Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe carkit geen radio

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

nieuwe carkit geen radio

Bericht door Carlo »

Deze week een nieuwe telefoon gekocht dus ook een nieuwe houder voor de Carkit. Oude en nieuwe telefoon zijn Nokia dus dat is een kwestie van de houders even verwisselen. Was zo gebeurd en carkit werkt.

In oude situatie ging de radio zacht bij het bellen of gebeld worden. De nieuwe telefoon deed dat echter niet. Daarop toch de radio even uitgenomen. Na het terugplaatsen deed de radio het ook niet meer. Lijkt op een zekeringkwestie maar de radio krijgt nog wel stroom want de ik kan CD nog in en uitnemen.
Radio en speler doen het alleen niet dus dat lijkt op de voeding vanaf het contact. (radio ging uit bij het uitnemen van de sleutel)

Wie heeft hier ervaring mee.

Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Zo te zien krijgt je radio nog wel constante spanning (voor onthouden frequentie zenders en uitwerpen cd) dus het lijkt erop dat de zekering stuk is die stroom krijgt bij omdraaien contactsleutel. Welke dat is weet ik zo ff niet.

inmiddels gevonden zekering 21 :happy

René
Laatst gewijzigd door René op 23 dec 2007, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Berrie en Rene schreef:Zo te zien krijgt je radio nog wel constante spanning (voor onthouden frequentie zenders en uitwerpen cd) dus het lijkt erop dat de zekering stuk is die stroom krijgt bij omdraaien contactsleutel. Welke dat is weet ik zo ff niet.

René
Kan een ''zwevende'' zekering zijn achter de radio......................
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Kijk daar kan ik wat mee, ik kwam ff niet verder dan zekering 9 en die is gewoon nog goed. (zekering 21 had ik nog niet bekeken) De zwevende zekering is er volgens mij niet, (niet gezien althans) ik heb een radio met een "inpandige" zekering en ook die was nog goed.

Ik ga even kijken of ik er uit kom en wordt vervolgd.

Groet.

Carlo
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Zekering 21 is in ieder geval de binnenverlichting want die ging uit. Dus...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Volgens mijn boekje is 21 voor

Binnen verlichting ( maar dat wist je inmiddels al :bonk )
Make up spiegel,
Radio
Klok
Centrale vergrendeling

René
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Hoi Rene,

Allereerst dank voor je snelle reactie maar nu een domme vraag;

Binnenverlichting werkt altijd, ook zonder contact dus als de radio (na contactslot) het niet doet moet dat een andere zekering zijn.

Het moet dus een zekering "achter contactslot" zijn maar welke. Tegelijkertijd denk ik nog even aan het feit dat ik de radio uitneem en daarna de boel het niet meer doet. Een losse draad lijkt me dan ook nog een reële optie.

Het is nu pikdonker en dat is niet ideaal om te gaan zitten klooien.

Ik ga morgen nog wel even kijken of even langs de dealer die destijd de telefoon heeft ingebouwd want ook dát is nog een aandachtspuntje.

Groet,

Carlo
Carlo Kok
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2007, 14:22

Bericht door Carlo Kok »

Zojuist bij dealer geweest en Rene, je zat er dicht bij. Niet de zekering maar het contactslot zelf was het probleem.

Onder het slot zit een, gruwelijk lastig te bereiken, wit schakelblokje die diverse zaken aanstuurt waaronder de accessoires zoals de radio. Deze kan na verloop van tijd wel eens wat problemen geven.

Deze is nu vervangen en het probleem is opgelost. Dat dit natuurlijk niets met de carkit en de radio heeft te maken is wel logisch, de storing is dus toevallig.

Overigens is de muteschakeling naar de radio bij bellen of gebeld worden nog steeds een probleem. Daarvoor ga ik deze week naar de telefoonleverancier. Oude carkithouder deed en doet het namelijk wel, nieuwe niet.

Groet en dank aan allen.

Carlo
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

weet niet welke carkit je hebt...

Een ck7w (oa voor nokia 6230 en dergelijke) bij deze carkit zit er onder aan de houder een (nogal gammele) stekker, als je deze er uit klikt en meteen in je telefoon steekt kun je je carkit ook gewoon gebruiken. Werkt je mute dan wel, dan ligt het aan de houder.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

de ck-7w carkit icm een houder voor een 6230i of 6021is de meest waardeloze kwaliteit die Nokia ooit geleverd heeft. De beste carkit is nog steeds die voor oa de 6310i. Er zijn veel problemen met de nieuwe carkit en houders ivm opladen van telefoons of geen verbinding maken. Ken klanten van ons die in 1 jaar tijd 6 houders versleten hebben.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet alleen met de houders die jij noemde hoor......

probleem zit hem in de stekker onder op de houder, als ze die nu in de houder aan de achterkant ingewerkt hadden en met een plaatje erover vastgezet hadden, dan was een groot deel van de problemen opgelost.

Verder heb je bij deze carkit nog steeds, zei het iets minder als met de CK91 (voor de 3110/5110/6110/6210/6310 en 7110 en afgeleide modellen) last van contactpennetjes die niet meer uit de connectorvoet veren en daardoor geen contact met de telefoon meer maken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie