Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Jan anno NU »

Bij je laatste berichten zijn de foto,s niet te zien , beetje jammer.

Je hebt ze nu ergens anders geparkeerd?
Succes met je project , petje af.

:toppie
T4 2,5 TDI 2002
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik weet niet of de antidreun zich ook zo laat verwijderen maar ik moest gisteren een zinkendakgoot ergens solderen en daar hadden ze dakbedekking over het lek gebrand. Ik heb toen in de multytool het schrapermesje gezet en op het mesje siliconenspray gespoten. Gleed erdoorheen als boter.

https://www.toolmarkt.nl/product/multit ... raper-set/
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Multivan Generation »

Hij heeft nat-ijs geprobeerd ipv droogijs, dat maakt qua temperatuur nogal wat uit. :gekte

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Droogijs

Maar bitumen kun je goed verwijderen dmv warm maken en plamuurmes. Je auto een dag in de zon parkeren kan ook helpen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Hanz »

Theetje4 schreef: 01 aug 2022, 21:32 Update:

Dat hefdak zit. Super mooi zelfs. Was van tevoren nog best onzeker over hoe dat allemaal zou gaan. Hij moet eigenlijk nog gespoten worden maar dat doe ik wel wanneer hij klaar en gekeurd is.

Afbeelding
Dat dak zit er inderdaad erg netjes op, Voor het dak zit altijd nog een soort rubberen spoiler, de zogenaamde Windabweiser. Heb je die een beetje intact van de donor kunnen halen?

Trouwens wel apart, die stuurversnelling. Nog nooit gezien bij een T4 :knipoog
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Remco_T5 »

Helaas geen zichtbare foto's :ikrij
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

De fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had een foutje gemaakt in google foto :lach

droog ijs en ijs uit de vriezer is natuurlijk een groot verschil maar ik dacht ik probeer het gewoon. Warm maken kan ook maar dat wordt best een zooitje en te heet is niet goed de lak de voorruit en noem maar op. vandaar freezer spray:
Afbeelding
werkt aardig maar lang niet zo goed als videos die ik op internet vind. hoe dan ook hij is eraf.

@Hanz de windabweiser zat helaas niet op de donor. poptop verkoopt een replica misschien moet ik die bestellen. Is zonder ook een optie?




En ook een update:
Afbeelding
Afbeelding
De gaten gemaakt voor de h2o en o2 XD.
Her en der armaflex geplakt. Ik weet niet zo goed waar ik het allemaal achter kan plakken zonder dat ik straks problemen heb met terug plaatsen van kasten en kappen maar zoveel als gaat plak ik. De vloer zou eigenlijk ook relax zijn om te doen. maar dat wordt wel kielekiele met de rails.

Verder heb ik even gekeken naar de omvormer. Ik had al eerder laten weten dat een aantal kabels flink is doorgebrand. Dus mijn vermoeden was dat de omvormer toast zou zijn. Hoewel ik hier echt kennis te kort kom lijkt het me nog niet zo rampzalig. 2 van de zekeringen waren kapot daar zaten 's' zekeringen in terwijl er 't' op de printplaat staat is daar een goeie reden voor? ik heb er maar trage in gezet. verder is de onderstaande foto wat craquelé dus die moet vervangen worden.
Afbeelding

Ik stuur maar gelijk foto's van het hele ding als iemand iets ziet dat niet klopt oid, ik hoor het graag :yes
Afbeelding
Afbeelding
hier is het een keer heet geweest. Maar ziet er niet super slecht uit.

Afbeelding
Afbeelding
Je kan er zo natuurlijk niet veel aan zien, zelf heb ik goeie hoop dat hij het gewoon doet.

Wat ik niet helemaal snap is dat de doorgebrande kabel super dun is maar wel direct op de boordaccu zit. Ik ben vergeten daar een foto van te maken helaas maar het gaat om deze kabel:
Afbeelding
Normaal zou je toch niet zo'n dunne kabel direct aan een accu willen hebben?

