 sleutel op alles.. Net zoals vroeger :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ervaren sleutelaar
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2022, 22:54

Re: Nieuw contact laten inbouwen

Bericht door Ervaren sleutelaar »

Klopt, maar de meeste monteurs die dat doen zijn al met pensioen, tegenwoordig is een monteur een vervangings monteur onder extreme werkdruk.
Plaats reactie