Kijk eens bij de pde brucke in Duitsland hebben ook een oplossing voor het weg lopen van brandstof misschien dat dit ook voor jou wat is
Groeten mart
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
- krekwakwol
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
JB autoservice uit Dieverbrug monteert de verstuiverbrug ook, is bij mij ook gebeurt, zie ook mijn topic onderaan het bericht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
Denken jullie wel dat het de injectors uitgesleten zijn? Omdat dit toch normaal alleen probleem geeft bij koude start. Mijne start koud bij 1ste kick. Altijd. Zelf al staat die week stil. Is enkel als ik lange afstanden doe en leg motor uit dat ik die niet meer gestart krijg. Moet dan start piloot gebruiken om weer te kunne starten.
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
Lees net op het duitse TX Board een post van iemand die een soortgelijk probleem lijkt te hebben: alleen bij warme motor slecht starten.
Hier wordt de tip gegeven dat het aan de nokkenassensor kan liggen. Die is makkelijk te vervangen (kan je makkelijk bij). Ook wordt de tip gegeven om eens de stekker eraf te trekken en dan te kijken of hij dan wel start.
https://tx-board.de/threads/ruckeln-bei ... st.152199/
Lijkt mij een onderzoekje waard voordat je fors gaat investeren in iets wat misschien niet de oorzaak is (ik ken slecht starten door onvoldoende afdichting alleen bij koude motor)
Hier wordt de tip gegeven dat het aan de nokkenassensor kan liggen. Die is makkelijk te vervangen (kan je makkelijk bij). Ook wordt de tip gegeven om eens de stekker eraf te trekken en dan te kijken of hij dan wel start.
https://tx-board.de/threads/ruckeln-bei ... st.152199/
Lijkt mij een onderzoekje waard voordat je fors gaat investeren in iets wat misschien niet de oorzaak is (ik ken slecht starten door onvoldoende afdichting alleen bij koude motor)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- krekwakwol
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
Dat weet ik niet, ik geef alleen aan waar ze de verstuiverbruggen vaker monteren, verder geen ik geen diagnose. Ik had zelf ook nog geen startproblemen.Badlook schreef: ↑07 jul 2022, 05:50 Denken jullie wel dat het de injectors uitgesleten zijn? Omdat dit toch normaal alleen probleem geeft bij koude start. Mijne start koud bij 1ste kick. Altijd. Zelf al staat die week stil. Is enkel als ik lange afstanden doe en leg motor uit dat ik die niet meer gestart krijg. Moet dan start piloot gebruiken om weer te kunne starten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
https://07eins.com/products/07eins-perf ... -universal
Dit is de link naar het onderdeel dat de terugloop van diesel voorkomt
Dit is de link naar het onderdeel dat de terugloop van diesel voorkomt
Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?
Nokkenas sensor is al vervangen. Geen verschil.
Re: Startproblemen t5 2.5tdi bij warme motor.
Onze t5 2.5tdi, 2008, 250000km, heeft eenzelfde fenomeen; wanneer de boordcomputer warm is, vanwege een warme motor of warme zon, wil deze boordcomputer niet meer opstarten wanneer deze is afgezet (contact uit). De boordcomputer blijft wel aan zolang de motor draait. Doch eenmaal afgezet dienen we, afhankelijk van de buitentemperatuur, 2-4 uur te wachten tot ie voldoende is afgekoeld. Garagist heeft alles doorgemeten; sensors/actuators, alles werkt, doch er is geen verbinding te maken met de boordcomputer wanneer deze warm is. Hij gaat dan niet aan en de motor wil dan ook dus niet aanslaan. Met deze storing brandt dan ook het EPG-waarschuwingslampje en gaan de koelventilatoren op volle kracht draaien, motor warm of koud maakt niet uit. Volgende stap wordt deze bc ter inspectie/reparatie op te sturen.=Wiel Toussaint.