Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door EdEhv »

Ik kwam deze vandaag tegen, ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Het schoenenrek je Buildify Regal Alfred lijkt me erg handig, dat is https://www.hornbach.de/shop/Buildify-R ... tikel.html
Zou die passen naast mijn bank?

En ik ben eigenlijk ook erg benieuwd of de ladenbox Carolin gaat passen achter mijn slaapbank, lijkt me veel handiger dan het houten plateau op stalen poten waar de matras achter nu op ligt, de bagageruimte daar onder is echt niet handig in te pakken door de poten van het plateau.
https://www.hornbach.de/shop/Buildify-C ... tikel.html

De bank die ik heb komt uit een Malibu T4, zie foto.

Wat denken jullie van deze meubeltjes?
Bijlagen
Een voorbeeld van de bank die ik ook heb
Een voorbeeld van de bank die ik ook heb
DV_8_10327349_04_4c_DE_20200827174651.jpg
Ladebox voor achterin?
(27.72 KiB) Nog niet gedownload
DV_8_10363164_03_4c_DE_20210323121751.jpg
Schoenenrekje in de schuifdeur voetenbak
(19.71 KiB) Nog niet gedownload
:driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Hanz »

Of het past kan je zelf eenvoudig nameten, de exacte maten staan er bij. En verder, tamelijk simpel spul voor heel veel geld.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Multivan Generation »

Die meubelen zijn primair voor de T5/T6 ontworpen, dus de maatvoering kan voor de T4 net niet zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door CapoJan »

Hanz schreef: 03 dec 2022, 20:26 Of het past kan je zelf eenvoudig nameten, de exacte maten staan er bij. En verder, tamelijk simpel spul voor heel veel geld.
Wat de prijs betreft: als je het zelf maakt, kan het ongetwijfeld goedkoper. Maar 'heel veel'? Bedenk dat een paneel berken mpx tegenwoordig al snel € 50/m² kost en dat je om zelf te maken ook de nodige machines nodig hebt. Dan valt het nog mee. Anderzijds: voor die prijs heb je enkel het hout. Als je er de prijs voor schroeven, ladegeleiders en dergelijke bijtelt, wordt het toch wel een aardige som.
Ervaringen ermee heb ik eigenlijk nog niet gevonden.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Hanz »

Klik even op de links die de TS heeft gegeven. Dan blijkt dat de schroeven er niet bij zitten. En het ladeblokje heeft geen ladegeleiders maar de laden schuiven gewoon hout op hout. Als je een beetje gewicht erin hebt loopt dat niet echt lekker. De prijs voor dat schoenenrekje valt dan misschien nog mee gezien de huidige houtprijs, maar dat ladenblokje kost ruim 800 euro. Voor zo'n simpel ladensysteem dat je ook nog zelf in elkaar moet zetten vind ik dat een stevige prijs.

Edit: uit de bouwinstructie blijkt dat het systeem wel met geleiderails werkt. En dan zie je ook dat er nog ongeveer 400 euro aan materiaal bijkomt om deze ladenset te kunnen bouwen. Totaal prijs dus ruim 1200 euro.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Multivan Generation »

Zoek op Ikea bus hacks voor andere vergelijkbare inspiratie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Jan anno NU »

Wat heb je nodig om dat soort doosjes te maken:
Een handzaag
Duimstok en potlood en blokhaak
schroeven en houtlijm , schuurpapier
en nog wat latjes en plaatwerk
Bij de bouwmarkt zagen ze ook nog wel het nodige voor je op maat als je dat wil.
Leuke projekten om je vaardigheden te oefenen.
Voor een fraktie van de prijs die de hornbach vraagt denk ik.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door CapoJan »

Als je een beetje handig bent, is het inderdaad goed te doen om zelf iets te maken. Het voordeel dan is dat je het materiaal kan kiezen in functie van je doel. Bijvoorbeeld de minder kwetsbare delen kan je om gewicht te besparen uit populieren-mpx maken. Je kan ook spelen met de plaatdikte.
Anderzijds moet je weten wat je doet, want alles moet bestand zijn tegen het gebruik in een auto (schokken, schommelingen in temperatuur en vochtigheidsgraad). Daarom vraag ik me af hoe lang die Ikeahacks meegaan. Meestal zie je beelden van hoe het gemaakt is en niet van hoe het er na enkele jaren uit ziet. Ikeameubels zijn vaak gemaakt uit goedkope meubelplaat (vezelplaat met een film of melamine afwerking) en dat is 1. niet bedoeld voor die toepassing en 2. loodzwaar. Enfin, ik ben niet direct geneigd dat in mijn camper te plaatsen. Het is wel een relatief goedkope oplossing.

Maar als je niet zo handig bent, niet over de nodige ruimte beschikt of liever kiest voor iets dat ontwikkeld en uitgedacht is voor jou, is de oplossing van Hornbach wel goed te doen. Dan zijn er nog heel veel alternatieven in allerlei prijsklassen. Gewoon zoeken op camperbox.

Een ander verschil, waar makkelijk over gekeken wordt: als je het zelf maakt, moet je ook bedenken hoe het in elkaar moet zitten. Ofwel heb je een prima inzicht daarin en is het bij wijze van spreken vijf minuten werk, ofwel heb je dat niet. Dan ga je zoeken en je merkt pas of het concept in orde is als je de boel installeert. Bedrijven zoals Hornbach hebben het voor jou uitgedacht.
Laatst gewijzigd door CapoJan op 07 dec 2022, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door bvddobb »

Goh, dat had ik nog nooit gezien, die spulletjes voor camperbouw van Hornbach, ook niet op het Duitse forum. Toch wel leuk gedaan, vind ook de 'ideeën-site' met ideeën voor inrichting en tips hoe te werk te gaan wel leuk: https://www.hornbach.de/projekte/camper-ausbauen/
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Iemand ervaring met de T4 Camper inbouw meubels van Hornbach.de Buildify?

Bericht door Lambiek »

Jan anno NU schreef: 05 dec 2022, 17:50 Wat heb je nodig om dat soort doosjes te maken:
Een handzaag
Duimstok en potlood en blokhaak
schroeven en houtlijm , schuurpapier
en nog wat latjes en plaatwerk
Bij de bouwmarkt zagen ze ook nog wel het nodige voor je op maat als je dat wil.
Leuke projekten om je vaardigheden te oefenen.
Voor een fraktie van de prijs die de hornbach vraagt denk ik.
Jan. Als het zo simpel is.Blijkbaar bijna pure winst
Dan maak jij( er 10000st en verkopen via internet. , ....

(. Ik kan het zeker niet voor dat geld want kost veel tijd.. om zelf te doen tijd is geld )
Plaats reactie