Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rijden en slapen met ramen op een kier

vragen over de T5
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Rijden en slapen met ramen op een kier

Bericht door krekwakwol »

Nee, dat maakt niet veel uit, inregenen gebeurt meestal bij stilstaan en dan regent het gewoon tegen het raam aan en daarna naar beneden.
Dus daar kun je het beste nw. raamrubbers voor nemen zoals Peter ook al opmerkte.
Dat is onze ervaring na 6 jaar gebruik van die deflector.
Het is meer tegen tochten tijdens het rijden en inregenen als je s'nacht het raam op een kier hebt.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Rijden en slapen met ramen op een kier

Bericht door Jan anno NU »

marrcel schreef: 04 jan 2023, 09:47 Ik vroeg mij af of windgeleiders bij parkeren ook de regen deels van de ruit houd?
Er komt elke keer bij deur openen flink wat water uit de loosgaten van de deur. Ik weet niet of er verschillende raam rubbers zijn. Ik vind ze nogal open bij die van mij.
Andere raamrubbers of windgeleiders of allebei? Wat is jullie ervaring?
Windgeleiders zijn leuk voor ventilatie.
Voor de regen doen ze niks, ja je raam kan open blijven op een kier bij een bui , maar verder voegt het niks toe.

Ik zou in jou geval maar op zoek gaan naar de raamrubbers die zullen niet best meer afsluiten.
Ik zie dat zelf ook , mijn deur aan bestuurderszijde is ooit vervangen door een ouder exemplaar , daar komt ook water onderuit als ik deze open zet na een flinke bui.
De originele deur aan bijrijderskant van 2002 zie ik niks uit druppen , raamrubber is nog wat beter denk ik zo.

Er zit ook isolatiemateriaal in het binnenste van je deur verpakt in plastik, bij een T4 dan , T5 ?
Je moet niet gek opkijken als dat een zak met water blijkt te zijn , is lekker voor de vochtigheidsgraad in je bus.
:nuts
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie