Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
tikiontour
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2019, 20:53

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door tikiontour »

Het project is zeker afgemaakt en werkend heb de bus zelfs van de zomer nog te huur zien staan op marktplaats met het dual feul systeem erbij uitgelegd wil alleen graag weten hoe het systeem precies werkt
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Zwartbusje »

Ik ben ook zeer geiinteresseerd hoir. Is dit dan ook een zodanige ingreep dat de auto via rdw op nieuw kenteken komt en geregistreerd wordt als euro 4,5 of 6?
Dat zou mooi zijn, daar heb ik wel een paar eurotjes voor over.
Laatst gewijzigd door Zwartbusje op 15 nov 2019, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Erdem50 »

Zwartbusje schreef: 14 nov 2019, 13:49 Ik ben ook zeer geiinteresseerd hoir. Is dit dan ook een zodanige ingreep dat de auto via rdw op nieuw kenteken komt en geregistreerd wordt als euro 4,5 of 6?
Dat zou mooi zijn, daar heb ik wel een paar eurotjes voor over. :jump

Een T4 zal NOOIT een andere euro normering krijgen.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Zwartbusje »

Eigenlijk is het te gek voor woorden. Als een particulier zijn spaargeld investeert in het schoner maken van zijn auto, met gas toevoeging of met roetfilters, voor de Nederlandse overheid blijft het de auto zoals hij 15 jaar geleden uit de fabriek is gerold. In Duitsland kan je na het plaatsen van een retrofilter met de factuur in je handen zo een groene sticker krijgen en wordt je wagen gezien als Euro4.. Daar dus wel.
Ik vind dat wanneer een eigenaar wil investeren in een schonere motor daarvoor ook beloond mag worden. Zo kan hij, waar technisch mogelijk, zijn geliefde wagen blijven rijden zonder dat hij al zijn geld verliest aan een nieuwe overheidsmaatregel. Bovendien stimuleert dit de handel en daarmee de industrie na te denken over verbeteringen van bestaande motoren.
Het produceren van alsmaar nieuwe auto's is ook slecht voor ons milieu. Waardeer het, repareer het (toch?)
Laatst gewijzigd door Zwartbusje op 15 nov 2019, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Pascal-141 »

Zwartbusje schreef: 15 nov 2019, 09:21 Eigenlijk is het te gek voor woorden. Als een particulier zijn spaargeld investeert in het schoner maken van zijn auto, met gas toevoeging of met roetfilters, voor de Nederlandse overheid blijft het de auto zoals hij 15 jaar geleden uit de fabriek is gerold.
Is niet alleen in NL hoor , is in Belgie net zo . Ook hier word alleen naar het bouwjaar gekeken voor wat betreft milieuklassering .
Heeft niks meer met milieu te maken , wel met geld in de lade brengen bij de overheid .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Zwartbusje »

De oplossing lijkt me niet ingewikkeld. Een rdw keuring en een nieuw kentekenbewijs. Daarmee zouden erg veel mensen in Nederland geholpen zijn.
Want wat doe je liever... 2000 euro investeren, of je auto naar de sloop brengen.
Mijn California is twee maanden geleden getaxeerd op 24.500 euro.......je begrijpt dat ik wel in zou zijn voor een beetje moeite en geld investeren!
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Zwartbusje »

Geld in het laatje?
Als de overheid een slooppremie gaat geven kost dat heel veel geld en dat willen ze al niet eens. Als ik mijn auto verbeter, dan betaal ik BTW over de installatie en nog heel wat geld voor de keuring en het kenteken. Dat is ook geld in het laatje.
Als straks alle dieseltjes naar het Oostblok verdwijnen of naar Afrika, dan verplaatsen we het probleem alleen maar. Je dacht toch niet dat ze goeie wagens ECHT naar de sloop gaan brengen......
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door busbart »

Zwartbusje, Ik denk dat je gelijk hebt, blijkbaar als ik naar Dld kijk, zijn er nogal wat mensen die ook denken dat jij gelijk hebt, maar volgens mij is er maar één mogelijkheid; je moet politiker worden, en dat op je lijst hebben staan, misschien kun je dan nog wat betekenen voor nederland en belgië?

Ik ben bang dat de mannen die lobbiën voor nieuwe auto's te bouwen een veel grotere beurs hebben als jij en ik bij elkaar :huilen

En je weet wat die voor het milieu voelen?! :peace :bifun
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door Pascal-141 »

Zwartbusje schreef: 15 nov 2019, 09:49 Geld in het laatje?
Als de overheid een slooppremie gaat geven kost dat heel veel geld en dat willen ze al niet eens. Als ik mijn auto verbeter, dan betaal ik BTW over de installatie en nog heel wat geld voor de keuring en het kenteken. Dat is ook geld in het laatje.
Wat zou de overheid het meeste opbrengen denk je ?
BTW over het bedrag van wat "aanpassingen" , of BTW over het bedrag van een nieuwe bus ? :knipoog (hoeveel betaal je in totaal aan BTW en BPM voor bvb een nieuwe T6 ?)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
MichelD
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2016, 19:31

Re: VW T4 2.4 TDi op lpg als hulpbrandstof

Bericht door MichelD »

Still going strong diesel/lpg, gaat nog steeds als de brandweer !
Flink geïnvesteerd in roestwering dorpels li en re vernieuwd bij busfix ! Aanrader.
Nu met zonnepanelen bezig hele zooi gekocht flexibele.
Type en schrijffouten zijn ontstaan tijdens het verzenden van dit bericht.
Plaats reactie