Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slaapbank Multivan in een Caravelle

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
JerryT4
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 aug 2022, 16:30

slaapbank Multivan in een Caravelle

Bericht door JerryT4 »

Ik heb een T4 caravelle uit 1996 en wil de driezits achterbank uitwisselen in een slaapbank dat uit een T4 Multivan. De bevestigingspunten van mijn driezitsbank komt niet overeen met de slaapbank uit een multivan. Weet iemand of bevestigingspunten van Multivan ook in een Caravelle-uitvoering zit of eenvoudig is aan te brengen. Zijn daar toevallig ook tekeningen met maatvoering van beschikbaar?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaapbank Multivan in een Caravelle

Bericht door Multivan Generation »

Als je jouw bank en mat er uit haalt, dan kun je veel meer zien.
Ja in de bodem zijn de punten waar je moet boren door de bodem aangegeven met puntjes.
Boor dit met een kleine diameter boor voor, omdat je ook in de buurt van een veerschotel komt,
wordt die beschadigd dan kan dat bij een keuring, afkeur betekenen.
De multivan bank is bedoeld voor gebruik met een houten vloer(met bekleding), zodat de wielen hier overheen kunnen rollen.
Deze vloer is een goede mal om te zien waar de rails ook ongeveer moten komen, en bestaat uit 2 delen.

Als je de bank gemonteerd hebt, dan zal de rugleuning niet vastklikken aan de rugleuning beugeltjes.
Die van een multivan zijn anders/langer als die voor de caravellebank.
Dus die heb je zeker nodig.

Groeten en succes

Peter
een aantal wjw-ers waaronder ikzelf hebben deze ombouw al eens gedaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JerryT4
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 aug 2022, 16:30

Re: slaapbank Multivan in een Caravelle

Bericht door JerryT4 »

Dank voor uitgebreide reactie. ik ga proberen de bevestigingspunten te vinden op de vloer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaapbank Multivan in een Caravelle

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb eventueel nog wel wat foto's van mijn inbouw,
en die kan ik je wel opsturen hoor.
Stuur me anders even een e-mail.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JerryT4
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 aug 2022, 16:30

Re: slaapbank Multivan in een Caravelle

Bericht door JerryT4 »

Afgelopen weekend de vaste driezitsbank uit de Caravelle gehaald en proberen de Multivan bank erin te plaatsen. Met enig geduld is alles netjes gedemonteerd. De bodem van de T4 ziet er mooi strak uit. Geen roest en oude reparaties.

Daarna de nieuwe plek voor de bevestigingspunten vinden en gaten boren. De plekken zijn duidelijk op de bodem te zien.

Gelukkig ook de passende bevestigsbeugels voor de slaapbank aanwezig. Is een klein lengte verschil.
Bijlagen
84180D32-E1ED-4A65-9956-F505D6F1A58F.jpeg
AFD7EBDD-8729-47F0-B1CD-53154035B89D.jpeg
86542650-0481-44C6-939B-56840340BBB6.jpeg
Plaats reactie