Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

goedkope uitlaat

vragen over de T4
Plaats reactie
desertking
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2007, 21:18

goedkope uitlaat

Bericht door desertking »

Hoe is het mogelijk dat ik via internet in Duitsland voor € 46 een midden EN einddemper kan kopen ( incl. 2 jaar garantie ) voor mijn 102 pk TDI en dat ik voor dat geld niet eens één demper kan kopen hier in Nederland.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Ja, ervaring met een katalysator voor de 102 pk tdi . In Duitsland gekocht voor 130 euro, zit er alweer ruim een jaar onder. Kan elk jaar wel een nieuwe plaatsen voor dat geld.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

verkijk je niet op de verzendkosten (kan maar zo je aankoop met 50 a 100% duurder maken)


Tja, op ebay gaan dingen er vaak onder de normale verkoopprijs uit, in Duitsland zijn sommige autoonderdelen goedkoper dan in nederland en merk A hoeft voor een duurdere prijs niet vanzelfsprekend gelijkwaardige kwaliteit te zijn.

Ik geloof best dat goedkoop mindere kwaliteit is , dat wil niet zeggen dat het ook duurkoop is.... als je voor 46 euri 2 jaar garanite hebt (bedenk wel wat die garantie inhoudt als je leverancier 900km verderop zit) en je na die twee jaar weer je dempers vervangen moet, kan dat toch voordeliger zijn dan een originele demper bij de dealer van (doe eens een wilde gooi) 600 euro die dan 8 jaar of langer meegaat.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Ik koop nou voor allerhande auto's uitlaten via ebay, oa een einddemper voor een slopel omega inclusief verzendkosten kwam die op 36 euro.
Kon hem er zo onderhangen en de kwaliteit was ik zeer goed over te spreken.
doet niet onder voor welk kwik-fit uitlaatje.
Probleem hier in nederland is dat iedereen er wat aan wil verdienen en de opslag moet ook betaald worden.
Mocht mijn uitlaat het begeven dan koop ik hem weer via ebay duitsland, het prijsverschil is dermate groot dat je die dingen zowat zelf kan gaan halen.
Plus dat een auto met een inferieure demper eronder echt niet door de strenge duitse TUV keuring gaat komen dus met de kwaliteit zal het gerust wel goed zitten.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Ik koop bijna alle onderdelen voor de T4 via E bay uit Duitsland
daar ik wekelijks voor mijn werk in Duitsland kom en het verzameladres kan gebruiken bij een klant zijn de verzendkosten een stuk lager als naar Nederland.

Kwaliteit: is op E bay ook wisselend, maar dat zal bij kwikfit enz niet anders zijn.
maar als ik merkartikelen ga vergelijken
-Vacuumpomp van pierburg------identiek aan wat Vw erin zet
162.80 incl verzendkosten bij VW 240 euro
-gloeibougie's van bosch
-olie filters van Mann

dan zou ik dief van mijn eigen beurs zijn als ik ze hier zou kopen.

vaak zijn het ook veilingen van personen die zo'n auto niet meer hebben en wel nog onderdelen (olie filter enz hebben liggen)
en daarbij is het niet te zeggen voor welke prijs je het "kan"kopen.
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Re: goedkope uitlaat

Bericht door Stijn-71 »

Heb er ook 1 via Duitse Ebay gekocht


http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=1775
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: goedkope uitlaat

Bericht door Johan191 »

Ik heb een half jaar gelden via marktplaats bij een bedrijfje uit overdinkel een uitlaat besteld.
Katvervanger, middendemper en achterdemper. Paste perfect. Kwam ook uit Duitsland trouwens. Alles wat is de doos zat aan handleiding was in het duits. Prijs inclusief verzenden 200 euries.
Ik heb geen idee of hij er nog op staat, maar is het zoeken zeker meer dan waard op marktplaats.
Plaats reactie