Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsen mee: op de trekhaak of op de achterklep?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Fietsen mee: op de trekhaak of op de achterklep?

Bericht door marrcel »

Bij mijn lwb met klap deuren achter is het trekhaak of via de schuifdeur. Zowel de twee gewone nexus 7 woon werk fietsen als de twee 3x9 vakantie fietsen met bagage dragers op de voorvork rij ik gewoon via de schuifdeur naar binnen. De fietsdrager op de trekhaak wordt bijna niet meer gebruikt.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Fietsen mee: op de trekhaak of op de achterklep?

Bericht door Remco_T5 »

de Viking schreef: 09 dec 2022, 12:48
Remco_T5 schreef: 08 dec 2022, 22:06 Dat is persoonlijk, ik vindt het rek wel stoer staan en het hoort een beetje bij een camper. Maar nogmaals, dat is persoonlijk. :lach
Tuurlijk is dat persoonlijk, maar of het nu mooi is of niet, in ieder geval lijkt mij niet praktisch, een fiets van 20 kg zo hoog tillen, waarom zou je dat willen.
Zo stond er een oude meneer met een camper van 100.000,- (nieuw) naast me die ook een hoog rek had en de fietsen er niet op kon tillen.
En ik denk dat de wat oudere buscamper liefhebbers daar ook moeite mee hebben.
Ik hoef gelukkig met een trekhaakdrager niet zo hoog te tillen :knipoog
.
Mee eens, ik heb voor onze elektrische fietsen een drager op de trekhaak want anders is het niet te doen en volgens mij is het rekje op de klep er niet voor geschikt. Vind ik het rek nog steeds wel mooi staan.

En @Peter, met een getinte folie van 95% zie ik toch al bijna niets naar achteren. Daarvoor heb ik een camera maar ik snap wat je bedoel.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie