Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verschil 102 en 150 Pk
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:09
verschil 102 en 150 Pk
Ja goed, 48 Pk, zal jullie voor zijn maar vermits het over dezelfde motor gaat is mijn vraag is dit via een andere chip; motormanagement, of heeft de 150 Pk uitvoering andere turbo of intercooler?
Wij hebben zelf zopas een Westfalia exclusive gekocht met 102 Pk uitvoering, met automaat, ik denk dat het vermogen wel zal volstaan, maar als ikvermogen zou missen, vraag ik me af, wat is er dan mogelijk?
Wij hebben zelf zopas een Westfalia exclusive gekocht met 102 Pk uitvoering, met automaat, ik denk dat het vermogen wel zal volstaan, maar als ikvermogen zou missen, vraag ik me af, wat is er dan mogelijk?
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verschil 102 en 150 Pk
Als je een automaat gekocht hebt , in combinatie met het hoge gewicht van een Exclusive , zou ik zeker niet voor extra vermogen gaan , want die automaatbakken zijn een ramp . Ze gaan allemaal kapot , de ene al sneller dan de andere , en de kosten lopen hoog op om te repareren of vervangen...
Ik vermoed dat de automaatbakken het hoge koppel van de TDI's niet aankunnen . (in de 2.4d en de 2.5i gaan ze langer mee)
Ik vermoed dat de automaatbakken het hoge koppel van de TDI's niet aankunnen . (in de 2.4d en de 2.5i gaan ze langer mee)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verschil 102 en 150 Pk
Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verschil 102 en 150 Pk
Het lijkt ook meer dan het is 102 pk ----------150 pk (1/3 meer)
maar het koppel is het enige wat interessant is : (PK's dat zegt me helemaal niks)
en dat is 250 NM bij de 102 pk en 295NM bij de 150 pk
en dan is het verschil een zelfde stap als tussen de blauw I (88 pk) en de "zilveren" I (102 pk)
maar het koppel is het enige wat interessant is : (PK's dat zegt me helemaal niks)
en dat is 250 NM bij de 102 pk en 295NM bij de 150 pk
en dan is het verschil een zelfde stap als tussen de blauw I (88 pk) en de "zilveren" I (102 pk)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verschil 102 en 150 Pk
en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38
Re: verschil 102 en 150 Pk
Pascal-141 schreef: ↑22 mar 2013, 12:46en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
Hier klopt helemaal niks van
Re: verschil 102 en 150 Pk
Oh? Goh. Ik zou zeggen vertel.
Re: verschil 102 en 150 Pk
Hier klopt juist best wel veel van. De cilinderkoppen zijn wel gelijk. Zuigers zijn inderdaad anders en de rest wat genoemd is klopt ook.T4Twin0182 schreef: ↑30 jul 2022, 02:30Pascal-141 schreef: ↑22 mar 2013, 12:46en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
Hier klopt helemaal niks van
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: verschil 102 en 150 Pk
Nee nee niet verklappen. Ben benieuwd.
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verschil 102 en 150 Pk
Ik leer graag bij.. dus kom maar op..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verschil 102 en 150 Pk
Het logo is ook anders :
ipv zwarte i een rode i
TDI
Scheelt ook 5km p uur
ipv zwarte i een rode i
TDI
Scheelt ook 5km p uur
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verschil 102 en 150 Pk
@lambiek, maak de grap dan wel goed hè...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verschil 102 en 150 Pk
Ah, en ik dacht al dat ik een heel bijzondere 102 pk had met een zilveren I
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verschil 102 en 150 Pk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...