Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speakers T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Speakers T4

Bericht door Ramon »

Vandaag mijn " nieuwe" bus gehaald, 2.0 benzine personenbus uit '97, rijd perfect.
Alleen er zit geen radio in en geen spaekers, bedrading achter het plaatje is ook alleen
maar voor de voeding van de radio, de bedrading (voor de speakers) zit er dus ook niet in :bonk .
Nou heb ik wel goede JBL speakers (175mm) maar ik heb geen idee of ik die zo in de deur kan doen/maken,
aan de ene kant zit een bak aan de andere kant niet (bankje).
Heeft iemand een idee op welke plek ik de speakers in kan bouwen of heeft iemand nog redelijke
speakers die bovenop het dashboard passen, liggen ?
Dan zou ik mijn speakers misschien in de achterklep inbouwen :toppie
Hoor het weer graag van jullie,

Groeten,
Ramon

Ps ik besef me net dat er ook geen antenne is en ook geen antenne-aansluiting, hmmm.
Laatst gewijzigd door Ramon op 11 apr 2009, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
daimen
Berichten: 556
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Speakers T4

Bericht door daimen »

hoi ramon ik heb toevalig nieuwe speakers in mijn t4 gezet in het dachbord heb ik de Pioneer TS-1056 gezet zeer goed geluid verder heb ik vandaag onder het bankje en bestuurders stoel ook 2 speakers in klankkast geplaatst de hoogte van de kast is 21cm dus heb ik de stoelen iets hoger gebracht zodat het past :driveT4 ,morgen zal ik ze aansluiten verder heb ik een dakantene gekocht komt er ook morgen op ps gebruik dik boxesnoer geeft veel beter geluid.
heb je nog vragen dan hoor ik het wel :klappen
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Speakers T4

Bericht door Tinus »

Ramon

Heb je ook geen antenne in de voorraam zitten?
zo'n dun zwart streepje.. :wjw
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Speakers T4

Bericht door Ramon »

Nee er zit volgens mij ook geen zwart streepje in de voorruit, er is ook geen kabel met aansluiting die de radio ingaat.
Dus een antenne zal ik ook moeten plaatsen :muur .
Weet iemand welke speakers er nog meer in het dashboard passen behalve de Pioneer TS ??
Dan doe ik mijn andere speakers in mijn achterklep.

Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: Speakers T4

Bericht door boomingbus01 »

voor in het dashbord past alles onder de 12cm.12cm is niet meer te leveren ik heb er zelf voorint 10cm van hertz in zitten in de wand van de dubbele cabine 2x pioneer 150watt rms 2-weg daaronder alpine 3-weg 240watt rms en onder de bank ligt een baskist van nitro 1000watt rms die wordt ook aangestuurt door een lanzar van 1000watt rms mono blok kijk ander is ff op http://www.rondevries.nl zeer duidelijke webshop en niet duur ook de service van hun is goed

gr boomingbus
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Speakers T4

Bericht door heartbeat »

Ramon gewoon op de sloop of evt nieuw bij de dealer andere portierbakken halen dan kan je een compo setje monteren hoge tonen in dash en de mid en laag speaker in de portierbakken wil je het goedkoop houden kan je in het dashboort elke 10cm speaker monteren zou dan wel een dualcone speaker nemen voor mooier geluid achter in heb je al speaker rooster zit bij je achterbank zou daar ook zo'n setje in plaatsen als ik het goed heb gaan daar 13 cm speakers in wil je dit evt voller laten klinken maar niet je hele bus vol speakres hangen een subwoofer kastje van pioneer met ingebouwde versterker dan heb je echt een mooie sound hoor .

als je evt hulp nodig heb hoor ik het wel schiedam is niet zover dus kom maar langs maken we er wat moois van heb nog veel spul liggen .

grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Speakers T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ramon schreef:Vandaag mijn " nieuwe" bus gehaald, .........heb ik wel goede JBL speakers (175mm) maar ik heb geen idee of ik die zo in de deur kan doen/maken,
aan de ene kant zit een bak aan de andere kant niet (bankje).
denk dat dat verhaal van die bakken op de sloop halen niet op gaat, ik heb altijd begrepen dat portierbak en bankje niet samengaat
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: Speakers T4

Bericht door HarryF »

Hallo,

zie bijvoorbeeld ook eens http://link.marktplaats.nl/243765530

suc6 HarryF :driveT4
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Speakers T4

Bericht door Ramon »

Iedereen bedankt voor de reactie's !!
als je evt hulp nodig heb hoor ik het wel schiedam is niet zover dus kom maar langs maken we er wat moois van heb nog veel spul liggen .

grt rob
@ Rob bedankt voor je aanbod, lijkt me een goed plan !! en 2 weten meer dan 1.
Zou graag een keer langs komen, het is nu nogal "stil " zonder muziek :bonk

Groeten,

Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Speakers T4

Bericht door heartbeat »

Geef maar een mailtje dan kunnen we evt iets afspreken en zorgen dat je een mooie sound inde auto krijg grt rob
Rob & Lize
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: Speakers T4

Bericht door jbellinkx »

Hallo,

Ga ook eens aan de slag met mn speakers. Ik had echter nog een ander vraagje aan Ramon. Ik heb ook een 2.0 benzine met gasinstallatie die net gereviseerd is en ik vroeg me af wat jou verbuik is op benzine en ook eventueel op gas als je een installatie hebt? Ik zit namelijk erg hoog 1 op 6 op benzine (14l/100km) en 1 op 5 op gas (17l/100km) komt dat overeen met uw verbruik? Rij altijd steady 130 op de snelweg.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Speakers T4

Bericht door Ramon »

jbellinkx schreef:Hallo,

Ga ook eens aan de slag met mn speakers. Ik had echter nog een ander vraagje aan Ramon. Ik heb ook een 2.0 benzine met gasinstallatie die net gereviseerd is en ik vroeg me af wat jou verbuik is op benzine en ook eventueel op gas als je een installatie hebt? Ik zit namelijk erg hoog 1 op 6 op benzine (14l/100km) en 1 op 5 op gas (17l/100km) komt dat overeen met uw verbruik? Rij altijd steady 130 op de snelweg.

Alvast bedankt
Hoi,

Het verbruik van deze weet ik nog niet, maar andere 2.0 benzine bussen die ik heb gehad reden allen +/- 1 op 9 a10 maar
ik reed nooit harder dan 110km/u, ik weet met deze bus dat het verbruik boven de 120 km/u heel erg toeneemt, daar zijn
ze naar mijn idee ook niet echt voor gemaakt.
Jouw verbruik lijkt me gezien je snelheid niks abnormaals, ik zou het eens een tijdje proberen om max 110 te rijden zal je zeker
terug gaan zien in je verbruik en qua tijd scheelt het niks.
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: Speakers T4

Bericht door jbellinkx »

Ok bedankt.

groet
Patrickroof
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2022, 21:32

Re: Speakers T4

Bericht door Patrickroof »

Ik heb hetzelfde alleen wel antenne in voorruit. Het dunne streepje. Nu heb ik voedings kabel en antenne. Ik ga speakers plaatsen in Dashboard. Maar hoe sluit ik speaker kabel aan op de ISO stekker?.
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Speakers T4

Bericht door Erik450 »

.
Weet iemand welke speakers er nog meer in het dashboard passen behalve de Pioneer TS ??

Ik heb een mooie set van Alpine in het dashboard gebouwd, deze klinken erg goed.
Verder een alpine subwoofer onder de passagiers stoel op de kop.

Groeten Erik-Jan
Plaats reactie