Verder weet ik niet waar ik de stekkers kwijt moet die naar het raleis paneel van de auto gaan. Iemand daar een idee van? Het zijn best veel electra vragen als iemand hier het leuk vind om hieraan te werken stuur me even een pbtje ik wil je daar graag voor betalen :knipoog


Ik hoop dat de fotos nu goed doorkomen
:driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Hanz »

Zonder windabweiser heb je erg veel last van windgeruis tegen en onder het dak. Dat ding heeft echt een functie.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

Hanz schreef: 08 aug 2022, 08:55 Zonder windabweiser heb je erg veel last van windgeruis tegen en onder het dak. Dat ding heeft echt een functie.
Hmm oke... jammer toch weer €60,- voor een niet origineel onderdeel dat je zelf nog op maat moet maken :nuts
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

Update:

Gister op het menu. Terug plaatsen van de kabelboom. Alles licht op zijn plek ik moet dus enkel nog de kabels vervangen die doorgebrand zijn en even uitzoeken waar precies de stekkers moeten die naar het relais paneel van de auto gaan. Nog even vergeten daar foto's van te maken. Gelukkig heb ik iemand gevonden die mij komt helpen met electra :adhd
Afbeelding

Verder heb ik een extra bank gescoord op marktplaats dus hopelijk 6 zitplaatsen op kenteken :yes Met de kabelboom op de achtergrond.
Afbeelding

Vandaag op het menu. de achterklep, schuifdeur en spatbord van de donor schoonmaken en schuren zodat deze gespoten kan worden. Op de nieuwe zitten daar net beschadigingen en die van de donor zijn nog super goed! gelukt gehad want hierna is de bus helemaal schade vrij op een krasje na. scheelt ook nog eens een raam overzetten en de ruit van de achterklep in de donor is dubbelglas :lach
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Hanz »

Hier misschien goedkoper? Wellicht wel iets meer verzendkosten.
https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... cale=de_DE ik
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Remco_T5 »

Ik zou in ieder geval de "witte" zekering en zekeringhouder vrij maken van corrosie.
Omvormer.jpg
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

Tja... ziek geweest en wat werk moeten inhalen maar ik ben weer onderweg :driveT4

Nog een mini beetje aan de achterklep moeten lassen. ongelofelijk hoe die plaat vervormd :nuts maar de spuiter kon er wel mee werken zei die.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
dit gebeurde me ook ineens. Ik was nog aan het twijfelen of ik al dat extra werk wilde doen maar nu moet het wel :)
De eerste kast zit al in elkaar maar moet nog wel veel aan gebeuren. deurtjes, T-molding, lakken, alle beslag zwart spuiten en er terug op zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Ook een demo versie van een aluminium greepje gemaakt. Deze ga ik toch maar niet zelf maken dat gaat echt veel te lang duren. Als er meer mensen zijn die zulke greepjes willen kan ik het op zich verder uitwerken en dan gelijk 50/100 stuks laten maken. Zal dan nog wel aardig aan de prijs zijn denk ik.... hoe dan ook leuk om te maken maar misschien wat verspeelde tijd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

Ohja, en dan nog dit. de enige roest die echt aanwezig is zit bij de dorpel bestuurders kant. natuurlijk is er op meer plekken roest maar die kan prima behandeld worden. dit is de enige plek waarvan ik denk misschien toch aan lassen. of is dat wat overdreven en kan ik dit eruit schuren?

Afbeelding
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door peetjeadhdtje »

Theetje4 schreef: 09 aug 2022, 21:29
Hanz schreef: 08 aug 2022, 08:55 Zonder windabweiser heb je erg veel last van windgeruis tegen en onder het dak. Dat ding heeft echt een functie.
Hmm oke... jammer toch weer €60,- voor een niet origineel onderdeel dat je zelf nog op maat moet maken :nuts
28 euro zul je bedoelen, is ook bedoeld om de regen af te houden. https://www.jasicamp.nl/spoilerprofiel- ... 365/p12430
Theetje4
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 jun 2022, 20:16

Re: T4 1.9 benzine met T4 2.4 diesel westfalia donor

Bericht door Theetje4 »

peetjeadhdtje schreef: 22 aug 2022, 22:19
Theetje4 schreef: 09 aug 2022, 21:29
Hanz schreef: 08 aug 2022, 08:55 Zonder windabweiser heb je erg veel last van windgeruis tegen en onder het dak. Dat ding heeft echt een functie.
Hmm oke... jammer toch weer €60,- voor een niet origineel onderdeel dat je zelf nog op maat moet maken :nuts
28 euro zul je bedoelen, is ook bedoeld om de regen af te houden. https://www.jasicamp.nl/spoilerprofiel- ... 365/p12430
Aah Relax! Gelijk besteld :yes
Plaats reactie