Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ijskast valt zomaar uit

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
BrechtK
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2022, 00:04

ijskast valt zomaar uit

Bericht door BrechtK »

Hoi,

Ik heb sinds augustus 2022 een gloednieuwe T6.1 Coast, en ben er nu voor een jaar mee op reis. Alles prima, maar de ijskast wil al eens zomaar uitvallen, een 5-tal keer tot nu toe. De enige regelmaat die ik er in denk te kunnen ontdekken, is dat dit gebeurde wanneer de auto aan de stroom hing, (camping, camperplaats), of net nadat de stroom ontkoppeld was. Overwegend valt de ijskast trouwens niet uit als hij aan de stroom hangt.
Het gebeurt denk ik nooit als de elektriciteit van de zonnepanelen komt. (Is uiteindelijk moeilijk te zeggen, omdat je meestal pas veel later door hebt dat de ijskast al een tijd uitstaat, zonder dat je 'm hebt uitgezet).
Iemand een idee hoe dit komt?

Vriendelijke groet,
Brecht
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ijskast valt zomaar uit

Bericht door Multivan Generation »

Als jouw auto nog maar 3 maanden oud is, dan zou ik bij een dealer langsrijden en dit euvel onder garantie laten verhelpen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
BrechtK
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2022, 00:04

Re: ijskast valt zomaar uit

Bericht door BrechtK »

Beste Peter,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat de VW dealer dit moet oplossen (zeker in de garantieperiode).
Je weet dat in België er geen nationaal VW Campercentrum is zoals in Nederland, hierdoor is de “probleem oplossen ervaring“ bij de dealers niet zo groot.
De bedoeling van mijn vraag was of er iemand met hetzelfde probleem was, dit zou het aanbrengen van het probleem vergemakkelijken.

Groetend,

Brecht
Plaats reactie