Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Laadvloer maken + bekleden

vragen over de T4
Plaats reactie
mrutgers
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2007, 09:59

Laadvloer maken + bekleden

Bericht door mrutgers »

Hallo allemaal,

Begin volgende week krijg ik een nieuwere T4 (uit 2002, 102PK) ter vervanging van mijn 2.4D uit 1996. :toppie Ik zie er al naar uit!

Aan de laadruimte moet nog wel wat gebeuren zag ik bij de proefrit, want daar zit nu niets in. Gewoon het kale, geribbelde metaal. Ik heb bij de T4 tips en trucs gekeken ("laadruimte") en dat helpt al wel. Toch blijven er wat vragen over:
1. Ik wil een simpele, vlakke vloer maken en die bekleden met tapijt. Wat kan ik het beste als ondergrond gebruiken? Betontriplex ziet er goed uit, maar is duur en verdwijnt toch onder het tapijt. Voldoet gewoon triplex?
2. Hoe maak ik het plaatmateriaal het beste vast? Ik zag redelijk dicht bij de klep twee gaten in de bodem zitten. Kan ik daar schroeven inzetten? Of de boel lijmen? Hoe voorkom ik dat de boel gaat 'rammelen'?
3. Wat betreft tapijt: ik lees regelmatig over 'project tapijt'. Wat is dat precies, waar verkopen ze dat?

Hopelijk wat goede tips!

Vast bedankt,

Marco (780)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Voor een vloerplaat...kijk op marktplaats,staan ze regelmatig op.
En tapijt?Kwantum of Leen bakker...12.45 per meter.Lijmen met verdunde bisontix.Gaar het lekker soepel van worden voor bochten e.d.We leen maskertje voor en als het kan buiten werken!
klik op de foto.....
grtz.Harry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik weet niet of elke T4 gaten in de vloer heeft voor sjorogen?

De T5 die ik had had op vier hoeken van de laadvloer een sjoroog.

Een dunne laag schumrubber (ondertapijt oid doet het ook) onder de multiplexplaat (18mm) beperkt eventueel rammelen behoorlijk. Ik had de plaat met de vier sjorogen vastgezet en dat werkte prima.

Later kwam ik er achter dat voor de T5 bij de dealer ringen te krijgen zijn die in de vloerplaat ingezaagt worden.

Je maakt dus een rond gat van pakweg 6 a 7 cm doorsnee met als middelpunt de plek waar het sjoroog vastzit, de ring gaat daar doorheen en valt met een rand op de vleor, de sjoroog wordt door de ring heen vaastgemaakt waardoor de vloerplaat ook vastgedrukt wordt. Je sjoroog ligt nu IN de vloer ipv erop en je vloer zit goed vast....

Projecttapijt is simpel gezegd nylondraad die gelust geweven is en deze mat is aan de achterkant platgesmolten... kost bij de kwantum ergens tussen de 10 en 20 euro per meter (4 meter breed)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
mrutgers
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2007, 09:59

Bericht door mrutgers »

Hallo Harry, Roger,

Bedankt zover, dit geeft al goede tips. Ergens volgende week kan ik mijn bus ophalen en dan zal ik eens kijken.
Volgens mij zitten er geen sjorogen in, dus zal ik voor het vastmaken wat anders moeten verzinnen. Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee voor een T4? Schroeven (en zo ja hoe) of lijmen?
Tapijt ga ik alvast uitzoeken!

Groetjes, en een goed weekend allemaal! :winter

Marco (780)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb een gewone multiplex plaat gebruikt (12mm dik) . Voor op een bodem is dat stevig genoeg.
Vastleggen heb ik gedaan door op enkele plaatsen een flinke dot siliconelijm (zoals "Tec7") op de plaat (onderaan) te spuiten. Dan de plaat simpelweg op zijn plaats leggen en een dagje wachten. Volgende dag ligt het mooi vast en komt zeker niet meer los.
Ik heb de plaat eerst bekleed met gewone goedkope tapijt van Carpetland.
Simpel , effectief , makkelijk in onderhoud en goedkoop.
Ligt er nu al 5 jaar in en geeft geen krimp .

Sjorogen heb ik zelf gemaakt en deze NIET in de vloerplaat bevestigd (ik haat gaten in een vloerplaat) , maar in de zijkanten.

:knipoog
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 14 dec 2007, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

vloer bekleden

Bericht door propje »

voor de vloer is denk ik 10 mm multiplex ook wel goed.
koop geen populieren multiplex als het 1 keer vochtig is krult het alle kanten op.
ga dan voor Ocoumè.
en vastlijmen van de vloer gaat heel goed met lijmkit.
Zit vaster als siliconen.

het projectapijt of ook wel naaldvilt genoemd heb ik bij Kwantum vandaan
dit doe ik zelf niet op de vloer maar wel op de wanden.
en uitsmeren gaat heel mooi met een VACHTrolletje let op geen SCHUIMrolletje die lost op in de lijm.
ajuus Propje
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

En mocht je je houten vloer gaan vastschroeven, haal dan wel ff je reservewiel eruit...............












Was ik nl vergeten, merkte ik dus pas ,toen ik ''sssssssssss'' hoorde hahahaha :lach
Niet zo slim dus :bonk :bonk Kon me eigen wel voor mijn kop slaan
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

er bestaan draadbusjes om in plaat te klinken (blindklinkdraadbussen) zeg maar een popnagel, maar dan met schroefdraad aan de binnenkant. Die kun je in de bodem van de auto zetten en daar dan sjorogen in zetten (realiseer je daarbij wel dat de originele punten sterker zijn)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Als je sjorogen zoekt, probeer dan de duitse Ebay (je moet wel even weten dat ze daar "Verzurrösen" heten :knipoog ). Ik heb daar vorige week een twaalftal voor 12 Euro gescoord. http://fahrzeugteile.search.ebay.de/Ver ... usZunknown
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2007, 17:08
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Jasper »

Die sjorogen van Harm zijn erg mooi. Ik heb in een gesloten aanhanger, waar vaak hetzelfde in vast moet staan, de volgende gebruikt.

Kost niks, en oersterk!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80041049

Misschien heb je er iets aan?
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Ik heb nog wel originele nieuwe sjorogen liggen uit een T5
Dit setje mag je wel van me overkopen voor 20 euro
mrutgers
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2007, 09:59

Bericht door mrutgers »

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle goede tips! Ik wacht met smart op de aflevering van mijn bus de komende week. :gekte En dan maar lekker aan de slag!
Ik zal dan eerst bekijken of er al sjorogen inzitten en of die wel nodig heb. Tot nu toe heb ik die niet gehad in mijn huidige T4 en het niet echt gemist.

Groeten,

Marco
Gebruikersavatar
blue i 452
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
Locatie: Drenthe

Bericht door blue i 452 »

Heb al 5 jaar een laadvloer van gewoon woonkamer clicklaminaat erin. Stukjes anti-slip eroverheen en daaroverheen projecttapijt. Ligt er nog perfect strak in, terwijl er vaak een zware scootmobiel bovenop staat. Voor "bouwvakkersgebruik"zal het niet voldoen misschien maar voor "licht" gebruik werkt het prima.

Peter.
Plaats reactie