Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zijdeur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

zijdeur

Bericht door red devel »

Kan iemend mij, in simpele taal, uitleggen hoe ik de zijdeur mooier kan aansluiten aan de B-Stijl? Dus de stijl achter het rechter voorportier.
Ik heb al diverse uitleggen gezien, maar welke bouten moet ik nu losdraaien om de deur iets meer naar voren te kunnen drukken? Hij sluit niet mooi aan!
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: zijdeur

Bericht door J vd Pal »

Hier een uitleg met plaatjes: http://www.eldiape.com/

Staat bij Carrosserie en dan Schuifdeur
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

J vd Pal schreef: 01 aug 2022, 14:58 Hier een uitleg met plaatjes: http://www.eldiape.com/

Staat bij Carrosserie en dan Schuifdeur
Dat heb ik gezien, maar de deur gaat niet verder naar rechts! Als ik de 2 bouten op de deur los draai, valt de deur naar onder, maar kan hem niet verder aan sluiten!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijdeur

Bericht door Multivan Generation »

Kun je eens wat foto's plaatsen van de huidige situatie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

Multivan Generation schreef: 01 aug 2022, 16:31 Kun je eens wat foto's plaatsen van de huidige situatie?
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

red devel schreef: 01 aug 2022, 17:12
Multivan Generation schreef: 01 aug 2022, 16:31 Kun je eens wat foto's plaatsen van de huidige situatie?
2 (2).jpg
1 (2).jpg
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

20220801_170658 (2).jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijdeur

Bericht door Multivan Generation »

En je wilt hem een mm of 2 dichter richting B-stijl hebben?
Zo ja, dan moet je met het slot/slotvanger bij de C-stijl iets spelen.

Succes.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

Multivan Generation schreef: 01 aug 2022, 18:58 En je wilt hem een mm of 2 dichter richting B-stijl hebben?
Zo ja, dan moet je met het slot/slotvanger bij de C-stijl iets spelen.

Succes.
Groetjes Peter
Oke. Dan moet de zijdeur er uit?
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

20140329_173609-1.jpg
Oh. Ik snap het al, denk ik. U bedoeld dit blok? Maar dat kan alleen naar links, rehts, boven en naar beneden!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijdeur

Bericht door Multivan Generation »

Naar rechts schuiven is naar binnen ja .
En daarmee zou het het wellicht beter mee kunnen maken.

Zie ook op mijn website onder schuifdeur afstellen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: zijdeur

Bericht door Hanz »

Volgens mij bedoelt Red Devel niet het naar binnen of naar buiten afstellen maar wil hij de deur iets meer naar voren hebben zodat de naad tussen schuifdeur en B-stijl smaller wordt. Ik denk dat je dat moet afstellen met de twee bouten achter het paneel. Klopt dat Peter?
Overigens zijn de naden tussen schuifdeur en B-stijl en C-stijl behoorlijk groot, in ieder geval veel groter dan bij de andere carrosseriedelen. Op de foto ziet die naad er normaal uit. Dus misschien wordt hier geprobeerd een probleem op te lossen dat er niet is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: zijdeur

Bericht door red devel »

Ik begin dat vermoeden ook te krijgen Hanz! Misschien ben ik te kritisch :bonk
Ik kan de stelschroeven in de deur namelijk niet verder terug stellen!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijdeur

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: 02 aug 2022, 11:01 Volgens mij bedoelt Red Devel niet het naar binnen of naar buiten afstellen maar wil hij de deur iets meer naar voren hebben zodat de naad tussen schuifdeur en B-stijl smaller wordt. Ik denk dat je dat moet afstellen met de twee bouten achter het paneel. Klopt dat Peter?
Overigens zijn de naden tussen schuifdeur en B-stijl en C-stijl behoorlijk groot, in ieder geval veel groter dan bij de andere carrosseriedelen. Op de foto ziet die naad er normaal uit. Dus misschien wordt hier geprobeerd een probleem op te lossen dat er niet is.
Ik begrijp wat hij bedoeld Hanz . De achterste slotvanger zit op een schuin gedeelte dus als je die verschuift naar binnen, dan pakt het achterste slot iets later.
Inderdaad zijn paneel kieren bij een jaren 80 ontwerp zoals de T4, groter als bij de huidige auto's, maar beter kun je het wel krijgen vermoed ik..
Op http://www.eldiape.com/schuifdeur/schuifdeur.htm heb ik het over die 2 achterste bouten, achter het binnen paneel. Als je die wat verder naar rechts zou kunnen krijgen, dan gaat vanaf binnen gezien, je schuifdeur iets verder naar links, dus richting B-stijl en in combinatie met de eerder genoemde slotvanger kun je zo daar komen, waar jij geen wilt.

Ik had tegen de B-stijl destijds een soort van compriband geplakt, maar dan veel steviger. En dat gaf een geweldige reductie in windgeruis. Is een aanrader.

Groetjes en succes
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: zijdeur

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 02 aug 2022, 12:33 De achterste slotvanger zit op een schuin gedeelte dus als je die verschuift naar binnen, dan pakt het achterste slot iets later.
Ik had me even niet gerealiseerd dat dit deel schuin zit en dus ook verschil maakt in voor-en achterwaartse richting.
Multivan Generation schreef: 02 aug 2022, 12:33 Ik had tegen de B-stijl destijds een soort van compriband geplakt, maar dan veel steviger. En dat gaf een geweldige reductie in windgeruis. Is een aanrader.

Groetjes en succes
Peter
Dat is een goede tip, ga ik mee aan de slag.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie