Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verschil 102 en 150 Pk

vragen over de T4
Frank & Dominique
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:09

verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Frank & Dominique »

Ja goed, 48 Pk, zal jullie voor zijn :nuts maar vermits het over dezelfde motor gaat is mijn vraag is dit via een andere chip; motormanagement, of heeft de 150 Pk uitvoering andere turbo of intercooler?
Wij hebben zelf zopas een Westfalia exclusive gekocht met 102 Pk uitvoering, met automaat, ik denk dat het vermogen wel zal volstaan, maar als ikvermogen zou missen, vraag ik me af, wat is er dan mogelijk?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Pascal-141 »

Als je een automaat gekocht hebt , in combinatie met het hoge gewicht van een Exclusive , zou ik zeker niet voor extra vermogen gaan , want die automaatbakken zijn een ramp . Ze gaan allemaal kapot , de ene al sneller dan de andere , en de kosten lopen hoog op om te repareren of vervangen...
Ik vermoed dat de automaatbakken het hoge koppel van de TDI's niet aankunnen . (in de 2.4d en de 2.5i gaan ze langer mee)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Multivan Generation »

Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door frank884 »

Het lijkt ook meer dan het is 102 pk ----------150 pk (1/3 meer)
maar het koppel is het enige wat interessant is : (PK's dat zegt me helemaal niks)
en dat is 250 NM bij de 102 pk en 295NM bij de 150 pk
en dan is het verschil een zelfde stap als tussen de blauw I (88 pk) en de "zilveren" I (102 pk)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
en andere riemspanners en riemen
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T4Twin0182
Berichten: 170
Lid geworden op: 30 sep 2021, 20:38

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door T4Twin0182 »

Pascal-141 schreef: 22 mar 2013, 12:46
Multivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
en andere riemspanners en riemen
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had

Hier klopt helemaal niks van
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Snautzer »

Oh? Goh. Ik zou zeggen vertel.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Erdem50 »

T4Twin0182 schreef: 30 jul 2022, 02:30
Pascal-141 schreef: 22 mar 2013, 12:46
Multivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
en andere riemspanners en riemen
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had

Hier klopt helemaal niks van
Hier klopt juist best wel veel van. De cilinderkoppen zijn wel gelijk. Zuigers zijn inderdaad anders en de rest wat genoemd is klopt ook.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Snautzer »

Nee nee niet verklappen. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Multivan Generation »

Ik leer graag bij.. dus kom maar op.. :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Lambiek »

Het logo is ook anders :
ipv zwarte i een rode i
TDI
Scheelt ook 5km p uur
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Snautzer »

Lambiek schreef: 31 jul 2022, 00:24 Het logo is ook anders :
ipv zwarte i een rode i
TDI
Scheelt ook 5km p uur
:lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Multivan Generation »

@lambiek, maak de grap dan wel goed hè...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 31 jul 2022, 10:54 @lambiek, maak de grap dan wel goed hè...
Ah, en ik dacht al dat ik een heel bijzondere 102 pk had met een zilveren I :muur
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verschil 102 en 150 Pk

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: 31 jul 2022, 11:26
Multivan Generation schreef: 31 jul 2022, 10:54 @lambiek, maak de grap dan wel goed hè...
Ah, en ik dacht al dat ik een heel bijzondere 102 pk had met een zilveren I :muur
Bijlagen
20220731_124946.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie