Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

En zelfs die stickers zijn niet origineel Westfalia.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Quatz
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 jul 2022, 12:39

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Quatz »

Een en ander in beschouwing nemend, wat vinden jullie van de vraagprijs?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Te hoog. Je weet niet wat je koopt en welke kwaliteit het heeft. Voor die prijs koop je ook een originele Westfalia California.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Timy »

De prijs voor een niet originele vind ik erg stevig. Uiteraard kan het suoer goed gedaan zijn qua isolatie etc maar dat zie je niet vaak bij zelfbouw. Dat er van de binnenzijde nauwelijks foto's zijn vind ik ook apart.

En een groot minpunt is dat de ramen van de schuifdeur en thv de keuken niet open kunnen. Dat is echt ruk bij een camper. Eens met Jasper dat je voor dat geld echt een "zekerheid" van een echte Westfalia hebt. Los dat de marktwaarde wel redelijk blijft (zolang Diesel geen heidens gebeuren wordt).

De markt is momenteel wonderlijk dus 10-12k zou zomaar haalbaar kunnen zijn maar dit is m.i. te overdreven..
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

De verkoper is eerlijk over de ombouw maar voor dit geld koop ik wel een originele: https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... -interieur
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door arjanzevenaar »

ik dacht laat ik ook is even in de pen klimmen. We zijn wezen kijken naar deze:

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... otion-busc

en hebben deze bus echt binnenste buiten gekeerd, de verkoper wist er totaal niks over te vertellen. Hij zei zelfs dat de stoelen niet konden draaien. Ook is er een zonnepaneel ingebouwd, echt om te huilen :huilen hoe slecht, in de lades zat vochtschade van de keuken. De kabel van het zonnepaneel was gewoon door het dak geboord en afgeplakt met ducktape, ook moest de kabel door de vloer waardoor er hier en daar panelen los zaten, de pennetjes van de panelen waren allemaal krom of weg. Ook het gordijntje aan de voorkant was kapot. Toen we na anderhalf uur aangeven dat we echt wel over de prijs moesten hebben was het in een keer afgelopen,er ging niks van de prijs af. De rijklaar kosten kwamen ook nog bovenop de prijs, deze zijn 2000 euro. :ie dat geld heeft hij ook wel nodig om de bus weer heel te maken, alleen jammer dat hij de panelen zou gaan vastkitten :bonk tenminste dat is wat de verkoper zei... :muur.

Wij denken dat het een verhuurbus is geweest, echt heel jammer. En dan de prijs die ik zou krijgen voor mijn california dat was echt een lachertje, de markt is compleet verziekt
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door GertjanvD »

Deze camper had ook mijn belangstelling. Maar was nog niet gaan kijken.
Inmiddels begrijp ik waarom de bus al ongeveer een half jaar of langer te koop wordt aangeboden.
De oorspronkelijke vraagprijs was €57.000 en is inmiddels al 2 of 3x verlaagd.
Uit de omschrijving maakte ik op ie in perfecte staat verkeerde.
Maar dat valt dus nogal tegen.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door arjanzevenaar »

Dat is interessant, dat wist ik niet. Nee perfecte staat niet echt, ook de vraag of dat echt gaat gebeuren op de juiste manier, dan zou ik liever zelf de gebreken oplossen. Maar ik zou ook eerst de ecu uitlezen, de motor heeft denk ik ook wel wat te verduren gehad.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

@arjan,
Jammer dat een verkoper er zo gemakkelijk over denkt. Echter staat je niet blind op de kwaliteit van Westfalia tegenwoordig.
Sinds dat het in Franse handen is over gegaan is het kwaliteitsniveau van de inbouw drastisch naar beneden gegaan.
Diana en ik hebben ons daarover verbaasd een paar jaar terug op de caravan salon.
Op de plaatjes ziet hij er best netjes uit..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door arjanzevenaar »

ja klopt, aan de buitenkant echt een plaatje, daar was ook aandacht aan geschonken, de banden waren mooi zwart...Wat betreft de afwerking dat gevoel kregen wij ook. Waar wij beide wel erg verliefd op waren is het bed, dit is in een handomdraai uit te trekken en dan nog heb je genoeg ruimte binnen om je te bewegen en het bed lag ook erg goed. (wat ik al zei, we hebben de bus echt goed bekeken)

Nog een puntje wat ik mij herinner, we vonden ook nog turks geld in de verschillende vakjes, dus de bus heeft wel aardig wat kilometers gemaakt. Daarnaast vonden we ook nog een kruimeldief (niet schoongemaakt) en een enorme grote Weaco omvormer (volgens mij de grootste die er te koop is).
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Beckontheroad »

Turks geld.. verhuur hoor ik, kenteken import
En dan maar 81k km in 7 jaar?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Pascal-141 »

Beckontheroad schreef: 11 aug 2022, 09:21 Turks geld.. verhuur hoor ik, kenteken import
En dan maar 81k km in 7 jaar?

JB
en bij 81.000km een afgesleten versnellingspook ? De letters zijn niet eens meer leesbaar
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

De advertentie zelf geeft al niet veel vertrouwen, willekeurige opsomming van alle eigenschappen met veel dubbelingen en onduidelijkheden. "Deze camper overbrugt het gat tussen hefdakcamper en buscamper". Is een hefdakcamper dan geen buscamper? En T5 en T6 wordt rustig door elkaar gebruikt terwijl het toch echt een T5 is. Het enige dat duidelijk is dat je voor deze prijs geen garantie krijgt. Het is een meeneemprijs en zoals werd gemeld komen daar ook nog afleveringskosten bij van 2.000 euro :ie
En bij een geïmporteerde camper geeft de RDW ook geen oordeel over de km-stand, dus dat moeten we maar geloven.
Lekker laten staan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Beckontheroad »

De aanbieder reageerde nogal kribbig op verhuur en km stand, waarom die vragen eigenlijk? :jump
Zou allemaal correct zijn... :bonk .
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gerda
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2022, 11:30

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Gerda »

Ik werd op dit bericht gewezen door Arjanzevenaar, degene die de Club Joker heeft bezichtigd. Inmiddels heb ik contact met hem.
Het gaat hier om mijn camper, die ik in 2019 gekocht heb in Duitsland ( destijds 41.000 km). Daarna heb ik er enorm veel plezier van gehad, ik reisde ermee door Europa en overwinterde in Spanje. Daar woon ik nu, dat is ook de reden dat ik de camper verkoop. En tevens de reden dat ik hiervoor een bedrijf heb ingeschakeld, vanuit Spanje kan ik dat immers niet zelf.
De camper heb ik goed onderhouden, technisch is er nog nooit is mis geweest. Het zonnepaneel heb ik in Marokko twee jaar geleden erop laten zetten. De afwerking had beter gekund, maar is te verhelpen. Het is heel goed afgewerkt op het dak. Samen met de twee hh accu’s had ik eigenlijk geen stroom nodig.
Het “ gering” aantal km is te wijten aan de twee coronajaren, waar het overwinteren in Spanje op een plaats was toegestaan, reizen naar andere steden en provincies was niet toegestaan.
Waarom schrijf ik dit hier?
Omdat ik geschrokken ben, en ik toch wat tegenwicht wil bieden bij de “ speculaties” over verhuur en kilometerstand.
Alle mindere dingen in de camper (inrichting) zijn verklaarbaar en ook ( snel) op te lossen.
De advertentietekst zou ik ook niet zo gemaakt hebben, dat men niet weet dat stoelen gedraaid kunnen worden is niet goed, van 2000 euro afleveringskosten weet ik niets. Dat moet ik dus gaan veranderen.
Om alle misverstanden uit de wereld te helpen overweeg ik nu om op eigen kosten een aankoopkeuring te laten doen.
Ik kan wel wat suggesties gebruiken verder hierover.
Alvast bedankt!
En ps: het geld is marokkaaans (prachtig land om te reizen met de camper!)
Plaats reactie