Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoi!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
WesselH
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2022, 13:43

hoi!

Bericht door WesselH »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Wessel, ben nieuw op het forum dus laat ik me dan ook maar even voorstellen.

Tot nu toe prive nog nooit VW gereden. Maar altijd opel (astra F, astra G en nu een Signum. Met onze huidige auto heb ik samen met mijn vriendin al heel wat weken in Schotland rondgereisd: IKEA matras op maat gemaakt voor achterin, dakkoffer er op en gaan! Tijdens het rondreizen vaak verlekkerd naar VW camperbusjes staan gluren. Dat leek me echt ideaal: nog steeds net zo mobiel als een gewone auto maar toch net effe wat meer ruimte :lach . Maarja, die prijzen he...

Voor mn werk rij ik sinds 2013 wel met regelmaat met een T5.1 rond (of T5GP zoals hier volgens mij gebruikelijker is). Begin dit jaar besloot mijn baas dat het wel eens tijd werd om deze T5 plaats te laten maken voor een nieuwe T6. Of ik niemand wist die blij zou zijn met de T5....

Dus vrij snel besloten dat dit een kans was die ik niet kon laten glippen: een T5.1 uit 2013 tegen een zeer vriendelijke aanschafprijs, nog geen 150K op de teller waarvan ik zeker 90% er zelf op gezet heb, 100% zekerheid dat hij goed onderhouden is en onlangs nog een nieuwe distributieriem gekregen.

Als VW levert volgens afspraak zou de T6 in week 40 bij ons op het werk moeten staan. Die moet dan nog langs de stickeraar en vervolgens de inbouw omgooien van de T5 naar de T6. Ik hoop daarom zonbeetje begin november te kunnen beginnen met de ombouw. Ondertussen plannen maken, her en der al wat spulletjes kopen en vooral veel inlezen hier natuurlijk!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3630
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: hoi!

Bericht door krekwakwol »

Hallo Wessel, welkom hier.
Verstandig dat je vast tot het forum toegetreden bent, dan kun je vast inspiratie opdoen hoe jij je busje kunt ombouwen tot campertje.
Mooie kans om zo aan een goede bus te komen, omdat je de geschiedenis van de bus kent.
Alvast veel plezier hier :driveT5
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: hoi!

Bericht door Snautzer »

:toppie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: hoi!

Bericht door Remco_T5 »

Welkom en benieuwd naar je ombouw :jumpklap
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie