Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruitenwisser wist constant en gaat niet uit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Achterruitenwisser wist constant en gaat niet uit

Bericht door Doka Driekus »

Hallo mensen,

Toen ik gistermiddag vanaf het werk terug reed naar huis viel het mij ineens op dat de achterruitenwisser aan stond zonder dat ik deze in had geschakeld. Daarbij ging de wisser constant heen en weer, en dus ook niet in de intervalstand zoals de achterruitenwisser behoort te doen. Ik kon de wisser ook niet stoppen door op de knop op de rechter richtingaanwijzer te drukken. Zo heb ik dus bijna de hele weg met een, in werking zijnde, achterruitenwisser gereden terwijl er geen druppeltje regen te bekennen was. Ik schrijf bijna, want toen ik bij huis was viel het me op de ruitenwisser schijnbaar genoeg had gekregen van zijn grappen, en in de gewone ruststand stil stond. Ik heb daarbij overigens niet gekeken wat er zou gebeuren als ik de wisser in werking zou zetten door op de knop te drukken, ik was al lang blij dat de wisser stil stond.

Nu kan ik de zekering er uit te trekken zodat de wisser in ieder geval niet meer spontaan gaat wissen, maar dat is symptoombestrijding, en geen oplossing van het probleem. De achterruitenwisser is er door de mensen van VW uiteindelijk niet voor de sier op gezet.

Wie heeft een idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak kan zijn? Een nieuwe wissermotor kost toch nog serieus geld dus om die maar op de gok te gaan vervangen is ook zo wat.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Achterruitenwisser wist constant en gaat niet uit

Bericht door limburger »

volgens mij krijgt de ruitenwissermotor een puls om te starten en neemt een intern contact het over, na een volledige beweging komt die weer bij het conact dat dan verbreekt en de motor stopt... en hier kan het ergens mis gaan

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie