Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schade inschatting dorpel schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
resrc
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2022, 19:10
Locatie: Rotterdam

Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door resrc »

Hi,

Op zoek naar een T5 kombi kom ik deze tegen, met schade onderaan de schuifdeur bij de dorpel.
Het is wat lastig te zien maar kan iemand inschatten of dit serieus is en/of goed te herstellen?

---
Even kort voorstellen: ik kom uit Rotterdam, het plan is een T5 kombi L2H1 in te richten tot camper met 6 zitplaatsen, door de achterste driezitsbank één stap naar voren te plaatsen plus de drie zitplaatsen voorin. keukenmodule wordt een slide-out uit de schuifdeur en vouwbed komt achterin. klein popup dak en achterop nog een roofrack voor een daktent. wordt vervolgd.
---

Afbeelding
Laatst gewijzigd door resrc op 05 jan 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier.

Schade kan ik.niet voor je inschatten.
Maar voor de ombouw naar camper zou je dit topic kunnen bestuderen, want ik weet niet of een slide-out keukenblok aan de eisen voldoet.
viewtopic.php?t=53388

Ik elk geval succes er mee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
resrc
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2022, 19:10
Locatie: Rotterdam

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door resrc »

Dank Arnold, inderdaad een erg goed topic wat me veel geholpen heeft met inzicht in de camper vereisten. Door jouw opmerking toch nog een keer gecheckt, het slide-out keukenblok kan ook binnen gebruikt worden, zonder dat de schuifdeur open hoeft.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door Snautzer »

Ben benieuwd war de rdw en de belastingdienst gaan zeggen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door Hanz »

Wordt de achterbank een deel van het bed? Zo niet dan is je bed niet van binnenuit bereikbaar en daar heeft de belastingdienst wel moeite mee.

En wat de schade aan de schuifdeur betreft, die lijkt niet zo heel groot en zal zeker wel te herstellen zijn. Maar reparaties aan plaatwerk zijn nooit echt goedkoop.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door SyncRoon »

Snautzer schreef: 06 jan 2023, 00:34 Ben benieuwd war de rdw en de belastingdienst gaan zeggen
De vraag is hoever 'vast' ingebouwd in de binnenruimte/woongedeelte een (uit)rekbaar begrip is.

Daarom maak ik een achterkeuken die ik kan uitschuiven onder de klep met magnetron op de hoedenplank bovenaan achter. In de keuken komt een dubbele uittrek van wasbak/aanrecht (40x60) en 3pits gasstel (40x60) aan de ene zijde en andere zijde een domestic compressor koelbox. Ertussen een doorloop naar voren als de bank er niet in staat. Daar kunnen dan ook de weekendtassen tussen of een reservewiel. Bovenzijde van de kast komt op de hoogte van een multiflexboard voor als we de bank als beneden slaapplek willen gebruiken. Ik heb een dichte achterklep en daar maak ik een openend raam in. Midden links maak ik een kastenwandje deels in de holle ruimte met mini wasbakje en werkblad(je) op 70cm maar wel zo dat de stoelen en bank kunnen schuiven/draaien en uitneembaar. Voor de eis voldoe ik dan aan bergruimte, kookgelegenheid en wasbak/werkblad en als het moet slaapplaats ook. Dit keukentje in mijn vorige camper voldeed ook, werkblad is dan ook een ruim begrip.
Bijlagen
opbouw-00038c.jpg
opbouw-00034.jpg
opbouw-00033.jpg
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door chv »

En de gasdichte ruimte voor je gasfles?

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door Hanz »

@SyncRoon: ben je nu het topic van resrc aan het kapen om jouw camperinrichting te beschrijven?
Dit topic ging over de vraag of een beschadiging aan de schuifdeur reden is om een bus wel of niet te kopen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door SyncRoon »

De naam is Ronald en zet je :politie pet maar af.

De topicstarter heeft het op gegeven moment over zijn uitschuifkeuken waar meer meningen over gegeven worden.

Dat die dorpel ingedeukt is scheelt met ruimte voor lange tenen als je een treeplank monteert.

Ik weet enkel dat het uitdeuken van mijn eigen 4motion meer kost dan me lief is en niet op het lijstje staat. Ik heb eerst bij de lokale schadehersteller wat fotos laten zien en de herstelkosten meegenomen in de prijsonderhandeling. Dat lijkt me ook de aangewezen manier als je de dorpel zo niet voor lief neemt of niet zelf kan herstellen.
Groet, Ronald
resrc
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2022, 19:10
Locatie: Rotterdam

Re: Schade inschatting dorpel schuifdeur

Bericht door resrc »

Dat wordt denk ik het plan Ronald. Of bij de proefrit even langs een schadehersteller 🤪
Plaats reactie