Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Club Joker T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Club Joker T5

Bericht door krekwakwol »

Prachtig interieur ook.
Kun je alleen boven slapen, of kun je beneden ook nog een bed maken.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

kan ook beneden een bed maken, dat is dan een klein bed, eigenlijk 1 persoon of je moet heel veel van elkaar houden :kus , dan is het een tweepersoons.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

Ben even heel erg lui, wat is de motorcode van een 2.0 TDI uit 2015 met 140 PK?
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Club Joker T5

Bericht door brugseb »

wow, zou een mooie upgrade zijn voor onze California Exclusive, stiekem een klein beetje jaloers (kleine beetje maar, hou veel te veel van onze T4...)
Veel boeiende kilometers gewenst!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Club Joker T5

Bericht door krekwakwol »

arjanzevenaar schreef: 23 aug 2022, 16:07 kan ook beneden een bed maken, dat is dan een klein bed, eigenlijk 1 persoon of je moet heel veel van elkaar houden :kus , dan is het een tweepersoons.
Dank je!
En als je minder van elkaar houd, kun je dus elk in een bed slapen :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Club Joker T5

Bericht door Lutra »

arjanzevenaar schreef: 23 aug 2022, 16:08 Ben even heel erg lui, wat is de motorcode van een 2.0 TDI uit 2015 met 140 PK?
Kentekencheck van Autoweek geeft ook de motorcode.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

; Ja daar heeft hij natuurlijk heel veel gelijkenissen mee, ook een erg mooi ontwerp, oerdegelijk. Ik ben benieuwd hoe dat met deze verder zal lopen.


; Ooh dat wist ik niet. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Club Joker T5

Bericht door Multivan Generation »

arjanzevenaar schreef: 23 aug 2022, 16:08 Ben even heel erg lui, wat is de motorcode van een 2.0 TDI uit 2015 met 140 PK?
Dat kunnen er 2 zijn.
CAAC vaak als basis voor de transporter
CCHA met extra balansas vaak toegepast in caravelle, multivan en california.

In jouw geval, geen af-fabriek VW camper maar een ombouw door Westfalia,
zul je echt even op je wagensticker moeten kijken.

Groeten Peter
Bijlagen
ssp455 De 2.0 TDI motoren in T5 2010_d.pdf
(4.23 MiB) 89 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

Dankje Peter, ik zoek het op.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Club Joker T5

Bericht door Multivan Generation »

Met bovenstaande PDF kun je de technische verschillen tussen de motoren lezen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

Ik ben het aan het lezen, erg interessant. Heb ook de sticker gevonden CAAC is de code.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

we zijn inmiddels paar weken verder, 2x ermee weg geweest, steeds met een big smile. Moet zeggen dat ik het extra gewicht niet echt merk als ik rij, ik heb nog geen tank leeggereden maar ik zit nu op ruim een halve tank op meer dan 700km. Dat is toch netjes, moet wel zeggen dat ik nog erg rustig rij. Als ik aftank zal ik de het echte verbruik weten maar denk dat ik toch rond de 1 op 12 kom, toch netjes voor een bus van 2600kg. En wat een genot om ermee te rijden trouwens, aan trekkracht geen tekort zeg maar.

Ik heb een bearlock erop zitten maar heb toch ook een disclock slot op het stuur erbij gekocht. Het is wel een onding maar dan kan ik tenminste ook de bus achterlaten met een rustig gevoel.

Nog steeds aan het ontdekken hoe de indeling precies werkt, vraag mij af of er hier op het forum mensen zitten die dezelfde componenten hebben en meer info over de joker hebben. Heb de duitse forums en het westfalia forums ook al gevonden maar ben eigenlijk op zoek naar de bouwtekeningen en de componenten lijst. Er zit een dieselboiler in en een 12V boiler (ELGENA Type KB 3??), merk wordt wel genoemd op de forums maar hoe het nu precies werkt dat staat niet in de uitgeklede handleiding.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Club Joker T5

Bericht door Hanz »

Hier kan je een handleiding lezen en downloaden. Weliswaar voor een Club Joker City (met hefdak) maar de technische installatie zal toch grotendeels hetzelfde zijn. Misschien dat je deze handleiding al kent.
https://www.gebruikershandleiding.com/W ... 31227.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

Hanz schreef: 09 sep 2022, 17:26 Hier kan je een handleiding lezen en downloaden. Weliswaar voor een Club Joker City (met hefdak) maar de technische installatie zal toch grotendeels hetzelfde zijn. Misschien dat je deze handleiding al kent.
https://www.gebruikershandleiding.com/W ... 31227.html
Thanks Hanz,
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Club Joker T5

Bericht door arjanzevenaar »

Afgelopen weken lekker aan het toeren geweest. Wat een fijne bus, ben er heel erg blij mee. Er zijn echter nog wel een paar dingetjes hoe het een en ander nu werkt. Eerste vraag is dat de verwarming wel erg snel warm wordt, dat is wel wat anders als een t4, dus hoe zit dat nu technisch in elkaar? Zit er ook een Zuheisser in want ik dacht het niet. Twee vraag is het schakelen en optrekken, dat is wel een dingetje waar ik nog heel erg aan moet wennen. Denk dat als we zijn volgeladen tegen de 3 ton aanzitten, bus weegt leeg 2600kg dus ik zit gauw aan de 3 ton. Om alles een beetje te sparen schakel en probeer ik lekker rustig te rijden maar dat is soms erg lastig want hij trekt als de brandweer. Hoe doen jullie dat? Trouwens rijden in zijn 6 met 80 km/h zoals hij aangeeft vind ik helemaal niks, dan trilt hij soms behoorlijk. Dan het verbruik, dat vind ik meevallen aan de ene kant maar ook tegenvallen. Het maakt niet zoveel uit of ik 100 of 110 rijd. Verbruik wordt heel veel bepaald door de windrichting krijg ik het gevoel. Ik rij nu gem over 3 tankbeurten 1 op 11.3. Toch is het schrikken om 175 euro neer te leggen voor een volle tank....
Plaats reactie