Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Candy White LB9A RAL?

vragen over de T5
Plaats reactie
Tebbi
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016, 18:36

Candy White LB9A RAL?

Bericht door Tebbi »

Goedemorgen weetjewellers!

Candy White, een veel voorkomende kleur bij de T5 en T6...

Ben op zoek naar de RAL code. hoe kan ik deze autolak LB9A omzetten naar een RAL kleur? Wil graag mijn hefdak in dezelfde kleur rollen met Polyester DD Lak. Dit is in verschillende tinten wit verkrijgbaar maar welke past het beste bij Candy White? Heb heel internet al afgestruind maar kom niet verder dus wie het weet mag het zeggen! Had niet verwacht dat zo'n bekende VW kleur zo lastig om te zetten zou zijn...
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Ludus »

Hoi,
Zelfde probleem gehad. Bij ons was de kleursticker van de stoel af :-). Die van ons is redelijk standaard wit, mogelijk de kleur die jij bedoelt?
Uiteindelijk kwamen we op volkswagen/audi GRAUWEISS-2 R902.

Anders gewoon bij een speciaalzaak in autolakken je lak laten scannen dan krijg je precies de goede kleur aangemaakt.
Vaak ook weten ze bij dat soort zaken de standaard kleuren wel. Bij ons keken ze even naar de parkeerplaats en wisten meteen welke kleur ze moesten hebben.
Succes!
Tebbi
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016, 18:36

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Tebbi »

De uitdaging zit hem juist in het overgaan van autolak naar polyesterlak 'huis tuin keukenlak'.
Van de Candy White LB9A kan ik alles vinden behalve de bijpassende RAL kleurcode (die ik nodig heb om polyesterlak te bestellen)
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Ludus »

Dan schroef je je tankplaatje er af en neem je die mee naar de verfmenger in de bouwmarkt. Hebben wij voor het bijwerken van de binnenkant ook gedaan :-)
Kwamen op ral 9001 uit.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Snautzer »

Of je laat een uitdraai maken van je bus bij de dealer. Daar staan de verf codes ook bij. Moet je alleen wel compenseren voor het verloop van kleur maar heb je de goede uitgangs positie.
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door guust »

VW kleur is niet 1 op 1 om te zetten naar een ral kleur.
Er zal altijd kleurverschil inzitten. Je kan met een kleurenwaaier een kleur selecteren die in de buurt komt.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door chv »

Geen idee of Candy White wel of geen RAL kleur is. Maar de kleur R902C voor T4's is wel degelijk RAL 9002.
Dus dat VW kleur niet om te zetten is naar RAL is niet waar.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Tebbi
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016, 18:36

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Tebbi »

Allen bedankt voor het meedenken, uiteindelijk is het een 2k industrielak geworden bij een bedrijf dat wel o.b.v. VW laknummer een niet-autolak kon mengen.

Overigens voor mijn onderstaande voertuig, niet mijn T5. Omdat de bovenste helft in Candy White (T5/T6 kleur) is gespoten heb ik op dit forum de vraag gesteld(ipv VCT2.nl)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Candy White LB9A RAL?

Bericht door Multivan Generation »

Candy white is naar mijn bescheiden mening een kleur die te hard overkomt op een oudere auto,
en hierdoor heb je nu iets, wat voor mij niet qua kleurtonen matched.
Ik had een witte kleur behorende bij het bouwjaar van je T2 uitgezocht..



Maar als jij er maar tevreden mee ben, toch?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie