Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Niekf070
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2022, 17:56

Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

Bericht door Niekf070 »

Goedemiddag,

vrijdag 6 januari ben ik langs het rdw geweest voor het importeren en het om keuren van mijn vw t4 multivan naar Camper.
Alles was goed behalve dat ik een doorverwijzing heb gekregen naar het VRT van het RDW. Op mijn Multivan heb ik een origineel Westfalia hefdak gemonteerd. Voor dit hefdak heb ik alle dakstijlen verwijderd en een verstevigings frame terug geplaatst. Dit is allemaal origineel net zo als bij de california's uit de fabriek. Dat had ik allemaal gezegd tegen de keurmeester maar toch moet er na gekeken worden bij het RVT.

Heeft iemand hier ervaring mee of ook meegemaakt?
En zijn er nog eventuele tips hoe ze te werk gaan bij het RVT?

alvast bedankt,

Groet, Niek
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

Bericht door SyncRoon »

Ik had al begrepen dat er wat verandert was in wijze van keuren. Het zal zijn dat je geen papieren van de aanpassing hebt. Want jij zegt wel dat alles origineel is maar dat kan de RDW niet zien en blijkbaar kon je dat middels certificaten ook niet aan tonen. Daarom wellicht een technisch inspecteur van de VRT het wel kan goedkeuren.

https://www.rdw.nl/zakelijk/nieuws/2022 ... ingsproces

Klinkt een beetje als de individuele goedkeuring als in Belgie.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

Bericht door J vd Pal »

Hoi Niek,

Geen ervaringen mee maar wel dat hoe beter je voorbereid bent bij dit soort dingen hoe makkelijker het kan gaan. Hierbij de inbouwinstructie van de dakversteviging, ik weet niet of je die hebt: https://westfaliat4.info/Westfalia_T4_R ... enerWM.pdf

Mijn tip, uitprinten en aan de keurmeester overhandigen en aangeven dat hij hem mag houden als hij dat wil.

Succes!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

Bericht door SyncRoon »

Zeker succes want mij staat ook nog zoiets te wachten. Hoor graag je verloop verder.

Heb je van de montage foto's gemaakt waarmee je kan aantonen dat de werkwijze/maatvoeringen/bevestigingen etc. kloppen met de inbouwbeschrijving? In ieder geval zorgen dat overbodige zaken ook niet in de weg zitten bij de beoordeling. Denk aan afwerkkappen of bekleding etc om de constructie en bevestiging goed te kunnen zien. Als je profielen verlijmt hebt, ook duidelijk zijn welke je gebruikt hebt. (ik gebruik sika 221 met primer 206G+P)
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Camper t4 Vervolgbeoordeling VRT

Bericht door marrcel »

Ik begreep vandaag van een inbouw bedrijf dat het heeft te maken met de gordels voorin. Een deel van de hefdak types worden nu niet meer goedgekeurd. Het zou om de helft van de daktypes gaan. Mijn austops valt hier niet onder.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Plaats reactie